Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Røggas temp. = 0 grader

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
sailor
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23 aug 2014 07:47

Røggas temp. = 0 grader

Indlæg af sailor » 23 aug 2014 07:55

Hej allesammen.

Jeg har en MH2.5 er som efter en lille pause skulle startes op igen. desværre uden held. Fyret gik i A1 flere gange og jeg opdagede at røggas temp. ikke ændrede sig fra 0 grader. MAn skulle tro en ny pt-1000 føler og så er vi kørende. MEN når jeg måler modtsanden i føler viste den ca 1.4 kOhm og var derefter falden , sidste måling inden jeg forlod fyrrummet viste 1.1 kOHM så synes ikke rigtig det kan være føleren.

Er der noget der ved hvad der skal gøres, jeg vil nemlig ikke ud og lave store investeringer da jeg har planer om at udskifte den inden for nærmere fremtid.

Tak på forhånd.


Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Røggas temp. = 0 grader

Indlæg af T-mek » 24 aug 2014 16:22

sailor skrev:Hej allesammen.

Jeg har en MH2.5 er som efter en lille pause skulle startes op igen. desværre uden held. Fyret gik i A1 flere gange og jeg opdagede at røggas temp. ikke ændrede sig fra 0 grader. MAn skulle tro en ny pt-1000 føler og så er vi kørende. MEN når jeg måler modtsanden i føler viste den ca 1.4 kOhm og var derefter falden , sidste måling inden jeg forlod fyrrummet viste 1.1 kOHM så synes ikke rigtig det kan være føleren.

Er der noget der ved hvad der skal gøres, jeg vil nemlig ikke ud og lave store investeringer da jeg har planer om at udskifte den inden for nærmere fremtid.

Tak på forhånd.
Med føler afmonteret skal den gå op på max. temp., det er 300 eller 320 grader så vidt jeg lige husker, gør den det ?

Hvis den stadig skriver 0 med afmonteret føler, så kontroller at der ikke er core fra ledninger eller andet i klemrække, på print og kontroller at print er rent og pænt, også på bagsiden.

Tabel for modstand i føler har du her:
http://www.elsag.dk/media/docs/sensor-kurver.pdf

Hvis du ender ud i at det er dit stoker print der er dårligt, så har jeg et ekstra liggende du kan låne indtil du skrotter fyret, jeg skal bare have det retur igen til den tid. Det skal koste gratis.
Det eneste du skal gøre er at flytte din IC / EPROM med over.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Røggas temp. = 0 grader

Indlæg af Brandsen » 24 aug 2014 20:07

Halløj i forum,

Velkommen til Stoker Pro.

Nu koster sådan en føler jo heldigvis ikke en krig, men jeg ville nok lige lave en kontrol af
el forsyningen som @T-mek er inde på, sikre at du har alle 3 faser inde på Power printet,
at der er ordentlig jord forbindelse, lige stramme alle skruer i klemrækkerne, osv.

Ideen med en gang trykluft på både for- og bag-side af printene er også en god ide,
det er før set at det støv og møg der finder ved til printkortene kan lave mange '
sjove fejl'.

I øvrigt kanon flot tilbud fra @T-mek !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

sailor
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23 aug 2014 07:47

Røggas temp. = 0 grader

Indlæg af sailor » 29 aug 2014 15:32

Hej T-Mek.

Tusind tak for dit indlæg, jeg havde desværre bestilt et print hvor der også var Eprom med. Efter jeg skiftede det så kunne den måle røggas temp.

Så det var stoker printet. Hvis du "roder" med print osv kan du få mit defekt hvis du har noget at bruge til?

Så er der par andre problemer jeg roder med men hvis du kan hjælpe så se lige den anden post :) "Aftapningsskrue & indstilling"

Tak for et godt forum alle sammen :D

Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Røggas temp. = 0 grader

Indlæg af T-mek » 29 aug 2014 19:42

sailor skrev:Hej T-Mek.

Tusind tak for dit indlæg, jeg havde desværre bestilt et print hvor der også var Eprom med. Efter jeg skiftede det så kunne den måle røggas temp.

Så det var stoker printet. Hvis du "roder" med print osv kan du få mit defekt hvis du har noget at bruge til?

Så er der par andre problemer jeg roder med men hvis du kan hjælpe så se lige den anden post :) "Aftapningsskrue & indstilling"

Tak for et godt forum alle sammen :D
Super, har sendt dig en PB.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.


John s j
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 08 okt 2014 00:15
Mit fyr: Baxi multiheat 2,5
Areal: 170 m2 + 50m2 udhus
Brændsel: korn og lidt træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4220
Årligt forbrug: 7,5 Tons korn/piller
Geografisk sted: 4220 Korsør

Røggas temp. = 0 grader

Indlæg af John s j » 13 okt 2014 22:00

Hej. T-mek
Jeg har også et stoker print som er defekt ...har måttet købe et nyt så fruen ikke flyttede ...kan det gamle evt rep.? Der er en del multiheat
her omkring så det ville være rart at have et ekstra kort ....jeg lånte selv et powerprint for at prøve om det var der fejlen var så et reserve print ville være velkommen.....jeg ved ikke lige hvordan jeg kan komme i kontakt med dig

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Røggas temp. = 0 grader

Indlæg af Flammen » 13 okt 2014 22:38

John s j skrev:Hej. T-mek
Jeg har også et stoker print som er defekt ...har måttet købe et nyt så fruen ikke flyttede ...kan det gamle evt rep.? Der er en del multiheat
her omkring så det ville være rart at have et ekstra kort ....jeg lånte selv et powerprint for at prøve om det var der fejlen var så et reserve print ville være velkommen.....jeg ved ikke lige hvordan jeg kan komme i kontakt med dig
du kan ikke skrive PBér, fordi du kun har 5 indlæg. men hvis T-MEK skriver en til dig, så kan du godt besvare den

Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Røggas temp. = 0 grader

Indlæg af T-mek » 13 okt 2014 22:55

John s j skrev:Hej. T-mek
Jeg har også et stoker print som er defekt ...har måttet købe et nyt så fruen ikke flyttede ...kan det gamle evt rep.? Der er en del multiheat
her omkring så det ville være rart at have et ekstra kort ....jeg lånte selv et powerprint for at prøve om det var der fejlen var så et reserve print ville være velkommen.....jeg ved ikke lige hvordan jeg kan komme i kontakt med dig
Har sendt dig PB.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

John s j
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 08 okt 2014 00:15
Mit fyr: Baxi multiheat 2,5
Areal: 170 m2 + 50m2 udhus
Brændsel: korn og lidt træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4220
Årligt forbrug: 7,5 Tons korn/piller
Geografisk sted: 4220 Korsør

Røggas temp. = 0 grader

Indlæg af John s j » 13 okt 2014 23:15

Jeg har et stk print med eprom siddende i måtte købe et nyt


Besvar