Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Biomax 16 - overkogning

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
TBC
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27 sep 2014 07:46

Biomax 16 - overkogning

Indlæg af TBC » 27 sep 2014 07:57

Goddag alle sammen, har brug for jeres hjælp vedr. mit Biomax 16.


Mit fyr har været slukket hen over sommeren, så da fruen så begyndte at beklage sig over at det var begyndt at blive koldt så måtte jeg jo heller få det tændt. :wink:

Men jeg har 2 tilbagevende problemer, som giver Alarm og at fyret slukker.

Alarm overkogning. Altså så har kedlen været oppe på 80 grader og det slår fra.

Alarm optændingsfejl. Slangen fra sneglen ned i tilførelsesrøret er stoppet med piller. Hvilket vil sige de ikke løber ned i brænderisten, men altså sidder fast. Hvis jeg så ryster branderen så kommer de ned.

Jeg har prøvet med en masse forskellige indstillinger, og lige nu køre jeg med minimalt pillefobrug, men intet hjælper.

Har i nogle forslag, er ved at blive godt irriteret over det :S
På forhånd tak


pendec

Biomax 16 - overkogning

Indlæg af pendec » 27 sep 2014 08:27

- Pumpen/rne tændt? cirkulation på pumpe? (selvom de er tændt kan de være stoppet, så giv dem lige et georg gearløs bang)
- Radiatorer / Gulvvarme tændt og aftager noget varme.
- vvb sat til fjernvarme / altså ikke på strøm mere

Det kunne lyde som om at din kedel ikke kommer af med varmen til nogen kilder?

xkfc

Biomax 16 - overkogning

Indlæg af xkfc » 27 sep 2014 10:43

Det kræver næsten at man overvåger fyret under drift for at finde ud af hvorfor det er for varmt, Forkerte indstillinger er nærliggende, for selv om fyret ikke kan komme af med varmen, burde det vel stoppe inden det bliver så varmt at det går i overkog.
Her havde været rart med interface, så man kunne se hvad der sker, men jeg mener ikke at det kan fås til Biomax.

Den med at pillerne ikke falder ned, må være nemt at finde ud af, du må jo kunne se hvor de stopper og så udrede problemet, der skal være frit hele vejen ned, og så lodret som muligt uden at noget snor sig eller hænger i vulker.

Overstående svar er desværre nok ikke til meget hjælp :( , men begge sager er jo noget der skal fanges i nuet.

Kenneth

Jonas_631
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20 nov 2012 01:55

Biomax 16 - overkogning

Indlæg af Jonas_631 » 20 okt 2014 13:26

Alarm overkogning. Altså så har kedlen været oppe på 80 grader og det slår fra.

Alarm optændingsfejl. Slangen fra sneglen ned i tilførelsesrøret er stoppet med piller. Hvilket vil sige de ikke løber ned i brænderisten, men altså sidder fast. Hvis jeg så ryster branderen så kommer de ned.

Hej TBC

1. Er almindeligt på denne årstid, hvor det ikke er rigtigt koldt, kan fyret ikke komme af med varmen når der bliver lukket for radiatorene!

2. Jeg bruger en en slags flaskerenser i for at rengøre tilførselrøret, når jeg alligevel skal ryste aske

Mvh.

Jonas


Besvar