Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Opsætning/installation

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Opsætning/installation

Indlæg af Nybegynderen » 17 sep 2014 08:07

Som nævnt ovenfor skal jeg nok huske dette i fremtiden.


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Opsætning/installation

Indlæg af kovas » 17 sep 2014 08:14

pendec skrev:Det tror jeg ikke. Hvis du ser deres egne informationer.

Fyret skal installeres af en autoriseret VVS-mand i henhold til de gældende love og regulativer.
Hej Til nybegynderen.

I den samme tråd som du postede under ekoheat linkede tvillingen til ekopowers manual. Den har du tydeligvis ikke gidet læse? Prøv at finde tvillingens link og læs side 2.
Derudover kommer jeg til at synes at du fu**** med os da jeg får den tydelige fornemmelse, at da du poster din første tråd om ekoheat, der har du allerede bestilt det, og ønsker bare at vi bekræfter at det er et fantisk fyr. Hvis brugere her inde står i en valgsituaition så giver jeg gerne mit besyv med, men synses at det er spild af tid at udtale sig om kvalliteten af et fyr som folk allerede har købt. Efter købet synes jeg det handler om at hjælpe dig hvis du får problemer og ikke om det er godt eller dårligt.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Opsætning/installation

Indlæg af Nybegynderen » 17 sep 2014 08:23

Jeg har først lige købt det igår efter gode råd herinde fra og vejledning. Jeg stod overfor at vælge det eller BioMax eller en tredje model hvis folk herinde guidede i den retning.
Beklager forvirringen og de mange (for mange) indlæg med 1000 spørgsmål - jeg er rookie på området og er typen der spørger alt for mange gange, da jeg ikke er den store handyman.

Er alletiders med dette forum og meget hjælp at hente - men hold da fast tonen er skarp. Jeg husker ikke at spamme og stille unødige spørgsmål gentagne gange, men husk nu det gode humør derude.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Opsætning/installation

Indlæg af kovas » 17 sep 2014 08:40

Nybegynderen skrev:Jeg har først lige købt det igår efter gode råd herinde fra og vejledning. Jeg stod overfor at vælge det eller BioMax eller en tredje model hvis folk herinde guidede i den retning.
Beklager forvirringen og de mange (for mange) indlæg med 1000 spørgsmål - jeg er rookie på området og er typen der spørger alt for mange gange, da jeg ikke er den store handyman.

Er alletiders med dette forum og meget hjælp at hente - men hold da fast tonen er skarp. Jeg husker ikke at spamme og stille unødige spørgsmål gentagne gange, men husk nu det gode humør derude.
Hej igen.

Godt så. Men ta dig så sammen til at læse den manual som tvillingen linker til. Så får du en masse svar. Citat fra manualen:Ekoheat pillefyr skal monteres i henhold til brandteknisk vejledning, og skal monteres af Ekopower autoriseret installatør. Det kunne du ha fået at vide allerede i går.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 29 dec 2007 07:53
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Givet likes: 33 gange
Modtaget likes: 28 gange

Opsætning/installation

Indlæg af john m » 17 sep 2014 09:53

Rolig nu giv manden en chance ;-):-)
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Opsætning/installation

Indlæg af kovas » 17 sep 2014 10:40

john m skrev:Rolig nu giv manden en chance ;-):-)
Selfølgelig.

Jeg synes bare at når tvillingen gør sig den ulejlighed at linke til svaret på spørgsmålet, så kunne man jo i det mindste læse det.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Opsætning/installation

Indlæg af Tom_AT » 17 sep 2014 10:43

Nybegynderen skrev:Jeg har først lige købt det igår efter gode råd herinde fra og vejledning. Jeg stod overfor at vælge det eller BioMax eller en tredje model hvis folk herinde guidede i den retning.
Beklager forvirringen og de mange (for mange) indlæg med 1000 spørgsmål - jeg er rookie på området og er typen der spørger alt for mange gange, da jeg ikke er den store handyman.

Er alletiders med dette forum og meget hjælp at hente - men hold da fast tonen er skarp. Jeg husker ikke at spamme og stille unødige spørgsmål gentagne gange, men husk nu det gode humør derude.
Tag nu lige en slapper, og ikke vær så sart.
Det er trods alt dig der ikke har læst forumreglerne og derefter spammet løs.
Jeg gjorde tidligere opmærksom på at det ikke er tilladt, og i øvrigt også jævnt træls, når en person opretter flere enslydende tråde, blot for at blive set. Det stunt gentog du så igen i går, hvor jeg så, synes jeg selv, på høflig vis gjorde dig opmærksom på hvordan tingene forholder sig på dette forum og mange andre fora på nettet i øvrigt.

Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Opsætning/installation

Indlæg af Nybegynderen » 17 sep 2014 11:44

Jeg husker det ved næste tråd. Beklager.

nemocharley

Opsætning/installation

Indlæg af nemocharley » 17 sep 2014 11:48

En risiko ved at lave mange tråde er at man som trådstarter risikerer at gå glip af de svar man kan være heldig/uheldig at få.

Det lader f.eks. ikke til at der har været tid til at overveje andre muligheder end Biomax eller ekoheat - hvilket er fint nok. Men altså det tredje valg var derude i flere udgaver - og jeg er lidt i tvivl om du/trådstarter har nået at forholde dig til dem. Ekoheaten blev handlet hurtigt kan jeg konstatere.

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Opsætning/installation

Indlæg af Ollii » 17 sep 2014 18:32

Nybegynderen skrev:Jeg husker det ved næste tråd. Beklager.
Velkommen til forum. :great:
På tide der kommer gang i fyrene rundt i landet så der er noget at give sig til. icon_cheesygrin.gif

Mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.


Besvar