Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bio max eller ekoheat?

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Bio max eller ekoheat?

Indlæg af Nybegynderen » 11 sep 2014 22:43

Jeg står overfor at skulle have mit første pillefyr :great:

I den forbindelse føler jeg mig til tider på noget bar bund må jeg indrømme.

Jeg har haft kig på et BioMax 16 kw, men grundet for lang ventetid på denne (ny serie) har jeg droppet den igen.

Jeg er nu ovre i at EkoHeat 15 KW med 450 L silo til. Jeg læser både meget godt, men også noget skidt om denne model. De problemer der har været ligger ca. 2 år tilbage og skulle være (så vidt jeg kan forstå og høre) være ude af verden igen.

Er der nogen der har erfaringer med EkoHeat (nyere erfaringer) og hvis man ikke skal vælge den (til jer der mener det er noget skidt), hvad skal man så vælge?

Mit hus er på 204 kvm.

Sidste spørgsmål går på skorstenen. Mit hus er fra 1927 oprindeligt og har haft træfyr (fast brændsel) som skiftes nu her. Mon min skorsten er god nok - eller skal jeg have den tjekket efter? OG skal man have skorstensfejer til at godkende fyropsætningen uanset hvad?

På forhånd tak!!


nemocharley

Bio max eller ekoheat?

Indlæg af nemocharley » 12 sep 2014 19:35

ved godt du spørger efter to mærker og erfaringer med ekoheat - jeg vil foreslå dig at brede feltet lidt mere ud her i startfasen: Til under 30k - MGM Junior eller Comfort, Vølunds Pellux 100, Atmos d14p, Scotte, Passat C1+ - der er lidt flere hvis navne lige undslipper mig.

nemocharley

Bio max eller ekoheat?

Indlæg af nemocharley » 12 sep 2014 19:56

Prismæssigt har Hedestoker nogle gode priser på både Passat C1+ og Vølunds Pellux 100 lige nu.

Selv hælder jeg nok mest til MGM, Atmos, Pellux 100 - skal ned og se Passat C1+ om et par dage, så kan jeg da give dig en tilbagemelding, hvis du er interesseret.


Besvar