mængde af piller

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
rqde
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17 sep 2014 08:26

mængde af piller

Indlæg af rqde »

Hej alle sammen, jeg er lige flyttet i et hus med sådan et passat compact c1, jeg syntes jeg bruger enormt mange piller, ( Ca 30 kg i døgnet) og vi Kører det varme vand til bad over el p.t. fyret Kører piller ind hvert 17 sekund og sneglen Kører 3,3 sekunder hver gang, fyret er indstillet til 64 grader, er der nogen der ved om tingene er korrekt indstillet eller helt forkert.. Mvh Peter

Findes der en tommelfingerregel om hvor til og hvor længe sneglen bør Kører?

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

mængde af piller

Indlæg af Ollii »

Hvad varmer du op?
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.
rqde
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17 sep 2014 08:26

mængde af piller

Indlæg af rqde »

Sorry varme 180 m2 op.. single strengs.. ikke særlig godt isoleret.. hverken rør eller hus..
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

mængde af piller

Indlæg af Ollii »

rqde skrev:Sorry varme 180 m2 op.. single strengs.. ikke særlig godt isoleret.. hverken rør eller hus..
Så tror jeg du henter mest ved at isolere dine rør. Prøv at lukke alle varmekilder og lad vandet cirkulere i rør alene og mål dit forbrug her. indstilling af c1 kender jeg ikke noget til men hvis ikke kedlen er helt sort eller helt hvid inden i er det begrænset hvad du kan hente på dem.

mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.
rqde
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17 sep 2014 08:26

mængde af piller

Indlæg af rqde »

Okay.. det vil jeg forsøge i morgen.. ☺ og tak for tippet

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange

mængde af piller

Indlæg af Flemming DJ »

Det er da voldsomt mange piller. Svarer til vores forbrug, når det går hårdt for sig om vinteren, næsten.

Vores hus har gulvvarme i godt 110 m2, "isoleret" med lecablokke og 150-200 mm mineraluld på loft over stueetagen.

Fyret er uden tænd-sluk automatik og tomgangsforbrug uden varmebehov ligger på en 16 kg/dg (testet en sommerdag).
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Besvar