Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Trådløs temp.måler med wiki

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af DBS » 15 okt 2014 18:27

pendec skrev: Jeg har Danfoss living, og her er ingen netværksmuligheder, så det må være et andet sæt (non-danfoss) for her har de ikke det.
Undtagelsen er termostater tilsluttet et El-net (kan ikke huske hvilken, seas-nve er det ikke), der får man remote styring men ikke en Danfoss enhed, kun danfoss termostater, måske det du tænker på?
Synes nu ikke jeg har skrevet, at Danfoss har netværksmulighed, men nærmere skrevet at der kun kan stilles om med SMS.

Der findes 2 Danfoss Living, Eco og Connect, det var connect jeg beskrev, men glemte desværre at skrive Connect.


pendec

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af pendec » 15 okt 2014 21:04

DBS skrev:
Synes nu ikke jeg har skrevet, at Danfoss har netværksmulighed, men nærmere skrevet at der kun kan stilles om med SMS.

Der findes 2 Danfoss Living, Eco og Connect, det var connect jeg beskrev, men glemte desværre at skrive Connect.
:) Jeg ser SMS som en netværks funktion (GSM net) men helt korrekt, det kan være de også har SIM løsninger, dem har jeg så ikke set på.

Bennie
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 02 aug 2012 00:50
Mit fyr: Scotte 10 KW 6.77
Areal: 110 m2
Brændsel: piller
Geografisk sted: Sydsjælland

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af Bennie » 16 okt 2014 11:50

xkfc skrev:Hej Bennie

Hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt, så vil du gerne have noget der kan dreje på termostaten for dig!! og som du kan fjernstyre via nettet?

Opgaven er ikke umulig, men jeg gætter på at man skal kunne programmere lidt selv og så finde noget udstyr der er egnet.

Men ideen er faktisk genial, og jeg vil gætte på at Jens kunne lave det på de nye V7 & V10 med udvidelses print. Dog vil det ikke blive trådløst, man ville skulle trække et kabel fra styringen og ind i rummet hvorfra man vil styre temperaturen.
Jeg tillader mig at nappe ideen, og foreslå det for NBE.

Hilsen Kenneth

Hilsen kenneth
Hej Kenneth, det er lige præcis hvad jeg efterlyser, jeg vil gerne kunne gå ind på min computer/tablet/smartphone dagen før jeg kommer hjem, indstille temp. i huset til 24 grader, så det ikke stadig er de 18 grader som blev indstillet da jeg forlod huset... :great:

Bennie
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 02 aug 2012 00:50
Mit fyr: Scotte 10 KW 6.77
Areal: 110 m2
Brændsel: piller
Geografisk sted: Sydsjælland

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af Bennie » 16 okt 2014 11:59

Hvordan ændre man overskrift på tråden ? der skulle selvfølgelig have stået... Trådløs temp.måler med WIFI...

Bennie
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 02 aug 2012 00:50
Mit fyr: Scotte 10 KW 6.77
Areal: 110 m2
Brændsel: piller
Geografisk sted: Sydsjælland

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af Bennie » 16 okt 2014 12:05

pendec skrev: Hvad med en GSM styring? Altså SIM kort, hvor du styrer det via SMS, det bruges jo meget på bilvarmere, så man kan starte fyr i bilen, når det er vinter og man skal bruge bilen varm ;) Så hvorfor ikke sådan en til indendørs brug med SMS funktion, se vejledning på siden for mere info. Salgs siden siger nemlig ikke meget.

http://www.gsmteknik.dk/GSM_SMS_styring ... owersocket
Hej, som jeg læser det så kan den tænde eller slukke ved en given temp.? men jeg har brug for at fyret hele tiden kan oprette holde en temp. i huset på 18 grader men vil gerne kunne skrue op for varmen dagen før jeg er hjemme igen, det ser jeg ikke umiddelbart som en mulighed med den, eller ??


pendec

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af pendec » 16 okt 2014 12:28

Bennie skrev:
Hej, som jeg læser det så kan den tænde eller slukke ved en given temp.? men jeg har brug for at fyret hele tiden kan oprette holde en temp. i huset på 18 grader men vil gerne kunne skrue op for varmen dagen før jeg er hjemme igen, det ser jeg ikke umiddelbart som en mulighed med den, eller ??
jeg tror den gør som du siger, tænder (strøm ON) når temp er X, og slukker (Strøm OFF) når den er Y.

