Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Spørgsmål til woody insallation

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Spørgsmål til woody insallation

Indlæg af HR LUCCA » 13 okt 2014 10:46

Simonthk skrev:Jeg kunne se at den hvertfald kører 16 kw, da den fortalte mig procent og antal kw på skærmen, så ku hurtigt regnes til den ville hoppe på 16 kw ved effect på 100%.
Så jeg har skruet effekten lidt ned, da jeg aldrig har haft intentioner om 16 kw til at starte med, så den ligger på 80%

Ellers kørte det helt fint, brugte af piller her til sidst (nu kan jeg ikke lige huske det præcist) men mener der stod 1,03 kg per time. Fyret kørte stabilt på ca 6 kw og holdt sig ved 65 grader, og ingen rum samt bad-gulvvarme har været opvarmet længe.

Der skal selvfølgelig til at afprøves en masse, men det hele så ud til at virke, så super.
Så skal jeg bare lige se hvad i andre burger osv :D så bliver det spændene.

Tak for hjælpen herinde
Den vil ikke køre 100 % ret lang tid , det prøver bare og opnå temp så hurtig som muligt , jeg ved ikke om du har afvejet piller og stillet blæser ved 10 , 30 og 100% ydelse det er vigtig og gøre for at få en god forbrænding og besparelses af piller , afvejning af piller skal du gøre flere gange til afvejningen er ca den samme hver gang (sneglen skal lige køres til ) :)


Simonthk
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 95
Tilmeldt: 15 aug 2014 02:34

Spørgsmål til woody insallation

Indlæg af Simonthk » 13 okt 2014 11:22

Jeg har sat blæsere på de indstillinger jeg læste fra NBE til en 16 kw. 10%=19 50%=29 100%=35
Jeg har afvejet 1 gang. Da jeg måske skal flytte snegl lidt osv, så venter jeg lidt med at nørde i det :)

Besvar