Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Åbent brev til Liagro

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Flunk » 04 mar 2008 07:50

JOP skrev:Hillemænd ,, denne tråd bliver da sjovere og sjovere!
Ja, men vi kommer igen langt væk fra trådens endelige formål, nemlig at få en positiv dialog med Liagro
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10375
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af thy » 04 mar 2008 08:09

Gasifire skrev:Hej Alle

Jeg bliver ganske enkelt nødt til at svare på de beskyldnibnger der flyver gennem luften omkring min person.

JP Skriver......

"Da jeg fik BIO 18 godkendt på DTI, gik Karsten rundt der oppe og tog foto af de andre kedler som stod til afprøvning, han sendte bl.a. foto til Ulrik Hermansen, så han kunne sende dem rundt til andre, udelukkende for at svine andre til."

At JP skriver sådan, forstår jeg ganske enkelt ikke. Bio 18 er et fyr som vvs-eksperten har stjålet fra Asaa multi service.........!!!

JP og Allan Elgaard fra vvs-eksperten har på et tidspunkt sidste år været på mit værksted med det ærinde at der skulle laves en kopi af Multi 22.
Grunden til dette var at de, var blevet sure på Asaa over manglende leverancer. De mente dermed at de kunne gøre det bedre selv.
Opgaven var nu ganske enkel. Det nye fyr skulle kunne bruge samme herd som Multi 22. JP havde allerede lavet en prototype. Men Allan Elgaard ville gerne at jeg også lavde en version. DET gjorde jeg så. Men havde samtidig i tankerne at det ikke var skide godt at kopiere en andens fyr. Så det blev en Klon mellem en Zafira 18, som jeg lavede til vvs-engros (vvs.-eksperten) i forvejen, og en Multi 22. Den blev forkastet af JP med det samme.....Som han sagde, så kunne den jo ikke bruge samme herd som en multi 22.

AT SÅ Karsten fra Liagro noget tid senere ser et fyr på DTI næsten magen til en multi 22, men med design ala´ zafra 18, det får ham jo så til at sende mig et billede af fyret, med spørgsmål til om jeg dog kender til det. ??? Det måtte jeg jo sande at jeg gjorde. Men troede dog at det var blevet lagt på hylden.

Og for ikke det skal være løgn, så lå der sørme bagved kedlen en papkasse fra asaa multi service, med en polsk version af styringen fra Multi 22.
At der bliver sendt et billede til mig omkring dette fyr, er IKKE for at skulle kunne svine nogen til. Det blev udelukkende gjort fordi vi var nogen der blev lidt bitre i munden over at JP og vvs-eksperten førte sig frem med "deres" fyr. Det var jo tyvstjålet.
Ingen er perfekte, men JP skal ikke kaste med sten, når han nu bor på Fyn. Fyn er jo kendt for at være dækket til med glas.

Når nu alt dette er sagt, så (jeg kunne blive ved) må jeg på det kraftigeste pointere at alt er sandt, og at intet er blevet dikteret af nogen som helst.

Jeg ved også at jeg på et tidligere tidspunkt har frabedt mig en profil på stokerpiller.dk. Men når ens person bliver svinet til, så bliver jeg nødt til at reagere.

Hvad der sker efter dette indlæg, ved jeg ikke.....??


Venlig hilsen
Ulrik Hermansen
spændene læsning...

desvære er fokus ved at dreje sig væk fra det oprindelige åbne brev.... hvor planen var at få lidt oplysninger fra liagro.. som i anden tråd nu
har sagt der arbejdes med sagen med flere løsnings mueligheder... så det er jo godt på det punkt..


AT der så startes en vild beskyldnings kamp er såmænd underholdene nok...
Men vi burde nok have en kategori til det HVEM TØR STARTE!! eller noget i den stil...

tja hvad gør vi for at undgå at det hele skal ende i løgne og bedrag???
på den ene side vil vi jo gerne høre hvad der foregår... på den anden side er det jo træls at høre om alle de beskyldninger uden beviser... som bliver slynget ud i luften for at dække sig ind...

Ulrik Hermansen........ hva?? har du gang i nu har du snart haft 10-20 navne herinde er det for at sprede forviringen..

du har nogle fine besvarelser med god hjælp..
du har nogle besvarelser for at sælge dine egne ugodkente brændere som jeg ikke har set dig oplyse..
du vil meldes ud...
du vil slettes...
du vil meldes ind igen
bliv lige enig med dig selv om hvad du vil....
SÅ må vi se på om ikke der er plads til dig på forum...MEN det bliver med fast profil og ikke 10!!
men er på min egen regning det har ikke været vendt i moteratorne i nu!!!
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af agentjensen » 04 mar 2008 08:31

Jeg følger lidt med i denne tråd - af ren og skær nysgerighed - og jeg har ingen parti i sagen.

Jeg syntes at det er på tide at denne her bliver lukket - der er en klar uenighed om alt muligt og tråden er fedtet ind i personlige meninger, holdeninger, beskyldninger og meget mere.

Jeg syntes at tråden skulle lukkes - så vi kan holde gang i det som jeg ser som forummets formål.
At få mest muligt ud af sit stokerfyr, og få hjælp når man behøbver det, kunne give gode råd til hinanden om hvordan vi pillepushere elsker vores fyr....


Så stop denne tråd - lad os holde fokus på vores fyr og glemme de personlige angreb - ellers syntes jeg der skal oprette en katagori til disse lange indlæg.

