Opgraderet til 6.88 og brænder af H til.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
jchusted
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 38
Tilmeldt: 17 okt 2013 16:01

Opgraderet til 6.88 og brænder af H til.

Indlæg af jchusted »

Hej Herinde.

Troede egentlig jeg havde helt styr på at justere mit fyr, men nu har jeg alligevel brug for jeres råd og erfaringer.

Jeg har netop opgraderet min styring fra 6.26 til 6.88, for at få min VVB prioritering til at virke.
Det fungerede super og jubii for det.

Det sjove er, at med denne ny version virker det som om at autoberegneren er helt galt på den.
Når jeg afvejer, så siger den 1780gram. Med dette tal får den aaaalt for lidt piller. Det bedste resultat får jeg, hvis jeg sætter den omkring 1450gram og justere lidt ned i blæseren. Dog kan jeg ikke få den til at brænde ordenligt i lav. Går konstant ned i Lux og melder intet lys.

Med den gamle styring passede autoberegning næsten. Der skulle lige skrues lidt ned i blæser, før at det var helt perfekt.

Nogle der har erfaringer med dette i forhold denne nye styring eller blot kan se det problem jeg måske overser :-)

Med venlig hilsen
Jens Christian Husted

Bjarne

Opgraderet til 6.88 og brænder af H til.

Indlæg af Bjarne »

Hvor mange vejninger har du lavet?

- jeg oplevede i vinter at den kørte med "Overvariabel! snegleydelse, som som gav enter alt for meget eller også alt for lidt,- og efter nogle afvejninger kunne jeg konstatere at sneglydelse varierede 2-300 gram pr. afvejning. sneglen måtte ha en ny kondensator til lidt småpende,- så køre den præcist igen.
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Opgraderet til 6.88 og brænder af H til.

Indlæg af HR LUCCA »

Start med 3 afvejninger og tag gennem snittet , så bliver du nok nød til stille blæseren ved 10 ,50 og 100 % , hvis det ikke kan køre ved 10 % ydelse , går du ind under 04 Auto beregning og hæver min ydelsen ( det hed storstenstræk i de gamle vers ) du låser den i 10 % og så lader du det køre i en halv times tid , det må godt svinge i lux men ikke vise 0 lux ret lang tid af gangen , hvis der er problemer med bålet/lux så skal det højre op i ydelse ,til det det køre ok , husk og holde øje med temp når du kan låst fyret ydelse , da det ikke kan regulere :wink:
jchusted
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 38
Tilmeldt: 17 okt 2013 16:01

Opgraderet til 6.88 og brænder af H til.

Indlæg af jchusted »

Laver altid 3 afvejninger og tager gennemsnittet af det. Høj kan ikke komme over 30% Det undrede jeg mig egentlig også lidt over, men tænkte det var måske noget den nye chip selv tog højde for. Plejer ikke at have problemer med at indstille mit fyr. Vil lige afveje igen og se om der er meget stor forskel på afvejningen. Hvis dette er tilfældet kan jeg prøve at skifte kondensensatoren.

Er der andre bud?
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Opgraderet til 6.88 og brænder af H til.

Indlæg af HR LUCCA »

Kan ikke lige huske i hvad vers , afvejningen/ 6 minuter bliver lavet om , mener og kan huske at i nogle af de gamle vers kørte sneglen 6 minuter , hvor de i de sidste vers køre mere ind 6 minutter med mange stop , så sneglen stadig køre 6 minutter , måske det gør en forskel :wink:

jchusted
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 38
Tilmeldt: 17 okt 2013 16:01

Opgraderet til 6.88 og brænder af H til.

Indlæg af jchusted »

Ja har tænkt det samme. Det tager næsten dobbelt så lang tid at lave en afvejning. Men mon ikke det er en mening med galskaben. Måske er det fordi man vil skåne motoren. Får skiftet de kondensendatorer på Fredag, håber det hjælper. Kan det være at de nye versioner er mere følsomme over for slidte kondensatorer? Jeg er ikke el ekspert, så det er naturligvis bare et skud i tågen.
Lasse Elbek
Stoker IV
Stoker IV
13
Indlæg: 129
Tilmeldt: 31 mar 2011 13:02
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 204
Brændsel: Fjernvarme
Blevet takket: 2 gange

Opgraderet til 6.88 og brænder af H til.

Indlæg af Lasse Elbek »

Da jeg opgraderede fra 6.33 til 6.78, oplevede jeg det samme - alt for lidt piller ved 10%.
Løste det ved at justere skorstenstræk fra de 0, den kunne klare før, til 1 eller 2.
jchusted
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 38
Tilmeldt: 17 okt 2013 16:01

Opgraderet til 6.88 og brænder af H til.

Indlæg af jchusted »

Okay, men ved at justere skorstens træk er vel reelt bare det samme som at tilføje lidt færre eller ekstra piller som kompensation. Umiddelbart er der vist heller nogen skorstenstræk at justere på i denne her version
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Opgraderet til 6.88 og brænder af H til.

Indlæg af HR LUCCA »

jchusted skrev:Okay, men ved at justere skorstens træk er vel reelt bare det samme som at tilføje lidt færre eller ekstra piller som kompensation. Umiddelbart er der vist heller nogen skorstenstræk at justere på i denne her version
I de sidste vers hedder det ikke skorstenstræk men min ydelse , samme sted i 04 :wink: , så det er der du skal stille ydelsen op så det kan køre i 10 % :great: som jeg også skrev i mit første indlæg :wink:

Besvar