Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Alarm ingen Brændsel

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Willy Eg J
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 okt 2014 18:00

Alarm ingen Brændsel

Indlæg af Willy Eg J » 01 okt 2014 18:24

Hej , jeg er ejer af en 10 kw Scotte pillebrænder med en Blackstar kedel , anlægget har kørt fint i sidste sæson ,
men nu har jeg startet det op igen og får en alarm med manglende brændsel , fyret starter fint op , og kører helt op til ønskede kedel temp og begynder så at bakke af som det skal ,men lux sonden melder ingen lys nogle gange,og anlægget smider så alarmen , får ikke nok brændsel i lavlast til stor nok lux flamme , har ikke ændret noget , og kører med de samme piller
Woodox 8 m/m , er der nogen som har et godt bud ?? mvh Willy Eg


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9829
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Alarm ingen Brændsel

Indlæg af pille bruger » 01 okt 2014 18:27

Willy Eg J skrev:Hej , jeg er ejer af en 10 kw Scotte pillebrænder med en Blackstar kedel , anlægget har kørt fint i sidste sæson ,
men nu har jeg startet det op igen og får en alarm med manglende brændsel , fyret starter fint op , og kører helt op til ønskede kedel temp og begynder så at bakke af som det skal ,men lux sonden melder ingen lys nogle gange,og anlægget smider så alarmen , får ikke nok brændsel i lavlast til stor nok lux flamme , har ikke ændret noget , og kører med de samme piller
Woodox 8 m/m , er der nogen som har et godt bud ?? mvh Willy Eg
Er styringen på StokerCloud ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Willy Eg J
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 okt 2014 18:00

Alarm ingen Brændsel

Indlæg af Willy Eg J » 02 okt 2014 17:43

Øhh , Stoker cloud hva er det ?? tror ikke det findes i denne styring , tror at denne styring er en type 6-85,
har ikke ændret noget , og har vejet piller af og indtastet ??

calle

Alarm ingen Brændsel

Indlæg af calle » 02 okt 2014 17:59

Har der samlet sig meget smuld i siloen ? Hvis det er tilfældet, kan du måske bare skrue op for pilletilførslen i lavlast, indtil du får renset siloen eller givet den en skvat olie, som nogen gør.

Venlig hilsen

Willy Eg J
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 okt 2014 18:00

Alarm ingen Brændsel

Indlæg af Willy Eg J » 02 okt 2014 18:08

Hej og tak for svaret ,
Jeg vil forsøge
Mvh Willy


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Alarm ingen Brændsel

Indlæg af HR LUCCA » 02 okt 2014 20:51

Start med og se og lux føler er ren og sider rigtigt , eller er hoppet ud , den lille holder til lux kan godt blive lidt slap så lux føler ryger ud , hvis det er ok går du ind i AUTO BEREGNING og stiller max ydelse til 10 % , så er den låst så den ikke kan regulere , der efter stiller du skorstenstræk op (gamle vers 6 ) ,og i de sidste vers 6 hedder det LAVLAST kw , det hæver du så den kan køre ved 10 % ydelse , lux tallet må godt køre op ned mellem 0 -100 lux men den må ikke vise 0 så længe af gangen , når den har kørt 15-20 minutter og ikke går ud burde det være ok , hold øje med kedel temp ikke bliver for høj , til sidst går du ind og sætter MAX YDELSE tilbage til 100 % :wink:
Håber det hjælper :)


Besvar