Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Spørgsmål til woody insallation

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Simonthk
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 95
Tilmeldt: 15 aug 2014 02:34

Spørgsmål til woody insallation

Indlæg af Simonthk » 12 okt 2014 19:23

der var noget der sagde chukchukchuk svagt, så mon ikk den kørte. Jeg hopper ned og giver det et forsøg mere.

Tak


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Spørgsmål til woody insallation

Indlæg af HR LUCCA » 12 okt 2014 19:40

Simonthk skrev:der var noget der sagde chukchukchuk svagt, så mon ikk den kørte. Jeg hopper ned og giver det et forsøg mere.

Tak
Så køre blæseren også , blæseren skal først op i omdrejninger når der er godt ild i pillerne . :wink:
Hvis du vil vide mere kan du med fordel se på dette link http://mhes.dk/Grundl%C3%A6ggende%20inf ... 6ndere.pdf der er mange gode informationer om NBE pillefyr :)

Simonthk
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 95
Tilmeldt: 15 aug 2014 02:34

Spørgsmål til woody insallation

Indlæg af Simonthk » 12 okt 2014 19:51

HR LUCCA skrev:
Så køre blæseren også , blæseren skal først op i omdrejninger når der er godt ild i pillerne . :wink:
Hvis du vil vide mere kan du med fordel se på dette link http://mhes.dk/Grundl%C3%A6ggende%20inf ... 6ndere.pdf der er mange gode informationer om NBE pillefyr :)
Tak

Nu løber der vand ud på gulvet under kedlen. Meget lidt, men lidt.... hvad er nu det for noget.... kondens? eller defect kedel?

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Spørgsmål til woody insallation

Indlæg af HR LUCCA » 12 okt 2014 19:56

Simonthk skrev:
Tak

Nu løber der vand ud på gulvet under kedlen. Meget lidt, men lidt.... hvad er nu det for noget.... kondens? eller defect kedel?
Jeg vil tro det er kondens , ellers ville den også have været utæt inden det blev startet , har du en shunt ventil monteret , stillet til 55 grader ?

Simonthk
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 95
Tilmeldt: 15 aug 2014 02:34

Spørgsmål til woody insallation

Indlæg af Simonthk » 12 okt 2014 20:12

HR LUCCA skrev:
Jeg vil tro det er kondens , ellers ville den også have været utæt inden det blev startet , har du en shunt ventil monteret , stillet til 55 grader ?
Ja det har jeg og det er korrekt at den har ikke spildt vand før nu, så det er nok kondens.

Har købt hedestoker monteringssæt med shunt og diverse ting.

Under blæsermenu kan jeg vælge ved 10% ydelse blæser = 10% ved 50% ydelse kan jeg vælge blæser = ? og ved 100% = ? nu her stod de alle på 10% blæserhastighed.

Så undrer det mig at jeg ikke kan finde noget sted at opgive, hvilken brænder jeg har. Om det er 10kw eller 16kw: Jeg har en 16kw og der står jeg skal skrive det under menu 5 i en guide jeg har fået med, men det er slet ikke samme menu jeg har, som i guiden.
Måske jeg har fået v10 styring med og den er anderledes?
Jeg syntes satme godt nok det er ringe manualer og opstartsguides osv. Er det muligt at få en reel guide der kan fortælle om den egentlige styring?
Er det overhovedet meningen min blæser skal i forskellige hastidheder? Jeg har jo ikke købt blæserstyring til den.


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Spørgsmål til woody insallation

Indlæg af HR LUCCA » 12 okt 2014 20:25

Simonthk skrev:
Ja det har jeg og det er korrekt at den har ikke spildt vand før nu, så det er nok kondens.

Har købt hedestoker monteringssæt med shunt og diverse ting.

Under blæsermenu kan jeg vælge ved 10% ydelse blæser = 10% ved 50% ydelse kan jeg vælge blæser = ? og ved 100% = ? nu her stod de alle på 10% blæserhastighed.

Så undrer det mig at jeg ikke kan finde noget sted at opgive, hvilken brænder jeg har. Om det er 10kw eller 16kw: Jeg har en 16kw og der står jeg skal skrive det under menu 5 i en guide jeg har fået med, men det er slet ikke samme menu jeg har, som i guiden.
Måske jeg har fået v10 styring med og den er anderledes?
Jeg syntes satme godt nok det er ringe manualer og opstartsguides osv. Er det muligt at få en reel guide der kan fortælle om den egentlige styring?
Er det overhovedet meningen min blæser skal i forskellige hastidheder? Jeg har jo ikke købt blæserstyring til den.
Du skal ind i meny 5 og se om Nominerede effekt står til 16 kw
Du kan med fordel læse det link der står længere op på siden , der tror jeg du får en del svar på dine spørgsmål :wink:
Det er en længere smøre , men der står mange fornuftige ting :wink:

Simonthk
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 95
Tilmeldt: 15 aug 2014 02:34

Spørgsmål til woody insallation

Indlæg af Simonthk » 12 okt 2014 20:33

jeg ved ikke hvordan jeg kommer ind I menu 5 så, for når jeg trykker derind hedder menu 5 ikke "snegl" som min manual angiver og som den angiver I standard tal til v7 og v10 http://www.nbe.dk/download/teknisk-vejledning.html
Ved mig hedder menu 5 for "02 regulering" eller lignende. Noget med O2.

Jeg har endnu ikke fundet frem til hvor jeg bestemmer dens effect.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Spørgsmål til woody insallation

Indlæg af HR LUCCA » 12 okt 2014 20:39

Du bliver nød til og finde ud af hvilken styring du har , V6 ,V7 eller V10 , hvis du slukker for fyret og der efter tager strømmen fra styringen når det er stoppet , så står der i styringen når du sætter strøm til den igen hvilken version du har .

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Spørgsmål til woody insallation

Indlæg af HR LUCCA » 12 okt 2014 20:43

Effekten på brænderen er under snegl .

Simonthk
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 95
Tilmeldt: 15 aug 2014 02:34

Spørgsmål til woody insallation

Indlæg af Simonthk » 13 okt 2014 01:14

Jeg kunne se at den hvertfald kører 16 kw, da den fortalte mig procent og antal kw på skærmen, så ku hurtigt regnes til den ville hoppe på 16 kw ved effect på 100%.
Så jeg har skruet effekten lidt ned, da jeg aldrig har haft intentioner om 16 kw til at starte med, så den ligger på 80%

Ellers kørte det helt fint, brugte af piller her til sidst (nu kan jeg ikke lige huske det præcist) men mener der stod 1,03 kg per time. Fyret kørte stabilt på ca 6 kw og holdt sig ved 65 grader, og ingen rum samt bad-gulvvarme har været opvarmet længe.

Der skal selvfølgelig til at afprøves en masse, men det hele så ud til at virke, så super.
Så skal jeg bare lige se hvad i andre burger osv :D så bliver det spændene.

Tak for hjælpen herinde


Besvar