Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilket pillefyr til min bolig?

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
dannidines

Hvilket pillefyr til min bolig?

Indlæg af dannidines » 19 okt 2014 12:36

Stokercloud.dk er med login direkte til fyret via hjemmesiden. Alle variabler kan aflæses, justeres samt fyret kan startes og stoppes =:alt du kan på styringen ved fyret kan du via stokercloud.

der er app til apple, android og vist også wp8, ellers via browser.

jeg er faktisk selv lidt nysgerrig på mgm online delen, nogen der har et link så man kan lure?

Ok med biomax, men ville blot nævne det hvis du ikke car obs på det.

genboen har forresten en hapero h10 (mener jeg den hedder) hvilken skulle være verdens mindste pillefyr og verdens mest lydløse. Det er en østriger, hvilket er kvalitet, men for samme specs skal man smide 10-15000kr mere..

har du forresten planer om solvarme (ja ja, ikke rentabelt med piller..) men så kan RTB (alle NBE V7/V10 faktisk) styre både fyr og solfanger lige om snart (er i beta test)

Scrallar skrev:dannidines: Fedt indlæg, det kan jeg bruge til noget :)
Hvad jeg fik af vide så kunne man med MGM styre sit fyr fra sin smartphone, hvor ved Scotten kunne man kun "kigge" på det på sin smartphone. Men det ændre ikke på hvilket jeg vælger da jeg ikke regner med at have behov for at skulle kunne styre det fra min smartphone (det er vel mest dem der har det stående i sommerhus så de kan starte fyret inden de kommer).
Jeg har faktisk ikke set hvordan MGM onlinetjenesten ser ud, kun stokercloud.

mgmone: Super, så er der i hvert fald ikke problemer med MGM hvis jeg vælger at sætte fyret i hovedhuset sammen med den gamle skorsten.
Kan et MGM 15kw tunes til højere kw? hvis ikke, tror du så ikke det bliver lige en anelse for småt til mig?

Biomax bliver det ikke. Det bliver enten Scotte, RTB eller MGM.


Scrallar
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 101
Tilmeldt: 12 jul 2013 12:14
Mit fyr: Scotte blackstar semirens 16kw
Modtaget likes: 2 gange

Hvilket pillefyr til min bolig?

Indlæg af Scrallar » 19 okt 2014 15:49

Så har forhandleren informeret mig forkert da han sagde man ikke kunne styre Scotte via smartphone, kun overvåge den. :)

Solvarme kommer der nok ikke.
Scotte blackstar semirens 16kw. https://stokercloud.dk/v3/#/scrallar/main-page
Trækstabilisator + kompressor rens + vejrkompensering + vvb prioriterings kit + Røgrørs temp føler + tilbageløbs temp føler + 7,5m Ø130mm stålskorsten.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Hvilket pillefyr til min bolig?

Indlæg af pille bruger » 19 okt 2014 16:02

Scrallar skrev:Så har forhandleren informeret mig forkert da han sagde man ikke kunne styre Scotte via smartphone, kun overvåge den. :)

Solvarme kommer der nok ikke.
Hvem har informeret dig om alle de ting ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

dannidines

Hvilket pillefyr til min bolig?

Indlæg af dannidines » 20 okt 2014 07:53

Hey Scrallar,

Har du ikke mulighed for at gøre mig en "tjeneste" og skaffe link / billeder af / brochure om MGM online tjeneste?

Jeg er meget nysgerrig på deres setup - er det "bare" en sms boks der ligger bagved en app på telefonen, er det web baseret og hvor nemt er det at tilslutte osv

PFT

Scrallar skrev:Så har forhandleren informeret mig forkert da han sagde man ikke kunne styre Scotte via smartphone, kun overvåge den. :)

Solvarme kommer der nok ikke.

Scrallar
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 101
Tilmeldt: 12 jul 2013 12:14
Mit fyr: Scotte blackstar semirens 16kw
Modtaget likes: 2 gange

Hvilket pillefyr til min bolig?

Indlæg af Scrallar » 20 okt 2014 11:13

Jeg vil helst ikke hænge forhandleren ud her på nettet.

Der går nok lidt tid før jeg kommer forbi forhandleren igen.

Jeg skal først lige have en skorstensfejer ud så vi kan drøfte mulighederne om det skal stå i hovedhuset eller jeg skal sætte det i laden som er ligger et par meter fra hovedhuset, men så skal jeg jo nok have en ny skorsten op som vi som også koster penge. Men tilgengæld får jeg ikke svineri i hovedhuset + mere plads i hovedhuset.

Kan mgmone ikke forklare lidt mere om online tjenesten da jeg også er nysgerrig for at se om det er lige så fint som stokercloud er?
Scotte blackstar semirens 16kw. https://stokercloud.dk/v3/#/scrallar/main-page
Trækstabilisator + kompressor rens + vejrkompensering + vvb prioriterings kit + Røgrørs temp føler + tilbageløbs temp føler + 7,5m Ø130mm stålskorsten.


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Hvilket pillefyr til min bolig?

Indlæg af Zarge » 20 okt 2014 11:33

Det er vel egentlig også korrekt... Hvis man bruger stoker app'en til android, så kan man kun overvåge... MEN jeg synes også browseren og så direkte på stokercloud fungerer langt bedre, og der har du fuld adgang...

dannidines

Hvilket pillefyr til min bolig?

Indlæg af dannidines » 20 okt 2014 12:02

Zarge har ret, og det er nok det forhandleren referer til, jeg benytter browser med fuld adgang :-)

Yup, vi skal have mgmone på banen, lidt specs og info om MGM online funktion :-)
Zarge skrev:Det er vel egentlig også korrekt... Hvis man bruger stoker app'en til android, så kan man kun overvåge... MEN jeg synes også browseren og så direkte på stokercloud fungerer langt bedre, og der har du fuld adgang...

Jens J
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 okt 2014 21:29
Mit fyr: Passat bioheat
Areal: 180
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Nordvest jylland
Modtaget likes: 5 gange

Hvilket pillefyr til min bolig?

Indlæg af Jens J » 21 okt 2014 14:44

Hej Alle

Faldt lige over jeres emne her hvad er pointen i at kunne styre fyret over internettet, når først fyret er justeret ind så skulle man vel ikke rode mere ved det,

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Hvilket pillefyr til min bolig?

Indlæg af pille bruger » 21 okt 2014 14:51

Jens J skrev:Hej Alle

Faldt lige over jeres emne her hvad er pointen i at kunne styre fyret over internettet, når først fyret er justeret ind så skulle man vel ikke rode mere ved det,
At du fra et hvilket som helst sted kan styre fyret.
Tænde / slukke / indstille / ændre indstillinger / overvåge at alt fungere - få alarm når noget er i udu, eller man har glemt at fylde piller på.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Jens J
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 okt 2014 21:29
Mit fyr: Passat bioheat
Areal: 180
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Nordvest jylland
Modtaget likes: 5 gange

Hvilket pillefyr til min bolig?

Indlæg af Jens J » 21 okt 2014 15:13

hvis fyret selv tænder og slukker, er det vel ikke så lidt meget for sige at man kan, en nødvendigheden er til det,
kan godt se ideen med en evt. fylde melder som kan give besked hvis tanken er ved at løbe tom, eller hvis fyret går i stå pga. en fejl,

Nå men pyt med det jeg skal ha stoker fyr med minimal arbejde ved, så tror jeg går efter en Bioheat kombineret med solvarme, satser på det vil spille max


Besvar