Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Aftapningsskrue & indstilling af MH 2.5

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
sailor
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23 aug 2014 07:47

Aftapningsskrue & indstilling af MH 2.5

Indlæg af sailor » 29 aug 2014 15:46

Hej Allesammen.

Efter jeg fandt fejlen med røggas temp (tak T-Mek) fik jeg gang i MH2.5 efter sommerferien :)

Men desværre har indstillinger ikke været ordenlig på den så har været plaget af vandslukning ned i piller, tilbage brand mm.(inden den gik på sommerferie)

Nu efter jeg blev oprettet herinde er jeg blevet meget klogere :D

De VVSer som jeg havde til at kigge på den fik mig til at skifte snegl fordi den brændte tilbage --- uden held, nye pakninger ved låge til magasin + ude i siderne ---uden held. Da jeg foreslog en træk stabilisator mente det ikke at det havde noget at sige. Den valgte jeg så at opsætte alligevel :D og selve "farven" på det brændte var meget bedre nu.

Men nu prøvede jeg at køre med disse indstillinger og den skød vand af :(

Jeg opvarmer ca 350-400 m2 rimelig isoleret med Barlinek 8mm træpiller og der er nu en træk stabilisator.

Jeg har kørt med disse indstillinger:

-20
H.05
L0.4
P0.5
no

Set temp: 73 grader

min = 15 min

100% = blæs/58 - sek/30
30-100% = blæs/10 - sek/60



og det sidste spørgsmål: er der nogen der kan sende et billede af den meget omtalte aftapnings skrue til en MH2.5


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Aftapningsskrue & indstilling af MH 2.5

Indlæg af Brandsen » 29 aug 2014 16:00

Halløj i forum,

Velkommen på Blå Stue, det er os med de blå Baxi 8)

Jeg har iltstyring på min Baxi 2,5 så jeg skal ikke kloge mig på dine indstillinger.

Angående aftapnings skruen, så er det altså bare en helt almindelig unbraco skrue,
en M6 unbraco for at være helt præcis. Men det kan drille voldsomt at finde den.

Den sidder 5,5 cm over gulvet, og 7,5 cm fra fyrets højre kant.
For at få øje på den, skal nederste låge åbnes, og nej, isoleringen skal ikke fjernes,
men isoleringen kan godt 'hænge lidt ned' foran den, så du skal sikkert lige skubbe
isoleringen lidt op.
... og hey, du skal helt ned på gulvet med hovedet for at få øje på den, helt ned...

Når aftapningsskruen er ude, så sæt fuld blæs på, sådan eventuelt vand der måtte stå i
luftkamrene bliver blæst ud.

Et lille Baxi trick, er lige at stikke et stykke stift ståltråd eller lignende ind i aftapningshullet,
for det er før set at møg og snask er trukket med ned i luftkamrene af vand, sådan hullet
er stoppet til, og vandet derfor ikke løber ud, selv om aftapningsskruen er fjernet.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Aftapningsskrue & indstilling af MH 2.5

Indlæg af thy » 01 sep 2014 21:50

sailor skrev:Hej Allesammen.

Efter jeg fandt fejlen med røggas temp (tak T-Mek) fik jeg gang i MH2.5 efter sommerferien :)

Men desværre har indstillinger ikke været ordenlig på den så har været plaget af vandslukning ned i piller, tilbage brand mm.(inden den gik på sommerferie)

Nu efter jeg blev oprettet herinde er jeg blevet meget klogere :D

De VVSer som jeg havde til at kigge på den fik mig til at skifte snegl fordi den brændte tilbage --- uden held, nye pakninger ved låge til magasin + ude i siderne ---uden held. Da jeg foreslog en træk stabilisator mente det ikke at det havde noget at sige. Den valgte jeg så at opsætte alligevel :D og selve "farven" på det brændte var meget bedre nu.

Men nu prøvede jeg at køre med disse indstillinger og den skød vand af :(

Jeg opvarmer ca 350-400 m2 rimelig isoleret med Barlinek 8mm træpiller og der er nu en træk stabilisator.

Jeg har kørt med disse indstillinger:

-20
H.05
L0.4
P0.5
no

Set temp: 73 grader

min = 15 min

100% = blæs/58 - sek/30
30-100% = blæs/10 - sek/60



og det sidste spørgsmål: er der nogen der kan sende et billede af den meget omtalte aftapnings skrue til en MH2.5
kører du kun med træpiller,så vil jeg gerne give et bud på indstillinger...

ved træflis er det ikke bare lige sådan at skyde på den korekte mængde... her ville iltstyring hjælpe meget
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar