Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nyt Pellux 100 fra overvejelser til installation

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Ole Larsen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 266
Tilmeldt: 22 feb 2013 21:52
Mit fyr: Pellux 100 m. iltstyring
Areal: ca. 180 i 3 plan
Brændsel: Agrol 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9220
Årligt forbrug: i omegnen af 6 T.
Geografisk sted: Aalborg ø
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Nyt Pellux 100 fra overvejelser til installation

Indlæg af Ole Larsen » 24 sep 2014 11:39

Hej.
Prøv at ringe til Nyrupsmeden, han laver et fantastisk godt arbejde, :great: se mit album.
Mvh Ole


nemocharley

Nyt Pellux 100 fra overvejelser til installation

Indlæg af nemocharley » 24 sep 2014 11:49

Han er rigtig god - vi brugte ham også.

men hvor bor du grejs?

Grejs76
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 20 sep 2014 07:32
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 120
Brændsel: Olie
Geografisk sted: Nær Næstved

Nyt Pellux 100 fra overvejelser til installation

Indlæg af Grejs76 » 24 sep 2014 12:29

Mellem Næstved og Skælskør.

Mikael.

nemocharley

Nyt Pellux 100 fra overvejelser til installation

Indlæg af nemocharley » 24 sep 2014 15:33

ok - det er nok tvivlsomt om han vil køre oppe fra Aars til det vestsjællandske - men der er andre som har pellux både på Fyn og på Sjælland, det kan være at de vil dele deres erfaringer.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Nyt Pellux 100 fra overvejelser til installation

Indlæg af HR LUCCA » 24 sep 2014 20:47

nemocharley skrev:ok - det er nok tvivlsomt om han vil køre oppe fra Aars til det vestsjællandske - men der er andre som har pellux både på Fyn og på Sjælland, det kan være at de vil dele deres erfaringer.
Der ligger en forhandler ved Ringsted , jeg ved ikke noget om firmaet :wink: andet de har mange forskellige mærker , firmaet hedder Gyrstinge VVs http://gyrstingevvs.dk måske kan de bruges :great:


Grejs76
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 20 sep 2014 07:32
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 120
Brændsel: Olie
Geografisk sted: Nær Næstved

Nyt Pellux 100 fra overvejelser til installation

Indlæg af Grejs76 » 25 sep 2014 06:10

Min oplevelse med Gyrstinge og Kjærsgård, som er de to jeg har snakket med.
Generelt lover de guld og grønne skove i telefonen, så jeg bliver hooked. Ved opfølgende møder ser det knap så rosenrødt ud.
Gyrstinge sælgeren stod direkte og indrømmede, at de skruer tilbuddene sammen, så kunderne ikke kan gennemskue dem. News Flash! Jeg er potentielt kunde???
Kjærsgård sælgeren laver jeg en fast aftale med, tager tidligt hjem fra arbejde. Og så dukker han bare ikke op. Jeg ringer efter en halv time. Jamen han skulle da lige skrive nogle regninger under, men han vil da køre med det samme. Da han så ankommer, er vi tidspressets, fordi jeg har en aftale med min søn i den anden ende.

To rigtigt ringe oplevelser ud af to.

ARGH!

Mikael.

nemocharley

Nyt Pellux 100 fra overvejelser til installation

Indlæg af nemocharley » 25 sep 2014 06:32

Du kunne også købe fyret - hvor det nu engang er billigst, og så få en smed ud og rigge det til?

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Nyt Pellux 100 fra overvejelser til installation

Indlæg af triumph » 25 sep 2014 08:24

Grejs76 skrev:Min oplevelse med Gyrstinge og Kjærsgård, som er de to jeg har snakket med.
Generelt lover de guld og grønne skove i telefonen, så jeg bliver hooked. Ved opfølgende møder ser det knap så rosenrødt ud.
Gyrstinge sælgeren stod direkte og indrømmede, at de skruer tilbuddene sammen, så kunderne ikke kan gennemskue dem. News Flash! Jeg er potentielt kunde???
Kjærsgård sælgeren laver jeg en fast aftale med, tager tidligt hjem fra arbejde. Og så dukker han bare ikke op. Jeg ringer efter en halv time. Jamen han skulle da lige skrive nogle regninger under, men han vil da køre med det samme. Da han så ankommer, er vi tidspressets, fordi jeg har en aftale med min søn i den anden ende.

To rigtigt ringe oplevelser ud af to.

ARGH!

Mikael.
Min far fik tilbud fra Kjærsgaard. Han var dobbelt så dyr som alle andre.

Sved fra DV center laver et fantastisk arbejde.
Brd. K hansen i skælskør plejer at være ok

levi

Nyt Pellux 100 fra overvejelser til installation

Indlæg af levi » 25 sep 2014 10:10

Grejs76 skrev:Min oplevelse med Gyrstinge og Kjærsgård, som er de to jeg har snakket med.
Generelt lover de guld og grønne skove i telefonen, så jeg bliver hooked. Ved opfølgende møder ser det knap så rosenrødt ud.
Gyrstinge sælgeren stod direkte og indrømmede, at de skruer tilbuddene sammen, så kunderne ikke kan gennemskue dem. News Flash! Jeg er potentielt kunde???
Kjærsgård sælgeren laver jeg en fast aftale med, tager tidligt hjem fra arbejde. Og så dukker han bare ikke op. Jeg ringer efter en halv time. Jamen han skulle da lige skrive nogle regninger under, men han vil da køre med det samme. Da han så ankommer, er vi tidspressets, fordi jeg har en aftale med min søn i den anden ende.

To rigtigt ringe oplevelser ud af to.

ARGH!

Mikael.
Hej Michael, - jeg kan godt hjælpe dig, - du kan give mig et kald hvis du vil have en pris :great:

Brugeravatar
Rene Laursen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 02 dec 2014 13:40
Mit fyr: NIBE/VØLUND Pellux 100 30KW
Areal: 341 + 94 + 151
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 7-8,5 Tons
Geografisk sted: Slagelse

Nyt Pellux 100 fra overvejelser til installation

Indlæg af Rene Laursen » 17 jan 2015 14:35

(Grejs76) har du fået handlet fyr?
Jeg har nu i nogle mdr. undersøgt markedet mhp at udskifte min Baxi MH 4.0, og fået tilbud fra Kjærsgaard på PELLUX 100. Kunne være rart at sammenholde tilbud på montering af fyr fra andre VVS'ere, alternativt er der måske nogen herinde fra sjællandsområdet der ville hjælpe til mod betaling??

jeg er næsten fast besluttet på et Pelux 100 med 20 eller 30kw, dog har jeg en kammerat som siger jeg skal lade være, da han hælder mod Baxi som skulle komme med en fornyet version af TPK24 inden ret længe. han påstår ligeledes at der skulle være problemer med røgrørs rens (tyndt metal der bukker?) hvad er der af erfaringer for dette, og hvad er jeres vurdering af Pellux ift Baxi Tpk24 (den skulle få en ny brænder med autorens/opkobling internet/mulighed for iltstyrring m.m.) hilsen René


Besvar