Hønsehus byg selv ??

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
calle

Hønsehus byg selv ??

Indlæg af calle »

t-staff skrev:Det med fasan er fordi jeg vil bruge dem til træning har en stådene jagthund på 7 mdr og er nyjæger så der er nok at lære : )
Kan man ikke holde dem på ens mark med en fodertønde ?
OK. Se det er jo en helt anden snak :)

Du kan ikke holde fasanerne på en flad mark med en fodertønde. Desuden flyver fasanen jo sin vej efter at hunden har sat den op, og fuglen aner ikke hvor den kommer fra, eller at der står en fodertønde på din mark. Det er en dyr fornøjelse, for du skal påregne at det koster en fasan pr. slip.

Jeg har en bekendt, der har opfundet en smart metode: Brevduer :great: som han sætter i en lille fjernbetjent maskine, hvorfra duen slippes, når hunden rejser. Derefter skydes der. Hunden skal vise ro under opfløjet. Så flyver duen hjem, og er klar til en ny tur icon_cheesygrin.gif

Maskinen kan du købe på nettet.

Måske er det i virkeligheden et dueslag du skal have :roll:

Venlig hilsen :)

t-staff
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

Hønsehus byg selv ??

Indlæg af t-staff »

Ok kender godt den maskine tror os jeg vil ha sådan en hjem...hvad med agerhøns kan man ikke holde på dem?
Jeg tænker at sætte en fodertønde i et læhegn og marken går op i mod en plantage på 300 ha...
calle

Hønsehus byg selv ??

Indlæg af calle »

t-staff skrev:Ok kender godt den maskine tror os jeg vil ha sådan en hjem...hvad med agerhøns kan man ikke holde på dem?
Jeg tænker at sætte en fodertønde i et læhegn og marken går op i mod en plantage på 300 ha...
Mine fløj deres vej, selv om jeg havde gode forhold til dem. Gav 55 kr. pr. fugl, så det var dyr træning :shock:

Venlig hilsen
calle

Hønsehus byg selv ??

Indlæg af calle »

Hvilken jagthund har du t-staff ?
t-staff
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

Hønsehus byg selv ??

Indlæg af t-staff »

Ok bliver de ikke billigere hvis man køber dem et par uger gammel ??
Har en race som kun er få af i dk braque francais pyrénées stådenede jagthund

calle

Hønsehus byg selv ??

Indlæg af calle »

t-staff skrev:Ok bliver de ikke billigere hvis man køber dem et par uger gammel ??
Har en race som kun er få af i dk braque francais pyrénées stådenede jagthund
Det vil jeg tro de gør, men du skal have forholdene til agerhønsekyllinger. Når de er daggamle er de ikke meget større end en humlebi icon_cheesygrin.gif

Kender godt din jagthunderace. Den er smuk. Vil den i vandet :)

Venlig hilsen
t-staff
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

Hønsehus byg selv ??

Indlæg af t-staff »

Ok.. Man skulle næsten tro vi kender hianden calle icon_cheesygrin.gif
Hun har ikke været ude og svømme i nu men hun har da været i en sø osv
Jeg bøvler bare med apport det er ikke for godt mangler nåde input, men stand vil hun godt tag med træning metode med fiskestang og fasan fjer :great: men jeg er jo helt ny i det her game
Er det ikke nåde med man kan komme på et kursus i fasan og agerhøns opdræt ??
calle

Hønsehus byg selv ??

Indlæg af calle »

t-staff skrev:Ok.. Man skulle næsten tro vi kender hianden calle icon_cheesygrin.gif
Hun har ikke været ude og svømme i nu men hun har da været i en sø osv
Jeg bøvler bare med apport det er ikke for godt mangler nåde input, men stand vil hun godt tag med træning metode med fiskestang og fasan fjer :great: men jeg er jo helt ny i det her game
Er det ikke nåde med man kan komme på et kursus i fasan og agerhøns opdræt ??
Fasan- og agerhønsekursus har jeg ikke hørt om, men hvis du sporer noget, hører jeg meget gerne om det :great:

Fint at du træner med fiskestang :great:

Mht. apportering, da ved jeg ikke om du skal bruge den ene eller anden metode. Dvs. tvang eller lyst, eller måske en kombination. Det kommer meget an på hunden.

Hvad er dit problem med apporteringen ?
t-staff
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

Hønsehus byg selv ??

Indlæg af t-staff »

Jeg ved at grinsted jagtforenning holdt nåde kursus i opdrægt og udsætning for agerhøns og fasan..ja fiskestang er kanon hun tager også stand og det hele :)
Hun vil ikke tag en dummy i munden og når jeg kaster den ud er det kun få gange hun kommer med den og når hun har den med smider hun den foran mig.. Det er jo en blød race så det skal være lysten som skal være træningsform ikke tvang...
Jeg var et sted hvor vi starede med at lægger over deres hunde for at vise man bestemte jeg gjorde det ikke og de kørte os tvang apport med at trykke i kæben på hunden :shock:
calle

Hønsehus byg selv ??

Indlæg af calle »

Ok - jeg forstår.

Tvang er jo imidlertid mange ting. Det at have hunden i snor er jo også tvang, idet den ikke frit kan løbe sin vej, men jeg forstår som sagt godt dit problem.

Har du mulighed for at finde en ny og SUPER-spændende dummy. Tag hunden i lang snor, dvs. en 5 meter, hvis ikke dit hjemkald fungerer 99 procent. Lad hunden løbe efter dummyen og samle den op. Hvis dummyen er spændende nok, skal hunden nok holde fast i den. Så kalder du hunden hjem, og hvis den ikke kommer, så har du jo linen, som du forsigtigt trækker den hjem i. Nu føler hunden jo, at dummyen er dens, men i er begge to smarte. I indgår en byttehandel. Hunden afleverer dummyen til din hånd og nærmest samtidig får den en sund, men mega lækker godbid - fx. en lille bitte, og jeg mener lille bitte stump tørret andekød (fra de dersens godbidposer). Max en kvadratcentimeter, for det skal virkelig smage af mere. Alt det her foregår naturligvis FØR morgenmaden eller FØR aftensmaden. Stop efter 3 forsøg, og læg så dummyen på et sted, hvor hunden kan se den, men ikke nå den. Mind bare hunden om den, men gør den kostbar Drogar-Dolar(LBG).gif . De nævnte godbidder indskrænkes til udelukkende denne øvelse. Lad dig ikke friste til at pille linen af hunden under øvelsen. Den må ikke få fornemmelsen af, at den kan unddrage sig. Til gengæld belønnes den, for sin medvirken. HOVSA ! Det blev da vist til en kombination af lyst og tvang icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

Besvar