Nå nu blandede jeg mig.

endnu et indlæg i denne lange tråd - men bønnen er klar - hold jer til emnet og lad være med diverse personangreb - det fører ikke til noget konstruktivt - uanset hvem der angreb først.

Vi er vel ude af børnehave niveuet - min far er stærkere end din far..... han slog først osv.

Pust - den blev længere end det var tilsigtet :-)

/michael

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af MichaelK » 04 mar 2008 16:11

Nu skal i opføre jer ordentlig, ellers sladre jeg til de voksne!


Nå, nok om det. Det jeg egentlig ville sig var en lille kommentar til godkendelserne.

Ingen kedler der lovligt skal sælges herhjemme, kan undgå, efter 1/6 (eller var det 1/7), at skulle være
godkendte efter EN-305 5. Samtidigt betyder EN (Europæisk Norm), at såfremt en producent skulle have
problemer med at få kedlen godkendt herhjemme kan Han, ganske lovligt, søge godkendelse i et hvilket
som helst andet EU-land. Bare kedlen er godkendt i eet EU-land, kan den lovligt sælges i alle EU-lande!

Så får producenten en godkendelse i eksempelvis Polen efter EN 305 5, kan kedlen lovligt sælges i Danmark.

Nu skulle man jo så håbe, at godkendelsen ikke afhang af det land hvori godkendelsen gives i. Dette er
dog desværre ikke tilfældet. Man kan hente en godkendelse hjem i lande, der ikke tester så grundigt, og
dermed få anlæget godkendt efter EN 305 5, selvom det ikke kunne lade sig gøre hos DTI.


MVH

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
kaptajnen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 29 dec 2007 17:27
Mit fyr: RTB 10 V7 styring
Areal: 170m2
Årligt forbrug: ca 5½ ton
Geografisk sted: Herning kommune

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af kaptajnen » 05 mar 2008 20:47

Oki, Hermansen med igen!
Mvh Peter

RTB 10 m/iltstyring, 6.6m2 Batec solfangere, 1200L olietank m/2 radiatorer som solvarme vekslere

Hellere spørge dumt end at dumme sig ved at lade være!


Brugeravatar
Servteqh
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 229
Tilmeldt: 06 jul 2007 21:29
Mit fyr: Benekov L25 kedel, Bioteqh 15 brænder
Areal: 140
Brændsel: Olie/Træpiller/flis
Dagligt forbrug: 0 Kg i øjeblikket
Årligt forbrug: ??
Geografisk sted: Jægerspris

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Servteqh » 05 mar 2008 21:16

Halløj Kaptajn....

Har du endelig fundet et fyr du kan finde ud af at bruge..... :D :D
Kender til hvordan Benekov-fyr virker. (Godt)
Bryder sig ikke om mennesker der lyver og stjæler sig til Succes.
Fyret er slukket. Lad os se hvad der kommer op til vinter..???

Brugeravatar
kaptajnen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 29 dec 2007 17:27
Mit fyr: RTB 10 V7 styring
Areal: 170m2
Årligt forbrug: ca 5½ ton
Geografisk sted: Herning kommune

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af kaptajnen » 05 mar 2008 21:28

Servteqh skrev:Halløj Kaptajn....

Har du endelig fundet et fyr du kan finde ud af at bruge..... :D :D
Ikke fordi at jeg er til fyre - no affence Hermansen, men jo det lakker den vej... new15
Mvh Peter

RTB 10 m/iltstyring, 6.6m2 Batec solfangere, 1200L olietank m/2 radiatorer som solvarme vekslere

Hellere spørge dumt end at dumme sig ved at lade være!

Brugeravatar
Servteqh
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 229
Tilmeldt: 06 jul 2007 21:29
Mit fyr: Benekov L25 kedel, Bioteqh 15 brænder
Areal: 140
Brændsel: Olie/Træpiller/flis
Dagligt forbrug: 0 Kg i øjeblikket
Årligt forbrug: ??
Geografisk sted: Jægerspris

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Servteqh » 05 mar 2008 21:44

Nej okay

På Sjælland siger vi en og et om de rette ting....... :D
Jeg mente nu om du havde fundet ET fyr, du kunne bruge.....????
Hvad er det endt med.
Kender til hvordan Benekov-fyr virker. (Godt)
Bryder sig ikke om mennesker der lyver og stjæler sig til Succes.
Fyret er slukket. Lad os se hvad der kommer op til vinter..???

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af KimW » 05 mar 2008 23:40

Servteqh skrev:Nej okay

På Sjælland siger vi en og et om de rette ting....... :D
Jeg mente nu om du havde fundet ET fyr, du kunne bruge.....????
Hvad er det endt med.

Så nu er tråden da helt ude af trit med emnet funnyanimation28.gif

JOP
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 26 jan 2007 03:12
Mit fyr: Hjemmeflik med pavitronic 2320
Areal: 142
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5T
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af JOP » 05 mar 2008 23:56

Så nu er tråden da helt ude af trit med emnet
Det er nu ellers ikke noget der volder mange store kvaler her inde. Altså at bringe en tråd ud af kurs.
Egentlig kan man vel godt sige at det "åbne brev til Liagro" faktisk fik en slags svar fra Karsten.
Om det kan bruges til noget kan man så diskutere som sådan er emnet vel egentlig afsluttet med hans svar.
... han har ingen intentioner om at gøre noget.


Besvar