Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Åbent brev til Liagro

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Ulrik » 03 mar 2008 09:36

Jeg ved ikke Klaus, det er før gået ud over VVS eksperten, AMS og Baxi.
Egentligt finder jeg det ligegyldigt, for det er ikke sagens kerne.

Som Flunk skriver:
Lad os holde os til sagen og tage diskussionen sagligt.

Hvis der er nogen der har problemer med andre fyrtyper, så synes jeg diskussionen skal tages i de kategorier.
Er der andre med problemer skal vi nok nå det også.

Det kunne jo lyde som om I er nogen der mener der er noget der skal frem i lyset??
MvH Ulrik©


Hjortsvang
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04 sep 2007 19:23
Mit fyr: Benekov R15 - kornbue-versionen
Areal: 155
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7160
Dagligt forbrug: 15 kg TP - 30.august
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Hjortsvang » 03 mar 2008 10:22

Hvis man driver en virksomhed og sælger nogle produkter - som viser sig IKKE at leve op til købernes forventninger, ja så må man forvente en vis kritik ! (også negativt ladet)

Der er ikke tale om nogen forskel behandling - da tråden her udelukkende fra starten handlede om frustrerede Benekov ejere, der ønskede at blive hørt. Der er vel ingen censur her på forum vel ?

Hvis mit fyr havde et andet navn end Benekov havde jeg også brokket mig !
Kan derfor ikke bruge Karstens svar til noget. (Var vist også nærmere lidt frustrationer der skulle ud end noget brugbart svar)

Så til gengæld Karsten være på banen i en langt mere konstruktiv retning, i en af de andre tråde, hvor der var både var indrømmelser af problemer, men vigtigst af alt også velvilje til løsning af disse.

Er derfor enig med Flunk - lad os komme tilbage til det vi kan bruge til noget !

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af KimW » 03 mar 2008 16:45

Jeg er ny stoker ejer, og var meget tæt på at vælge en Benekov.
Valget blev en Kl Stoker Combi, grundet den hurtige ROI ved udskiftning af oliefyret. (25.000 komplet inkl. moms)
Den er netop godkendt af skorstensfejeren efter de nye regler. Den er 303-5 godkendt og er derfor lovlig.
Hvis der er noget der åbenbart kan pisse Liagro af så er det en KL stoker :)

Liagro´s alias Karstens indlæg gør at jeg er endnu mere glad for at jeg ikke valgte at købe noget af ham.

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af søren ø » 03 mar 2008 21:38

Ja jeg er i totalt ledtog med Karsten og får penge af ham for at skrive dette indlæg. Jeg har en gang snydt en mand da jeg solgte ham en bil, nej hvor er jeg slem, men sådan er det jo når man er i ledtog med slemme slemme folk. Jeg kender også en der engang fik at vide at prisen var steget på en stump hos vvs eksperten, dumme dumme vvs ekspert. Der er vidst også en der har haft et dårligt baxi fyr, dumme dumme baxi.

Helt ærlig, prøv lige at læs jeres indlæg fra en ende af, det er da så man krumer tær sig over. Alle kommer på noget og skyder på manden med, til trods for man måske sidder i sit drivhus og kaster med brosten, og 99 % er ikke en skid sagligt, men udelukkende et angreb på manden, i er kraftedme til at brække sig over.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Ulrik » 03 mar 2008 21:42

Hvad er det helt nøjagtigt at du ikke finder sagligt Søren Ø?

Husk når man beder om saglighed, så skal man også selv levere det :)
MvH Ulrik©


søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af søren ø » 03 mar 2008 22:04

"Da jeg fik BIO 18 godkendt på DTI, gik Karsten rundt der oppe og tog foto af de andre kedler som stod til afprøvning, han sendte bl.a. foto til Ulrik Hermansen, så han kunne sende dem rundt til andre, udelukkende for at svine andre til.

Mon ikke snart kunderne har gennemskuet Karstens møde at sælge sine fyr på, men når alt kommer til alt, så
er et benekov fyr jo ikke meget bedre end andre fyr, for slet ikke at tale om deres garanti og service.

ahh så Ulrik Hermansen er i medløb med Karsten..ja-ja..så forstår jeg bedre! Ulrik Hermansen er i henhold til mine personlige erfaringer en person man absolut skal holde sig fra og ikke handle med..! med minde man altså vil "røvrendes" Det ser ud til at den type personer tiltrækker hinandens selskab.. Hmm..hmm..spændene!

Særdeles konstruktiv måde at svare sine kunder på - jeg er sikker på de nu er kommet meget længere mht. problematikken af deres benekov fyr. - NOT

Hvordan løser du dine problemer, ved at fremhæve andres ?

Bravo Karsten - og særdeles sagligt - bvadr."

Hvor meget af det der er kommet i den mail er direkte løgn. Har alle disse problemer ikke været der, eller er de opfundet i en gal mands hoved. Måske der sidder nogle som er bange for at der kommer sager frem man ikke er så stolt af og derfor desperat forsøger at holde fokus på en der allerede er i midten. Jeg skal ikke forsvare Karstens måde at svare på, det kan vel anes han ikke har været i perlehumøret. Men at alle pludselig skyder samme vej og lukker øjnene finder jeg lidt foruroligende, men med visse personer herinde fra er det vel hvad man kan forvente.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Ulrik » 03 mar 2008 22:15

Det kan jeg sagtens følge dig i Søren.
Men jeg kan også sagtens forstå at den mail pisser nogle af. Det er jo ikke pæne ting der står skrevet.

