Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Passat C1. Skal, skal ikke.

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af triumph » 25 aug 2014 08:43

Tilskudet gives til kwh besparelse. Om det kommer fra at sætte termoruder i, isolere loftet, eller købe et fyr med en bedre virkningsgrad er underordnet.
Hvis der bliver sat betingelser op, så er det nogle interne betingelser hos dem der giver tilskudet. Ikke i det oprindelige tilskud


Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af H.S » 25 aug 2014 09:21

;-)
Så har du fået fat på de forkerte :great:
du er fint berettet til tilskud
-
pendec skrev: Takker. Det er synd at diverse sælgere af f.eks RTB ikke kunne finde tilskud til mig, da jeg havde pillefyr i forvejen, især hvis det du skriver er korrekt. Jeg fik i hvert fald en afvisning og de kunne ikke søge tilskud til mig, når BBR sagde biobrændsel.
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

pendec

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af pendec » 25 aug 2014 09:52

Man kan måske godt tænke at den aut. RTB installatør ikke nødvendigvis er et plus her. De tog fejl med skorsten og tager fejl (eller gider ikke) mht pillefyr og tilskud.

Så Passat C1 her kommer jeg ;) (hmmm, for at holde topic)

Rassu
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 mar 2012 21:10

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af Rassu » 26 aug 2014 21:42

Nu har Jeg via mit arbejde, stor kontakt til Passat. Og har installeret mange Passat fyr, C1+ og c2+ Hvilket efter min mening er et godt fyr, nem og installer og vedligehold/ rengør. Af hensyn DTI liste, er det sådan i dag at det er frivillig om man som producent vil være på listen. Så Passat har der godkendelse på plads, men har nok valgt og bruge et andet institut frem for teknologisk institut! Og derfor er de ikke på listen. En kedel kan sagten på prøvningen attesten være klasse 3 godkendt, men stadig være fuldt ud lovlig og sætte op, dog skal fra den 1/7-2013 opnå virkningsgraden i klasse 5. Og fra den 1/7-2014 opnå sikkerhed i klasse 5. For at bevise at en kedel er godkendt efter regler i sikkerhed , skal der men prøvnings attesten medfølge et sikkerhed certifikat fra et akkrediteret institut!

nemocharley

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af nemocharley » 27 aug 2014 00:21

Kører Biohaten stadig som den skal Rassu?


Rassu
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 mar 2012 21:10

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af Rassu » 02 sep 2014 21:46

Bioheat køre som den skal, har haft den slukket hen over sommer, og kørt på el patron. Men er blevet startede for 14 dage siden Jeg kigger nu på vacuum suge fra Passat Af også en lille 1000kg silo, så skal der ikke fyldes piller på så tit. I de to år jeg nu har haft kedlen har jeg 2 gange rengjort kedlen. eller har jeg kun tømt aske skuffe. Når den skriver at jeg skal gøre det. Det bliver da ikke meget nemmere.

nemocharley

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af nemocharley » 02 sep 2014 21:56

det lyder sgu godt - når du kører med el om sommeren kan der så være idé i at etablere lidt solvarme?

Rassu
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 mar 2012 21:10

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af Rassu » 02 sep 2014 22:06

Jo har tænke på og lave sol varme, men regner med at taget på mit hus skal skiftede næste sommer, så det bliver første der efter.

nemocharley

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af nemocharley » 14 sep 2014 22:20

Har i dag været på besøg ved en mand som har haft en C1+ i knap 10mdr. Fyret er ret enkelt, lodrette røgrør letter rensning. Kedlen vejer kun 100kg og virker heller ikke specielt robust/solid - godstykkelsen kan ikke matche en Atmos er jeg ret sikker på, men altså til 16k synes jeg faktisk man får en okay kvalitet. Brænderen er tilsvarende simpel - en keramisk eltænder (ved dog ikke om det er en spiraltænder?) hvor den trinvise modulering er inspireret fra a25 brænderen - han havde en 300 mafa silo til, 200l vvb og 40 rør på taget (+ det løse - shunt, ekspansion etc.). Det hele købt ved en lokal Passat forhandler. Opsætningen var gået smertefrit, men indstillingen har drillet meget i starten (fyret gik ud uden at ville starte op igen) - der skulle 4 besøg til førend det fungerede ordentligt. Men siden da har det kørt upåklageligt.

Han havde selv klargjort fyrrum, sat rør på taget, stillet vvb og fyr op - tilslutningerne, rørføring og igangsætning tog forhandleren sig af. Skorstenen skulle der ikke gøres noget ved, ligeledes var der en trækstabilisator indmuret i forvejen. Den præcise pris sagde han ikke - men jeg forstod på ham det var et sted ml. 50 og 60k

Rassu
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 mar 2012 21:10

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af Rassu » 14 sep 2014 22:32

Nemo. Godstykkelse. C1+ er opbygge på den gl. Compact C1 kedel. Hvilket vil sige 5 mm plade tykkelse på hele kedlen, hvilket vil sige at den har en større plade tykkelse end en atmos kedel. Eltænder er en keramisk tænder, som også bruges i Passat andre kedler. Afhensyn til opstart problem, kom der ikke en Passat service tekniker, for at løse disse problemer??


Besvar