Automatgear og brændstoføkonomi

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlæg af martin_b »

Nå, det er en 1,8 TDCi motor i den C-max vi kigger på. Den har tilsyneladende ikke problemet.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 6 gange
Kontakt:

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlæg af svsommer »

martin_b skrev:Nå, det er en 1,8 TDCi motor i den C-max vi kigger på. Den har tilsyneladende ikke problemet.
ja så er problemet kun nu det er en ford men det er nok en anden snak :lol:
sorry
mvh
svsommer
Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlæg af martin_b »

Ford betyder noget særligt for os, så det er ok ;)
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlæg af MichaelK »

svsommer skrev: ja så er problemet kun nu det er en ford men det er nok en anden snak :lol:
sorry
Jeg har prøvet flere bilmærker, og Ford hører bestemt ikke til blandt de ringeste :twisted:
Det siger jeg, selvom jeg pt. kører Volvo. Jeg har haft Nissan Patrol, Ford Escort, VW Passat,
og nu Volvo V40. Passaten havde den bedst motor 1,9 TD, volvoen den bedste komfort, men
Ford var de sjoveste at kører i.

Med til billedet hører selvfølgelig også de forskellige årgange, for der er stor forskel på gamle
og nyerer biler. Passaten var fra 89, escorterne fra 86, 92, og 99. Volvoen er fra 2003, og derfor
markant bedre komfortmæssigt end de ældre biler jeg har haft.

Min pointe er såmænd bare, at Ford langt fra er det ringeste man kan få icon_cheesygrin.gif

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlæg af martin_b »

Den gamle Mondeo 1.8 som er død, er simpelthen en fantastisk bil. Uovertruffen komfort, god motorkraft og masser af plads. Det var ganske vist "luksus-modellen" med alt i udstyr osv, så det trækker op. Nu har jeg lånt en gammel Fiesta fra min mekaniker, mens jeg finder ny bil, og den er også en fremragende bil. Tusind gange bedre end vores Chevrolet Spark.
Jeg er glad for Ford - også selvom de ruster lidt i skærmene osv - hvis man er over det, så går det fint :)
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
11
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 16 gange

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlæg af Knaldperlen »

Powershift er opgivet til samme forbrug som alm manuelt (da det jo i orincippet er en manuel gearkasse med lidt ekstra automatik).

Har selv powershift - det skifter fantastisk, men vær sikker på at det er serviceret korrekt med olieskift (vist for hver 75.000-100.000km) - ellers kan det blive dyyyyyrt
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlæg af triumph »

en dobbeltkopling gearkasse har ikke øget brændstofforbrug, snarere tværtimod.
tilgændgæld er det afsindigt dyrt hvis det går i stykker, hvad f.eks wv´s har ry for
svsommer
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 6 gange
Kontakt:

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlæg af svsommer »

triumph skrev:en dobbeltkopling gearkasse har ikke øget brændstofforbrug, snarere tværtimod.
tilgændgæld er det afsindigt dyrt hvis det går i stykker, hvad f.eks wv´s har ry for
ja kassen er tung at arbejde med men jeg vil våge at påstå ved modereret kørsel ingen forskel
mvh
svsommer
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlæg af Tom_AT »

Få nu lige ro på med de 1.6 PSA Diesel. De kører fantastisk og og holder man sig til korrekt olie og service er der INTET at være bange for.
Langt størstedelen af dem der har haft problemer har været folk der har skiftet til billigere olie eller fået foretaget lidt for billiger service.

Hvad Ford Cmax'en angår. Den gamle 1.8 TDCI 115hk er ikke nogen fantastisk motor. Den arbejder ikke specielt godt ved lave omdrejninger og den støjer meget.
Min mor har haft en Focus med nævnte motor, hvilken jeg har kørt en del km i på ferie osv.

Det er mig bekendt en gammel motorkonstruktion Ford forsøgte at gøre lidt moderne med Commonrail indsprøjtning osv. Find en med 1.6 TDCI i stedet.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlæg af Lintz »

Tom_AT skrev:Få nu lige ro på med de 1.6 PSA Diesel. De kører fantastisk og og holder man sig til korrekt olie og service er der INTET at være bange for.
Langt størstedelen af dem der har haft problemer har været folk der har skiftet til billigere olie eller fået foretaget lidt for billiger service.

Hvad Ford Cmax'en angår. Den gamle 1.8 TDCI 115hk er ikke nogen fantastisk motor. Den arbejder ikke specielt godt ved lave omdrejninger og den støjer meget.
Min mor har haft en Focus med nævnte motor, hvilken jeg har kørt en del km i på ferie osv.

Det er mig bekendt en gammel motorkonstruktion Ford forsøgte at gøre lidt moderne med Commonrail indsprøjtning osv. Find en med 1.6 TDCI i stedet.
Nemli´- Tom.
Nok den mest imponerende diesel jeg til dato har haft.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar