Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Land rover

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Land rover

Indlæg af elpres » 24 sep 2014 21:19

Tom_AT skrev:
En 1000 kg trailer? Herregud.. Det kan du da klare med de fleste personbiler.
Ja, det er jeg klar over. Men de er jo ikke gratis at ha stående ved siden af de andre biler i carporten.
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Land rover

Indlæg af Tom_AT » 24 sep 2014 21:30

Nu tillader jeg mig lige at spørge.. hvorfor ikke bare få krog på en af de andre biler. Eller få en personbil der kan trække det. Stort set alle personbiler må trække 1000 kg. måske på nær de allermindste.

calle

Land rover

Indlæg af calle » 24 sep 2014 21:58

Hej Elpres.

Det er en mega fin bil, du har linket til der. En serie 2a, med lygterne mellem forskærmene. Desuden har den sorte medaljer og en pæn klud på. Den skal naturligvis have en tur med en malerulle, men så bliver den også fin. Du skal imidlertid være opmærksom på mange ting, og nu skriver jeg ikke nødvendigvis om den bil du linker til.

Fætteren skal kun synes hvert 8. år, så hvis det er 7 år siden den blev synet sidst, skal du se dig extra godt for ! Du skal kigge efter rust i chassisrammen. Især oven på rammen synes jeg den kan være slem. På stykket lige ud for baghjulene kan man af og til presse en finger igennem. Bagvangen og udriggerne kan også være medtagne af rust. Torpedoen er som regel rusten. Især ude i siderne under forruden. Du kan tydeligt se det ude fra, med mindre der er sat rep.stykker på. Motoren er formentlig utæt og drypper olie. Det kan du bl.a. se ved at studere rammen ved motoren. Hvis den er uden rust, bliver den formentlig konstant rustbeskyttet med olie. Der kan være mange ting galt med motoren, men den er billig i stumper, og nem at skrue på. Bremser og affjedring er billigt og nemt at have med at gøre. Strøm er et kapitel for sig, og du vil formentlig stifte bekendtskab med mørkets fyrste Sir Lukas icon_cheesygrin.gif

Du skal ikke købe den for at være fornuftig, men fordi du lider af engelsk syge. Den er billig og sjov at køre i, hvis du selv kan skrue. Den egner sig absolut kun til korte ture. Både pga. af tophastigheden/eller mangel på samme, behovet for høreværn, samt vinterkulden. Varmeapparatet er nærmest ikke-existerende og kluden gør, at det trækker ind.

Den er mega fed om sommeren, når kluden pilles af, og du bare har en bikinitop på i tilfælde af regn. Bilen kan ikke sammenlignes med noget andet køretøj. Det giver ingen mening.

Få en med ud der har lidt forstand på seriebiler. Det lønner sig. Modellen er meget efterspurgt blandt Land Rover tosser, så du kommer nok ikke til at gøre dit livs bedste handel.

Venlig hilsen
Last edited by 1 on calle; edited 24 times in total

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Land rover

Indlæg af Tom_AT » 24 sep 2014 22:02

calle skrev:Hej Elpres.

Det er en mega fin bil, du har linket til der. En serie 2a, med lygterne mellem forskærmene. Desuden har den sorte medaljer og en pæn klud på. Den skal naturligvis have en tur med en malerulle, men så bliver den også fin. Du skal imidlertid være opmærksom på mange ting, og nu skriver jeg ikke nødvendigvis om den bil du linker til.

Fætteren skal kun synes hvert 8. år, så hvis det er 7 år siden den blev synet sidst, skal du se dig extra godt for ! Du skal kigge efter rust i chassisrammen. Især oven på rammen synes jeg den kan være slem. På stykket lige ud for baghjulene kan man af og til presse en finger igennem. Bagvangen og udriggerne kan også være medtagne af rust. Torpedoen er som regel rusten. Især ude i siderne under forruden. Du kan tydeligt se det ude fra, med mindre der er sat rep.stykker på. Motoren er formentlig utæt og drypper olie. Det kan du bl.a. se ved at studere rammen ved motoren. Hvis den er uden rust, bliver den formentlig konstant rustbeskyttet med olie. Der kan være mange ting galt med motoren, men den er billig i stumper, og nem at skrue på. Bremser og affjedring er billigt og nemt at have med at gøre. Strøm er et kapitel for sig, og hvis du vil formentlig stifte bekendtskab med mørkets fyrste Sir Lukas icon_cheesygrin.gif

Du skal ikke købe den for at være fornuftig, men fordi du lider af engelsk syge. Den er billig og sjov at køre i, hvis du selv kan skrue. Den egner sig absolut kun til korte ture. Både pga. af tophastigheden/eller mangel på samme, behovet for høreværn, samt vinterkulden. Varmeapparatet er nærmest ikke-existerende og kluden gør, at det trækker ind.

