Digital post.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Digital post.

Indlæg af MichaelK »

pendec skrev: Det er korrekt. Det er dog overraskende at der skal undtagelser til når der findes optil 11% af alle som skal modtage, som ikke kan/vil på nuværende tidspunkt.
Hvornår skulle man så indføre systemet? Der er 89%, der er parate nu, skal det så først være
når vi rammer 99%, eller hvad? På et tidspunkt skal det være, så må man lave undtagelser,
indtil de sidste kommer med :great:


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Digital post.

Indlæg af pendec »

MichaelK skrev:
Hvornår skulle man så indføre systemet? Der er 89%, der er parate nu, skal det så først være
når vi rammer 99%, eller hvad? På et tidspunkt skal det være, så må man lave undtagelser,
indtil de sidste kommer med :great:


Mvh.
du ved godt den undtagelse er begrænset i en periode, hvad vil du så gøre for at hjælpe de 11% derefter?
Hanefar76
Stoker V
Stoker V
9
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

Digital post.

Indlæg af Hanefar76 »

Prøv også at tænke på hvor meget papir der slippes for at printe ud. :-)

Mvh
Thomas.
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Digital post.

Indlæg af MichaelK »

pendec skrev: du ved godt den undtagelse er begrænset i en periode, hvad vil du så gøre for at hjælpe de 11% derefter?
Jeg tror ikke på der er nogen, som vil blive efterladt i systemet. Det er dog klart at der må være et
vis pres på de sidste, derfor tjener det ikke nogen mening at åbne nogen kattelem nu.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
pendec

Digital post.

Indlæg af pendec »

Hanefar76 skrev:Prøv også at tænke på hvor meget papir der slippes for at printe ud. :-)
Det kender jeg alt til, kommunen sendte ordren i udbud for nogle år siden og jeg fik indsigt i alt deres print ;)

Hanefar76
Stoker V
Stoker V
9
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

Digital post.

Indlæg af Hanefar76 »

pendec skrev: Det kender jeg alt til, kommunen sendte ordren i udbud for nogle år siden og jeg fik indsigt i alt deres print ;)
Det var jo nok ikke så lidt endda kunne jeg forestille mig. icon_cheesygrin.gif
Nu er jeg selv på en arbejdsplads hvor der bliver printet utrolig meget ud. Jeg forstår stadig ikke den dag i dag at de ikke gør tingene mere digitalt, især når vi er i 2014. :wink:
pendec

Digital post.

Indlæg af pendec »

Hanefar76 skrev: Det var jo nok ikke så lidt endda kunne jeg forestille mig. icon_cheesygrin.gif
Nu er jeg selv på en arbejdsplads hvor der bliver printet utrolig meget ud. Jeg forstår stadig ikke den dag i dag at de ikke gør tingene mere digitalt, især når vi er i 2014. :wink:
Nu ved jeg ikke om de fortsætter der hvor den skulle ligge sidst, for volumen er klart nok formindsket nu hvor de går digitalt. Ellers var der en del at se til. Nu glæder det dog stadig mig lidt at alle ikke går helt digitalt selvom naturen kunne drage fordele af det, jeg ville jo næsten være arbejdsløs hvis vores storkunder gik 100% digitalt, så det må de ikke de næste 15år, så går jeg på pension, så må de gerne ;)
Hanefar76
Stoker V
Stoker V
9
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

Digital post.

Indlæg af Hanefar76 »

pendec skrev: Nu ved jeg ikke om de fortsætter der hvor den skulle ligge sidst, for volumen er klart nok formindsket nu hvor de går digitalt. Ellers var der en del at se til. Nu glæder det dog stadig mig lidt at alle ikke går helt digitalt selvom naturen kunne drage fordele af det, jeg ville jo næsten være arbejdsløs hvis vores storkunder gik 100% digitalt, så det må de ikke de næste 15år, så går jeg på pension, så må de gerne ;)
Ja der er desværre næsten altid en lille hage ved alting der er godt.(for miljøet) :lol:
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Digital post.

Indlæg af MichaelK »

På byggepladsen er vi gået 100% digitalt. Jeg er udstyret med en tablet PC med internetadgang, og
modtager alt tegningsmateriale som PDF filer. Kommunikation med kunderne foregår direkte på
mail, og med billeder taget med tabletten, og videresendt til bygherre, arkitekt, eller ingeniør. Det
fungerer rigtig godt, og alt materialet er lige ved hånden. Når man så samtidigt har fuld adgang til
informationssøgning på internettet, så får produktiviteten et gevaldigt hak opad. Det er ikke længere
nødvendigt at foretage lange telefonsamtaler, med spørgsmål om alt muligt. Informationerne er lige
ved hånden.
Senest er vores timeindberetninger overgået til en rent digital løsning. Timesedler på papir er nu en
saga blot, og kan nu indberettes via smartphone, PC, eller tablet. Det kan snart ikke blive nemmere :great:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Digital post.

Indlæg af Flammen »

skønt at læse, at nogle har opdaget vi skriver 2014

Besvar