Mine forventninger til brugerne herinde er, at de stiller spørgsmålstegn ved de oplysninger de mener der skal stilles spørgsmålstegn ved.
Det kan sagtens gøres på en pæn måde.
Man kan ikke bare lade andre om at gøre det og så brokke sig når det ikke bliver gjort.
MvH Ulrik©

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af KimW » 03 mar 2008 23:19

liagro skrev:

Hej,

Jeg kan ikke lige finde KL stokeren her ?
http://www.biomasse.teknologisk.dk/kedl ... =fabrikant KL slipper af med at frem vise polsk lokums papir og 92% bliver accepteret selvom der i KL manualens tabeller ved omregning af forbrug/ydelse bliver nytte virkning 80% (alene røggastabet på KL 25 kombi er over 12%, der skal frem vises test rapport på hver enkelt model og ikke blot et papir på at et Polsk bureau ved at der er noget der heder Kl og at 303-5 findes.) Morale vis en utydelig fotokopi med tallet 92 og alle tror at du har en verdens klasse stoker selvom lidt matamatik afslører virknings grad på 80 - 82%


Jeg spurgte til KL Stokeren og DTI testen i dette indlæg: viewtopic.php?f=37&t=2449
Levi gik igang med at fremskaffe dokumentation, og jeg er tilfreds med resultatet på mit spørgsmål.
Men jeg var eller er ikke utilfreds med svaret eller min KL jeg købte efterfølgende, derfor er det ikke et spørgsmål om at 'slippe af med at frem vise polsk lokums papir', men om at en leverandør sagligt svarer på et spørgsmål fra en potentiel kunde.

Brugeravatar
Servteqh
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 229
Tilmeldt: 06 jul 2007 21:29
Mit fyr: Benekov L25 kedel, Bioteqh 15 brænder
Areal: 140
Brændsel: Olie/Træpiller/flis
Dagligt forbrug: 0 Kg i øjeblikket
Årligt forbrug: ??
Geografisk sted: Jægerspris

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Servteqh » 04 mar 2008 00:49

Hej Alle

Jeg bliver ganske enkelt nødt til at svare på de beskyldnibnger der flyver gennem luften omkring min person.

JP Skriver......

"Da jeg fik BIO 18 godkendt på DTI, gik Karsten rundt der oppe og tog foto af de andre kedler som stod til afprøvning, han sendte bl.a. foto til Ulrik Hermansen, så han kunne sende dem rundt til andre, udelukkende for at svine andre til."

At JP skriver sådan, forstår jeg ganske enkelt ikke. Bio 18 er et fyr som vvs-eksperten har stjålet fra Asaa multi service.........!!!

JP og Allan Elgaard fra vvs-eksperten har på et tidspunkt sidste år været på mit værksted med det ærinde at der skulle laves en kopi af Multi 22.
Grunden til dette var at de, var blevet sure på Asaa over manglende leverancer. De mente dermed at de kunne gøre det bedre selv.
Opgaven var nu ganske enkel. Det nye fyr skulle kunne bruge samme herd som Multi 22. JP havde allerede lavet en prototype. Men Allan Elgaard ville gerne at jeg også lavde en version. DET gjorde jeg så. Men havde samtidig i tankerne at det ikke var skide godt at kopiere en andens fyr. Så det blev en Klon mellem en Zafira 18, som jeg lavede til vvs-engros (vvs.-eksperten) i forvejen, og en Multi 22. Den blev forkastet af JP med det samme.....Som han sagde, så kunne den jo ikke bruge samme herd som en multi 22.

AT SÅ Karsten fra Liagro noget tid senere ser et fyr på DTI næsten magen til en multi 22, men med design ala´ zafra 18, det får ham jo så til at sende mig et billede af fyret, med spørgsmål til om jeg dog kender til det. ??? Det måtte jeg jo sande at jeg gjorde. Men troede dog at det var blevet lagt på hylden.

Og for ikke det skal være løgn, så lå der sørme bagved kedlen en papkasse fra asaa multi service, med en polsk version af styringen fra Multi 22.
At der bliver sendt et billede til mig omkring dette fyr, er IKKE for at skulle kunne svine nogen til. Det blev udelukkende gjort fordi vi var nogen der blev lidt bitre i munden over at JP og vvs-eksperten førte sig frem med "deres" fyr. Det var jo tyvstjålet.
Ingen er perfekte, men JP skal ikke kaste med sten, når han nu bor på Fyn. Fyn er jo kendt for at være dækket til med glas.

Når nu alt dette er sagt, så (jeg kunne blive ved) må jeg på det kraftigeste pointere at alt er sandt, og at intet er blevet dikteret af nogen som helst.

Jeg ved også at jeg på et tidligere tidspunkt har frabedt mig en profil på stokerpiller.dk. Men når ens person bliver svinet til, så bliver jeg nødt til at reagere.

Hvad der sker efter dette indlæg, ved jeg ikke.....??


Venlig hilsen
Ulrik Hermansen
Kender til hvordan Benekov-fyr virker. (Godt)
Bryder sig ikke om mennesker der lyver og stjæler sig til Succes.
Fyret er slukket. Lad os se hvad der kommer op til vinter..???

JOP
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 26 jan 2007 03:12
Mit fyr: Hjemmeflik med pavitronic 2320
Areal: 142
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5T
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af JOP » 04 mar 2008 01:06

Hillemænd ,, denne tråd bliver da sjovere og sjovere!


Besvar