Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

1 kg. Piller = ? KW

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 5 gange

1 kg. Piller = ? KW

Indlæg af jhjorsal » 04 sep 2014 18:19

pendec skrev:@jhjorsal
tror du ikke du allerede kunne spare de fleste af de 8t træpiller ved at investrere i 2 VP mere (måske bedre kvali), så kan måske afskrive mere strøm fra solcellerne, og stadig spare de træpiller du forbruger i vinter sæson.
Der er flere her på forum som jo med succes har sådanne setup og næsten ikke tænder pillefyr meget.

Bare en tanke ift. en vindmølle energi som jo er en halv bondegårds investering og som man ikke kender fremtiden for helt endnu, så er dine solceller du har købt måske bedre kørende hvis de leverer til et par VP, udfra at du har den rigtige ordning.
Nu kender jeg jo ikke helt mit forbrug pga. Solvarmeinstallationen og hvis jeg er heldig kan den også trække min VVB i et par måneder mens det er allervarmest og Baxi'en står stille, så spare jeg jo lidt strøm der. Men mit strømforbrug har de sidste 3 år lagt på ca 4500 KW og jeg producere ca 57-5800 KW resten ryger i varmepumpen, og det får den nu snild brugt inden nytår og afregning.
Jeg har den rigtige ordning :D
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.


nemocharley

1 kg. Piller = ? KW

Indlæg af nemocharley » 04 sep 2014 18:53

jhjorsal skrev:
Arhh 10-12 t er måske også i overkanten, jeg er midt i en installation af et brugt solvarmeanlæg der skal trække gulvvarmen om sommeren men 8t så da(da jeg skrev 6t i profilen, var jeg måske en kenne optimistisk),og det vil så give 36.000 KW med 4,5KW pr. Kg. Og hvis jeg så skulle have købt el til det projekt vil det vel give +70.000kr, det lyder da ikke helt rigtig, eller er det noget jeg misser ?
de 36000kw nappes kun hvis du varmer med 100% strøm, og det vil du jo ikke gøre med en varmepumpe - i det rette hus og med det rette anlæg kan dette måske reduceres med 75%, men for det meste er 60-65% opnåeligt.

Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 5 gange

1 kg. Piller = ? KW

Indlæg af jhjorsal » 04 sep 2014 19:15

nemocharley skrev:
de 36000kw nappes kun hvis du varmer med 100% strøm, og det vil du jo ikke gøre med en varmepumpe - i det rette hus og med det rette anlæg kan dette måske reduceres med 75%, men for det meste er 60-65% opnåeligt.
Okay, takker :-)
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.


Besvar