Ny fotocelle melder intet lys

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Lucas
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 okt 2014 17:36

Ny fotocelle melder intet lys

Indlæg af Lucas »

jeg to problemer:
Ved optænding vil fyret ikke tænde, så jeg udskiftede tænderen. Stadig ingen effekt.
Jeg prøver så at bruge en zip optænding, det giver ild i pillerne..Men fotocellen siger intet lys, så den udskiftes. Samme resultat fyret går ikke i gang... Jeg har checket fotocellen, den virker når den ikke sidder i fyret! Fyret er renset så der er ikke slagger, der spærrer for lyset fra flammen.
Kan det være fejl i styringen, eller ? :roll: æ
Er der nogen der har løsning?

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Ny fotocelle melder intet lys

Indlæg af HR LUCCA »

Hvis lys sensor virker nå du har taget den ud og lyser på , skal den også virke når den sider i , hvis den sider rigtig , den sider med glasset på sensor ud mod herden ?
Det skulle vel ikke være sådan af den viser lidt lys hele tiden for så slukker den for eltænderen :wink:
Lucas
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 okt 2014 17:36

Ny fotocelle melder intet lys

Indlæg af Lucas »

nen desværre. Visningen af lys går fra 100, når den er ude med lys, til 0 meget hurtigt efter den er sat i. Cellen vender også rigtigt..
calle

Ny fotocelle melder intet lys

Indlæg af calle »

HR LUCCA skrev:Hvis lys sensor virker nå du har taget den ud og lyser på , skal den også virke når den sider i , hvis den sider rigtig , den sider med glasset på sensor ud mod herden ?
Det skulle vel ikke være sådan af den viser lidt lys hele tiden for så slukker den for eltænderen :wink:
Hvis styringen får signal om lys fra en sprittablet, burde den så ikke køre piller ind ?

Venlig hilsen
Lucas
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 okt 2014 17:36

Ny fotocelle melder intet lys

Indlæg af Lucas »

Jo og det gør den også indtil mængden af piller har skubbet de brændende piller ud af herden.. :|

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Ny fotocelle melder intet lys

Indlæg af Ollii »

Lucas skrev:Jo og det gør den også indtil mængden af piller har skubbet de brændende piller ud af herden.. :|
Så er den da helt galt ilden skulle jo gerne brede sig til de nye piller. Men hvis fotocensor ser lys og der kommer så mange piller ilden bliver skubbet ud af herden skal du se på andet end fotoc for så virker den da.
Hvornår har du lavet en afvejning?

mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Ny fotocelle melder intet lys

Indlæg af HR LUCCA »

Lucas du bliver nok nød til og starte med og fortælle hvad styring du har , om der er feks er lavet opdateringer mm , om det er nyt anlæg eller har stået stille sommeren over , grunden til det er nødvendigt er fordi der kan være flere tin der kan være skyld i problemet . :wink:
Lucas
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 okt 2014 17:36

Ny fotocelle melder intet lys

Indlæg af Lucas »

Fyret Er 30kw version 6,78 uden ændringer, dog med eksternt magasin på 3 ton. Har været i drift ca een uge i september.
xkfc

Ny fotocelle melder intet lys

Indlæg af xkfc »

Hej Lucas.

Når lysføleren virker og du starter op med en sprit-tablet burde fyret starte op.
Jeg har en fornemmelse af at blæseren ikke starter, derfor moses der bare friske piller ind på herden indtil det skubbes i askeskuffen.
Det vil også give mening, at fyret så ikke starter op, dertil kræves også blæser.

Du skriver at det har kørt en uge i september, er det alt hvad fyret nogensinde har kørt? eller har du haft det i længere tid hvor det har virket fint?

Hilsen kenneth
Lucas
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 okt 2014 17:36

Ny fotocelle melder intet lys

Indlæg af Lucas »

Blæser kører. Fyret har kørt 1 1/2 år.

Besvar