Det var det du skrev oprindeligt -> jeg vil rigtigt gerne kunne indstille temp. Trådløst til hvornår den skal starte fyret... :shock: er det overhovedet muligt......???? :)
Du bruger selvf. pillefyr til at styre og holde korrekt temp, Kan dit fyr ikke gøre som du skriver, tænde/slukke, så er det jo ikke en mulighed.

edit: At skrue OP for varmen, er en funktion i dit fyr, eller gulvvarme styring og så taler vi andre typer løsninger, evt. ny guldvarmestyring med fjernkontrol.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af Zarge » 16 okt 2014 12:31

SKAL den være trådløs?
Hvis du har mulighed for at trække et kabel kan du montere ( som andre nævner) en føler, og koble den i styringen som udendørs temperatur ( styring v7/v10 )
Så kan du få fyret til at bruge denne i stedet for den trådløse termostat, så kan temperatur og hysterese justeres fra stokercloud,.
Så lader du radiatorerne stå på eks 21 og sætter styringen til 18, så stopper kedlen når den når 18 I stuen, og tænder igen når den kommer eks 2 grader under ( alt efter den indstillede hysterese...) dagen før du kommer hjem hæver du så indstillingen til 21, og så styrer fyret efter det i stedet...
Sådan bruger jeg mit, det fungere perfekt

Bennie
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 02 aug 2012 00:50
Mit fyr: Scotte 10 KW 6.77
Areal: 110 m2
Brændsel: piller
Geografisk sted: Sydsjælland

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af Bennie » 18 okt 2014 18:13

pendec skrev: jeg tror den gør som du siger, tænder (strøm ON) når temp er X, og slukker (Strøm OFF) når den er Y.

Det var det du skrev oprindeligt -> jeg vil rigtigt gerne kunne indstille temp. Trådløst til hvornår den skal starte fyret... :shock: er det overhovedet muligt......???? :)
Du bruger selvf. pillefyr til at styre og holde korrekt temp, Kan dit fyr ikke gøre som du skriver, tænde/slukke, så er det jo ikke en mulighed.

edit: At skrue OP for varmen, er en funktion i dit fyr, eller gulvvarme styring og så taler vi andre typer løsninger, evt. ny guldvarmestyring med fjernkontrol.
Fik vist ikke formuleret mig korrekt, det jeg søger er en måde hvorpå jeg kan skrue op for varmen på en rum termostat over wifi..... Ps. Ingen gulvvarme....

Bennie
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 02 aug 2012 00:50
Mit fyr: Scotte 10 KW 6.77
Areal: 110 m2
Brændsel: piller
Geografisk sted: Sydsjælland

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af Bennie » 18 okt 2014 18:15

Zarge skrev:SKAL den være trådløs?
Hvis du har mulighed for at trække et kabel kan du montere ( som andre nævner) en føler, og koble den i styringen som udendørs temperatur ( styring v7/v10 )
Så kan du få fyret til at bruge denne i stedet for den trådløse termostat, så kan temperatur og hysterese justeres fra stokercloud,.
Så lader du radiatorerne stå på eks 21 og sætter styringen til 18, så stopper kedlen når den når 18 I stuen, og tænder igen når den kommer eks 2 grader under ( alt efter den indstillede hysterese...) dagen før du kommer hjem hæver du så indstillingen til 21, og så styrer fyret efter det i stedet...
Sådan bruger jeg mit, det fungere perfekt
Har desværre hverken v7 eller V10 håber der findes en løsning til min 6.77 styring.... :wink:

Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af DBS » 18 okt 2014 18:21



Besvar