Den er mega fed om sommeren, når kluden pilles af, og du bare har en bikinitop på i tilfælde af regn. Bilen kan ikke sammenlignes med noget andet køretøj. Det giver ingen mening.

Få en med ud der har lidt forstand på seriebiler. Det lønner sig. Modellen er meget efterspurgt bl.a. Land Rover tosser, så du kommer nok ikke til at gøre dit livs bedste handel.

Venlig hilsen
Kunne ikke være mere enig :)
Som du nok kan fornemme på det jeg skriver er jeg ikke ovenud begejstret for Land Rover. Men når det så er sagt. At købe en gammel Serie bil fra 66 skal man gøre fordi man virkelig brænder for det, og ikke fordi man skal bruge en bil til at trække en trailer i ny og næ. Bilen i sig selv er jo en hobby på linje med andre veteran køretøjer :)

Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Land rover

Indlæg af elpres » 25 sep 2014 14:25

Bilparken består af en vw1303 fra 73, og en camaro fra 69 og en fra 78' samt kone bilen (audi a2) og min egen mercedes fra 87.
Ingen af disse, udover merceren egner sig til et anhænger træk. Derfor tænkte jeg at det ville være rart med en gammel varevogns lignende bil, gerne af ældre dato så den kun skal synes hver 8 år og ligeledes har billig vægtafgift og forsikring, så kunne jeg afmelde/smide ud/sælge merceren og spare en masse penge.
Jeg er ikke bange for at skrue på biler, men er helst fri lige pt da jeg har travlt med andre ting.
Hvis det ikke skulle være en landrover, hvad ku det så være? Er der andre ligende biler fra dengang?
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Land rover

Indlæg af Landlyst » 25 sep 2014 15:10

Hvad er det du læsser på traileren? Tænker måske det var bedre med en lille ladbil?

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Land rover

Indlæg af Tom_AT » 25 sep 2014 19:44

elpres skrev:Bilparken består af en vw1303 fra 73, og en camaro fra 69 og en fra 78' samt kone bilen (audi a2) og min egen mercedes fra 87.
Ingen af disse, udover merceren egner sig til et anhænger træk. Derfor tænkte jeg at det ville være rart med en gammel varevogns lignende bil, gerne af ældre dato så den kun skal synes hver 8 år og ligeledes har billig vægtafgift og forsikring, så kunne jeg afmelde/smide ud/sælge merceren og spare en masse penge.
Jeg er ikke bange for at skrue på biler, men er helst fri lige pt da jeg har travlt med andre ting.
Hvis det ikke skulle være en landrover, hvad ku det så være? Er der andre ligende biler fra dengang?
Du kan ligeså god smide træk på camaro'en så.
Det er jo gamle veteranbiler og kører også som sådan. Men eftersom du kun skal trække 1000 kg er det jo bare at finde en gammel bette benzinbil med træk på. De burde være muligt at finde noget nysynet for under 10.000,-

Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Land rover

Indlæg af elpres » 25 sep 2014 19:49

Landlyst skrev:Hvad er det du læsser på traileren? Tænker måske det var bedre med en lille ladbil?
Ja det ku da godt være, hvad ku det være forn en? Hvad med sådan en som ham bonderøven fra tv har,,, er det ik en toyota?
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Land rover

Indlæg af Tom_AT » 25 sep 2014 20:03

elpres skrev: Ja det ku da godt være, hvad ku det være forn en? Hvad med sådan en som ham bonderøven fra tv har,,, er det ik en toyota?

Jo. fra sidst 70'er- start 80'er så vidt jeg husker. En BJ42. En vildt lækker vogn. Men du får heller ikke en i god stand til 30.000,- nok nærmere det dobbelte :)

calle

Land rover

Indlæg af calle » 25 sep 2014 20:06

elpres skrev: Ja det ku da godt være, hvad ku det være forn en? Hvad med sådan en som ham bonderøven fra tv har,,, er det ik en toyota?
Fin bil, men den har også kultstatus - ikke mindst pga. kæmpemotoren. De exemplarer der ikke er rustet væk koster mønter.

Venlig hilsen


Besvar