Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

EkoHeat 15KW - for og i mod?

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

EkoHeat 15KW - for og i mod?

Indlæg af Nybegynderen » 12 sep 2014 09:58

@Jakob. Hvilke problemer har det været hos dig og hvorfor ser det hærget ud efter services?

Er der meget eftersyn, eller kører det stort set af sig selv (pillepåfyldning og asketømning undgåes naturligvis ikke)?


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

EkoHeat 15KW - for og i mod?

Indlæg af HR LUCCA » 12 sep 2014 10:17

Jeg vil også foreslå og tage ud og sparke lidt fyr før du bestemmer dig , skriv hvor i landet du bor , så skal der nok være nogle der giver lyd fra sig , en ting er og kikke på en masse sider på nettet , men det er noget helt andet og røre og se live :wink: det er vigtig at det er nemt og have med og gøre , jeg tænker på opfyldning af magasin og rensning , men også hvis der skulle blive rep på det . noget andet jeg syndes du skal se på er servise og reservedelspriser , for der kan være meget store forskelle på priserne , og på nogle mærker kan man slet ikke finde nogle reservedele på nettet =billiger priser :) om ens pillefyr er på nettet er op til den enkelte om de har noget og bruge det til , men jeg er glad for mit Scotte er på nettet , jeg skiftet min v6 styring ud til en V7 styring da jeg kunne se nogle fordele ved det feks får jeg en mail på min tlf hvis det er fejl på mit fyr , jeg kan se mit pilleforbrug og meget andet :wink: du kan se mit her http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen så kan du se om det er noget for dig :wink:

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

EkoHeat 15KW - for og i mod?

Indlæg af kovas » 12 sep 2014 10:24

Hej Nye.

Jeg var også en af dem der som jakob havde mange problemer i starten. Dem mener jeg man er kommet ud over og sikkerhedsmæssigt er jeg slet ikke bekymret. Men:
efter at ha haft det i over to år nu, så er jeg nået frem til at skulle jeg købe pillefyr igen, så skal det enten være med glukhul så man kan se bålet eller det skulle være født med ilt føler så det selv kan regulere trækket. Ingen af mulighederne er til stede ved Ekoheat. Jeg synes også at de er blevet overhalet af andre fyr. Feks kan man stadig ikke starte efter føler til inde temp. Og vvb-prioteringen synes jeg er noget lo***( jeg måtte indkøbe en extra termostat for at få en ordentlig pumpestyring) Det der virker godt er at fyret kan starte efter temp i vvb. her om sommeren.
Jeg har aldrig set et MGM, men efter det jeg har læst her på siden var det der jeg ville starte hvis jeg skulle købe fyr igen. Selvom det er en keddelig farve det har :D
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

EkoHeat 15KW - for og i mod?

Indlæg af triumph » 12 sep 2014 10:28

kovas skrev:Hej Nye.

Jeg var også en af dem der som jakob havde mange problemer i starten. Dem mener jeg man er kommet ud over og sikkerhedsmæssigt er jeg slet ikke bekymret. Men:
efter at ha haft det i over to år nu, så er jeg nået frem til at skulle jeg købe pillefyr igen, så skal det enten være med glukhul så man kan se bålet eller det skulle være født med ilt føler så det selv kan regulere trækket. Ingen af mulighederne er til stede ved Ekoheat. Jeg synes også at de er blevet overhalet af andre fyr. Feks kan man stadig ikke starte efter føler til inde temp. Og vvb-prioteringen synes jeg er noget lo***( jeg måtte indkøbe en extra termostat for at få en ordentlig pumpestyring) Det der virker godt er at fyret kan starte efter temp i vvb. her om sommeren.
Jeg har aldrig set et MGM, men efter det jeg har læst her på siden var det der jeg ville starte hvis jeg skulle købe fyr igen. Selvom det er en keddelig farve det har :D
mgm har glukhul, og fåes med iltføler

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

EkoHeat 15KW - for og i mod?

Indlæg af kovas » 12 sep 2014 10:41

Det var sådan set også derfor jeg anbefalede at han kunne starte med at se på det.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

EkoHeat 15KW - for og i mod?

Indlæg af Nybegynderen » 12 sep 2014 12:05

Temperaturen i VVB betyder?

Men ellers er i glade for det ? Det varmer godt nok og kører stille og roligt derudaf?
JEg synes ærligt talt det er en jungel med mange for og i mod hver eneste mærke og problemer uanset hvad. Men sådan er det jo også med biler...Nogle siger køb aldrig franske og andre køber ikke andet. Tak for gode svar forresten :)

xkfc

EkoHeat 15KW - for og i mod?

Indlæg af xkfc » 12 sep 2014 12:31

VVB, er varmtvandsbeholderen.
De fleste kan spare en del ved at fyret varmer vand op om sommeren hvor der intet varmebehov er, men det kommer jo an på mange faktorer. Der hvor det er tvivlsomt er hvis man har solvarme, lange rør fra fyr til VVB, eller hvis man ikke bruger ret meget varmt vand.

Det er en naturlig sag at man ofte er glad for sit anlæg.
I forhold til antal solgte fyr så syntes jeg at Ekoheat har været meget repræsenteret hvad fejl angår, specielt har servicen været imponerende ringe, men jeg har en fornemmelse af at der er rettet voldsomt op på både fejl og service.
NBE fyrene Scotte og Woody læser man også en del om, men set i lyset af et der er solgt over 50000 brændere, og at mulighederne ofte er mange flere for ekstraudstyr, syntes jeg blot det er naturligt at der er mange spørgsmål der trænger sig på.

Det allerbedste er at definere et behov, og så finde ud af hvilket fyr der opfylder kriterierne, og så vælge ud fra pris og kvalitet.

Men igen, det bedste er at tage på besøg og se på tingene uden at det er en sælger der fremviser.

Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

EkoHeat 15KW - for og i mod?

Indlæg af Nybegynderen » 12 sep 2014 15:16

Har også solvarme (+ solceller), så fyret skal bare stå stille i sommermånederne. Det er endnu ikke nødvendigt med fyret, men om nogle uger er det nok. Derfor tidsnøden, forvirringen og de MANGE spørgsmål.

Så forståes det korrekt... at EkoHeat kan starte alt efter hvad temperaturen er i VarmVandsBeholderen? Det er jo meget smart når man som jeg har solvarmen.

Er de nemme at rengøre og indstille EkoHeat??

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

EkoHeat 15KW - for og i mod?

Indlæg af triumph » 12 sep 2014 17:10

ecoheat og mgm minder meget om hinanden, men der er ikke så meget der kan drille på en mgm (mgm har ingen askespindel der skal smøres, den har fast snegl, og luftmassemåler eller iltstyring )

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

EkoHeat 15KW - for og i mod?

Indlæg af mgmone » 12 sep 2014 17:37

Hej nybegynder.
Hvis du bor på sjælland og har lyst til at sparke dæk på en håndfuld forskellige pillefyr, er der åbenhus imorgen Lørdag hos Bioeksperten på Bakkegårdsvej 63 4100 Ringsted, der er mulighed for at se bla. Vølund, scotte, RTB, MGM, Baxi og Ökofen, flere af kedlerne er i drift.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk


Besvar