Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hundefoder til ny hvalp

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
calle

Hundefoder til ny hvalp

Indlæg af calle » 24 sep 2014 17:33

Så er den nye hvalp flyttet ind :) En 9 uger gammel hvalp på 7,5 kg. Det er en stående jagthund, og den kommer til at veje mellem 25 og 45 kg :shock: Nogen gode tip vedr. kvalitetsfoder til en god pris ?

Venlig hilsen


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Hundefoder til ny hvalp

Indlæg af Tom_AT » 24 sep 2014 19:27

Ak ja.. lidt af et religionsspørgsmål :-D

Vi havde en halv stor ½ Labrador ½ ruhåret hønsehund på 46 kg som fik Hike.
Fin hund, fin pels osv. Så for vores vedkommende var der ingen grund til at give 7-900,- for en sæk foder.

nemocharley

Hundefoder til ny hvalp

Indlæg af nemocharley » 24 sep 2014 20:29

jeg bruger noget som hedder agrosam til mine terriers - det er ret godt (vi har haft hund det meste af livet, både til jagt, vagt og hygge). Vi slipper 500,- for 30kg.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Hundefoder til ny hvalp

Indlæg af newpas » 24 sep 2014 22:02

Og jeg købte det billige tørfoder og dåsemad i superbrugsen og skiftede imellem til min labrador og den led ingen nød! ( Og heller ik min tegnebog!)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hundefoder til ny hvalp

Indlæg af Lintz » 25 sep 2014 06:04

Kvalitet og pris følges som regel ad - At det så nærmest er ågerpris at f.eks dyrlægerne tager for fodret er en anden sag.

Vi har i mange år brugt Olivers (http://www.olivers.dk/) til vores kennel, Et godt foder som har en høj optagelsprocent = mindre lort.

Køber det så hjem i størrer potioner, og så er jeg nede i priser som er absolut rimelige.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Hundefoder til ny hvalp

Indlæg af lamborg » 25 sep 2014 08:36

Nu arbejder jeg jo pt hos VPG lige netop med at produksere hunde og kattemad og der er virkelig stor forskel på hvilke ingridiencer der er i maden..
Idet billige er der 3-4 ting men det består mest af stivelse og smag mens der i det dyre er 16-18 forskellige råvare.
Der er mærker som Kingsmoor og Go Care som er virkelig dyre men det er alt sammen naturlige råvare og der er det i som der skrives på pakken..
Det er produkseret under samme høje hygiejne standard som menneske foder.. Vi skal bære hårnets hat for at undgå der kommer hår i maden :-)
Men som sagt de er dyre men de skal så heller ikke grov æde som de skal af billig foder for at få deres behov dækket ind. Det er kvalitet til en sund og aktiv hundehvalp
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

Hundefoder til ny hvalp

Indlæg af klinten » 25 sep 2014 08:53

Vi har en 4 årig langhåret schæfer. Vi har de sidste par år købt mad i tyskland. Zooplus.de. Det er markant billigere end i DK, selvom der kommer fragt på. Men det er selvfølgelig kun på det dyrere foder som Hills og Royal Canine osv.
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html

calle

Hundefoder til ny hvalp

Indlæg af calle » 25 sep 2014 12:18

Jeg har googlet en del de sidste dage, hvor jeg har haft barselsorlov icon_cheesygrin.gif

Det jeg har fundet frem til er, at jeg godt kunne fristes til at give en slat penge for et foder, der hedder Orijen Large Breed, idet der ikke er noget korn i. Det skulle efter sigende være godt. En sæk med 13 kg koster ca. 650 dask. Jeg smutter ud i maxizoo og køber sådan en sæk i eftermiddag, for vi har ikke så meget tilbage af det foder, der fulgte med hvalpen, og der er noget med, at man skal skifte gradvist.

Nogen der har prøvet dette foder, der bygger på BARF-metoden, men som er tørkost ?

Kender du til kornfri hundefoder Lamborg. Er det opreklameret eller .....

Har prøvet Olivers på min gamle hund, men den fik tynd mave af det. Det var iøvrigt også for at undgå for meget lort, at vi prøvede det. Det var ellers en virkelig fin service vi fik af firmaet.

Venlig hilsen

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Hundefoder til ny hvalp

Indlæg af Oldgaard » 25 sep 2014 19:56

Vi har de sidste par år brugt Olivers, men er her i sommers gået væk fra det og til Royal Cannin, mest fordi vi ikke syntes at vores hunde fungerede optimalt på Oliver mere, samt at vi fik set at der var kommet mere fyldstof i fodret = mere lort :evil:

Selvom en hund fungerer godt på et fodermærke, så er det ikke sikkert at en anden hund vil have det samme ud af det.

[tag]Calle[/tag]: Korn/majs og lign. = fyld ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

calle

Hundefoder til ny hvalp

Indlæg af calle » 25 sep 2014 20:36

Så fik jeg købt hundefoder. Ekspedienten og jeg blev enige om, at fars vaps skulle via Acana Puppy and Junior 2,27 kg før den skal have ren Orijen Large Breed med nul korn og 80 procent kød :shock: Acana er ejet af Orijen.

Hvis det her foder virker på vapsen, så skal jeg bare have fundet et sted, hvor det kan købes for meneskepenge.

Den der med kød, grønsager og nul kulhydrater er nu ikke kun moderne i forhold til vapser. Jeg har et par kollegaer, der er på kød og grønsager. Fra at være i temmelig god foderstand, fristes man nu nærmest til at kalde dem skeletterne icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen Calle (der elsker lyst brød med pålægschokolade) :)


Besvar