Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Opgørelse af priser

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Christian Andersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 02 okt 2014 11:57
Mit fyr: NBE RTB 16KW
Areal: 272 + 100værksted
Brændsel: HOTTI træpiller
Dagligt forbrug: ca 20 kg v. 30%
Geografisk sted: Solrød
Kontakt:

Opgørelse af priser

Indlæg af Christian Andersen » 06 okt 2014 18:15

Der er noget der har undret mig. Det er at folk altid opgør priserne på træpiller pr. palle. Da pallerne bestemt ikke er samme størrelse ville jeg mene at en mere korrekt pris vil være pr kg. Leveret.

Jeg har siddet og nørdet lidt og som jeg umiddelbart ser det så kan det godt betale sig at købe dyrt:
Eks. Vida eller Hotti
De kan fås for henholdsvis 2,56 kr/kg(HOTTI) og 2,61kr/kg(VIDA) (Sjælland)

Mange af de andre "billige" mærker er ikke specielt billig pr kr. Jeg har bare undret mig.... Er der noget jeg mangler i min tankestrøm om dette?


pendec

Opgørelse af priser

Indlæg af pendec » 06 okt 2014 18:21

Jeg forstår ikke helt hvad du mener? Syntes du selv 2,56KR er billigt per kilo?

Når du kan købe til under 2kr andre steder på sjælland f.eks her?

selvf. koster transport så lidt mere til sjælland, men så køber man bare ikke kun 1 palle? :)

Christian Andersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 02 okt 2014 11:57
Mit fyr: NBE RTB 16KW
Areal: 272 + 100værksted
Brændsel: HOTTI træpiller
Dagligt forbrug: ca 20 kg v. 30%
Geografisk sted: Solrød
Kontakt:

Opgørelse af priser

Indlæg af Christian Andersen » 06 okt 2014 18:28

pendec skrev:Jeg forstår ikke helt hvad du mener? Syntes du selv 2,56KR er billigt per kilo?

Når du kan købe til under 2kr andre steder på sjælland f.eks her?

selvf. koster transport så lidt mere til sjælland, men så køber man bare ikke kun 1 palle? :)
Nu får jeg prisen på den du henviser til, til at være 2,72kr/kg. Så ja jeg mener at 2,56 er billigt. Det er ikke alle der lige har plads til at have 5 paller stående?

Christian Andersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 02 okt 2014 11:57
Mit fyr: NBE RTB 16KW
Areal: 272 + 100værksted
Brændsel: HOTTI træpiller
Dagligt forbrug: ca 20 kg v. 30%
Geografisk sted: Solrød
Kontakt:

Opgørelse af priser

Indlæg af Christian Andersen » 06 okt 2014 18:32

Men... nu var det ikke så meget de enkelte varer men mere om det ikke er mere korrekt at opgive i kg pris end pr. palle. Var bare det der var min pointe.

pendec

Opgørelse af priser

Indlæg af pendec » 06 okt 2014 18:33

Christian Andersen skrev:
Nu får jeg prisen på den du henviser til, til at være 2,72kr/kg. Så ja jeg mener at 2,56 er billigt. Det er ikke alle der lige har plads til at have 5 paller stående?
En årsag til du ikke kan regne som du gør er nok, jeg betaler kun 200kr i transport, så 1650*6 + 200 = 10.100 / 4992 = 2,02kr/kg , så mon ikke derfor prisen sættes per palle, og så kommer transport oveni , for dit regnestykke skræmmer folk, hvor mit så viser jeg får det til 2kr. Og hvem kan se du så skal have dem i jylland? eller nordsjælland? og 1 palle?

For mange variabler i din beregning gør det umuligt at skrive priser som du ønsker.

edit: Selv 1 palle for mig + 200kr = 2,22kr/kg , så det bliver svært at bruge dit udgangspunkt.


pendec

Opgørelse af priser

Indlæg af pendec » 06 okt 2014 18:36

Spørgsmålet med dine beregniner er vel, hvordan skal leverandøren så præsentere prisen på internettet? Der er jo mange forskellige fragtpriser, så er der rabat ved køb af flere paller og måske andre hensyn?

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Opgørelse af priser

Indlæg af MichaelK » 06 okt 2014 18:44

@pendec

Normalt betaler man ellers pr. palle leveret. Flot at Du kan få 6 paller leveret
til en samlet pris af 200,-, det er der ikke mange af os andre der kan.

Jeg giver f.eks. 232,- pr. palle ved en bestilling på 6 paller. Som et lille plaster
på "såret", er der 975 kg. på mine paller. Mit regnestykke er:
((6*1699) + (6*232)) / (6*975) = 1,98 kr./kg.


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Opgørelse af priser

Indlæg af pendec » 06 okt 2014 18:48

MichaelK skrev:@pendec

Normalt betaler man ellers pr. palle leveret. Flot at Du kan få 6 paller leveret
til en samlet pris af 200,-, det er der ikke mange af os andre der kan.

Jeg giver f.eks. 232,- pr. palle ved en bestilling på 6 paller. Som et lille plaster
på "såret", er der 975 kg. på mine paller. Mit regnestykke er:
((6*1699) + (6*232)) / (6*975) = 1,98 kr./kg.


Mvh.
:twisted: Og alligevel når du jo en bedre snit pris :) Afspejler den så noget i forhold til min og din leverandør , hvis jeg vil købe der hvor du køber, så gætter jeg på regnestykket ikke er det samme? Og så er der jo lige træpillen vi vælger, der er jo billigt og dyrt.

Perschultz2
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 18 jun 2012 17:32
Mit fyr: Scotte 10kw
Areal: 180
Brændsel: Presset trævare
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: 4,1 ton
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Opgørelse af priser

Indlæg af Perschultz2 » 06 okt 2014 18:54

Jeg giver dig helt ret Christian.
Som udgangspunkt ville det klæde træpillepushere at skrive kilopris på deres vare fremfor "1 palle", "52 x 16kg", 832kg, 960, 990 etc.
Måske Kilopris + pris udregnet efter brændværdi.

Leveringstillæg efter zone kunne nemt indregnes i kilopris, men det er ikke altid en fordel for sælger at vise at de billige piller ialt bliver dyrere end de dyre gode piller henne om hjørnet.

pendec

Opgørelse af priser

Indlæg af pendec » 06 okt 2014 19:06

Perschultz2 skrev:Leveringstillæg efter zone kunne nemt indregnes i kilopris, men det er ikke altid en fordel for sælger at vise at de billige piller ialt bliver dyrere end de dyre gode piller henne om hjørnet.
Well, kilopris u/levering kan nok hjælpe på tallene men inkl. zone tillæg er nok at strække den?
Hvem skal tjene på zone1 tillæg til lolland? Det ville jeg godt se Tyske leverandører gøre, eller Zone3 tillæg for alle købere, så smider vi det tillæg oveni i kilopris, så prisen er ens for alle.


Besvar