Kan on-board grafik erstattes ??

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
Jens
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 60 gange

Kan on-board grafik erstattes ??

Indlæg af Jens »

Hej

Har en gammel Dell desktop, som hilste på lidt overspænding under tordenvejret først i ugen :(
Den lyder til at starte helt normalt op, MEN der kommer ingen billede på skærmen (som ikke fejler noget, er testet)
Min teori er at on-board skærm/video udgang er brændt af, - og nu kommer så det store spørgsmål til panelet :

Kan jeg være heldig, at det vil kunne virke igen, hvis jeg sætter et grafikkort i et af udvidelsesstikkene ?? new9

Eller er det bare helt utopisk, hvis on-board er stået af ?
Vil gerne lige høre panelets mening, før jeg giver mig til at jagte et grafikkort til den.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Kan on-board grafik erstattes ??

Indlæg af Zarge »

Umiddelbart er det da et forsøg værd... MEN alt hænge jo sammen i sådan en karl, så en ulykke kommer jo sjældent alene som man siger... Men hvis du kan finde et grafik kort til billige penge ( måske en bekendt har noget til at ligge... Hvor bor du?) så er det jo begrænset hvor galt det kan gå at prøve... :-)
pendec

Kan on-board grafik erstattes ??

Indlæg af pendec »

Hvilken Dell maskiner er det? Hvis du ikke pcspil-gambler på den, så kan du sikkert finde et PCI kort, og er den nyere , så kan du sikkert finde et PCI-E kort eller AGP afhængig af alderen på maskinen.

Så afhængig af PC motherboard, så skal du se efter forskellige grafik kort. Så check lige motherboard port/slot tilgængelig.
Jens
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 60 gange

Kan on-board grafik erstattes ??

Indlæg af Jens »

Takker for svarene, - så vil jeg give det et forsøg.

Det er en Dell Dimension C521
dell_dimension_c521_pci.jpg
Som jeg kan se, så er der et PCI-stik og et PCI-E stik og så et mindre et på ca 2,5 cm med et 2-delt stik, hvad er det mon ?

Der er rigtig mange billige i den blå, men udfordringen er, at det vist også skal være low-profile, da kabinettet ikke er så højt. Og nogle kan vist rettes til, men det er dælme svært at se på et billede, om det er low-profile eller om det måske kan rettes til. Nogle tip til, hvordan man lettest kan se det ??

Zarge > Bor syd for Billund
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !
pendec

Kan on-board grafik erstattes ??

Indlæg af pendec »

Det lille stik er så vidt jeg husker også PCI-E dog kun 1X pci-e. bruges til modem og netværk mener jeg.

Er maskinen low-profile, så skal du også vælge et pci-e grafik kort som er det, du kan måske bruge pci-e riser kort men det bliver noget volapyk at rode med.
Så low-profile skal det være.

Besvar