Sort skærm.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
nordstrand
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24 maj 2014 21:03

Sort skærm.

Indlæg af nordstrand »

Vores Scotte pillefyr strejker. Skærmen på styringen er helt sort, intet virker og fyret er stoppet. Sikringen i styringen er intakt, overkogssikringen kontrolleret, strømmen har været koblet fra i 5 min. Intet hjalp. Det skal lige siges at fyret er ca. 3 måneder gammelt og styringen er en version 10. Hvad er der gået galt ? ?
Senest rettet af nordstrand 01 sep 2014 22:57, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Sort skærm.

Indlæg af HR LUCCA »

Er i sikker på at overkog sikring er ok ?
nordstrand
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24 maj 2014 21:03

Sort skærm.

Indlæg af nordstrand »

Hvis overkog-sikring er defekt, udløser det sort skærm - intet i styringen virker, den er helt død.
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Sort skærm.

Indlæg af HR LUCCA »

nordstrand skrev:Hvis overkog-sikring er defekt, udløser det sort skærm - intet i styringen virker, den er helt død.
Hvis overkog sikring er aktiveret/afbrudt er den helt død , prøv og skrue det lille låg af og tryk knappen ind , der skal lyde et lille klik .
nordstrand
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24 maj 2014 21:03

Sort skærm.

Indlæg af nordstrand »

Vil se på det i morgen - fyret står ved en søn, et par km. væk. Vender tilbage herinde - -

nordstrand
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24 maj 2014 21:03

Sort skærm.

Indlæg af nordstrand »

Til HR. LUCCA. Du havde ret, det var overkog-sikringen der var faldet ud, så nu kører det igen. Hvorfor den så havde afbrudt må vi se om vi kan finde ud af - vi må nok prøve med en elkedel og et termometer. Jeg troede faktisk at styringen ville vise en sådan fejl i stedet for at slå helt fra, men så lærte man jo det. Rart at man kan få hjælp herinde, jeg havde lige set i ånden, jeg skulle til at køre 120 km. for at få en ombytnings-styring, det her var godt nok noget nemmere. Tusind tak for hjælpen.
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Sort skærm.

Indlæg af HR LUCCA »

Du kan måske se om temp har været meget høj før overkog sikringen gik i din styring , det er ikke sikkert at overkogsikringen fejler noget , der kan være flere grunde til den gik , feks en cirkulationspumpe der hang lidt i bremsen , P og I der ikke står korrekt sammen med en høj kedeltemptur mm .
Har selv været ude for det med en V6 styring hvor P og I ikke stod rigtig + en lidt for høj kedeltemp , når den så skulle lave varme til VVB gik det somme tider galt , da VVB ikke kunne aftage varmen hurtigt nok og styringen ikke reagerede hurtig nok :wink:
Men hvis dit fyr er på nettet er der mulig vis en der kan hjælpe , ellers tag fat i dem der har sat det op , hvis det det ikke er selv gjort :great:
nordstrand
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24 maj 2014 21:03

Sort skærm.

Indlæg af nordstrand »

Den lavede samme nummer i dag og så var det jeg kom til at tænke på, at i energisparetidernes hellige navn, så har vi tilsluttet cirkulationspumpen direkte oppe i styringen, det medfører jo så at pumpen stopper lige så snart fyret stopper. Det skal siges at fyret er indstillet til at køre 4 gange 2 timer i døgnet. Og når fyret og pumpen stopper samtidig, så stiger temperaturen altså i kedlen, jeg stod og kikkede på skærmen i dag og fyret stoppede ved 68 grader, men temperaturen steg og steg til 84 grader. Det må jo være derfor overkog-sikring slår fra, men ved hvilke grader SKAL den slå fra, den er jo nem at justere på. Men jeg er helt sikker på at hvis vi kobler pumpen over på kontinuerlig drift, så er problemet løst.
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Sort skærm.

Indlæg af HR LUCCA »

nordstrand skrev:Den lavede samme nummer i dag og så var det jeg kom til at tænke på, at i energisparetidernes hellige navn, så har vi tilsluttet cirkulationspumpen direkte oppe i styringen, det medfører jo så at pumpen stopper lige så snart fyret stopper. Det skal siges at fyret er indstillet til at køre 4 gange 2 timer i døgnet. Og når fyret og pumpen stopper samtidig, så stiger temperaturen altså i kedlen, jeg stod og kikkede på skærmen i dag og fyret stoppede ved 68 grader, men temperaturen steg og steg til 84 grader. Det må jo være derfor overkog-sikring slår fra, men ved hvilke grader SKAL den slå fra, den er jo nem at justere på. Men jeg er helt sikker på at hvis vi kobler pumpen over på kontinuerlig drift, så er problemet løst.

Min pumpe står til start 50 grader og stop til 50 grader , det virker fint hos mig , så vil pumpen starte når kedlen er 50 og stopper når den når ned på 50 igen , pumpen skal forsætte med og køre når fyret slukker , indtil kedlen når ned til 50 grader så man hiver restvarmen ud af kedlen :wink:
Overkogsikring skal slå fra lidt før 100 grader , jeg mener hvis justerskruen skrues ind bliver temp højre før den springer ud , men jeg er ikke helt sikker på det er rigtigt , så prøv dig frem .

Besvar