Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Club Lintz....

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Club Lintz....

Indlæg af Landlyst » 22 aug 2014 07:44

Ja er blevet opereret i den anden skulder også.... Den gang sagde den læge at det var bare tre måneder så var jeg lige så go som ny... NOT... 6 måneder og det bliver aldrig helt godt... Så vil gå meget langt for ikke at skal opereeres.... Hmm heste piller.. Måske man skal kigge i naboens medicinskab.... Hest-gris... Der er vel ikke meget forskel... icon_cheesygrin.gif


nemocharley

Club Lintz....

Indlæg af nemocharley » 22 aug 2014 08:17

Glucosamin og god omega 3 olie (fed fisk, hørfrø-olie m.m) er en god idé at tage. Mad som er anti-inflammatorisk - sæsonens frugt og grøntsager især er også en rigtig god idé. Lyst brød og sukker har den modsatte effekt.

Den scanning du fik taget Landlyst - kan du fortælle mig præcist hvad den viste, og helt præcist hvad din læge sagde? Og kan du beskrive smertemønstret, og din mobilitetsgrænse - altså hvornår (hvad skal du gøre for at smerten aktiveres) , hvor (hvilken muskelgruppe/led-område og hvordan (graden af smerte) gør det ondt.

Min umiddelbare mistanke var nemlig at du har fået "rat-skulder", en kronisk overforstrækning under vedvarende rotation af både eksterne og interne rotationsmuskler i skulderleddet og skulderbladsdelen. Dette kombineret med en forkortning af din brystmuskulatur. Denne type skade er ret smertefuld men funktionelt betinget og kræver kun i ekstreme tilfælde operation. Hvis din smerter er af strukturel karakter (fordi der er en medfødt abnormalitet i f.eks dine brysthvirvler - ja så er operation oftest den bedste vej at gå - forudsat at der er et genoptræningsforløb, fulgt af øvelser man skal lave resten af livet.

Jeg kan måske hjælpe dig eller i det mindste henvise til en god manuel terapeut.

Problemet med kirurger (uagtet at de er fantastisk gode til deres arbejde), er at de ser kroppen gennem et sæt briller, ligesom din praktiserende læge ofte vælger en systemisk løsning (piller) på mange problemer, og det er altså ikke altid den rigtige vej at gå. Og nogle gange skal begge tilgangsvinkler bruges for at patienten kan blive rask.

Tænk lidt over det. Send en PB hvis du har lyst.
Last edited by 1 on nemocharley; edited 22 times in total

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Club Lintz....

Indlæg af Lintz » 22 aug 2014 08:28

nemocharley skrev:en kronisk overforstrækning under vedvarende rotation af både eksterne og interne rotationsmuskler i skulderleddet og skulderbladsdelen. Dette kombineret med en forkortning af din brystmuskulatur.
Hold da op - der skal jeg da lige love for jeg blev smidt af i svinget icon_cheesygrin.gif

nemocharley skrev:fordi der er en medfødt abnormalitet
Det lyder meget rimeligt..... :lol:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Club Lintz....

Indlæg af nemocharley » 22 aug 2014 08:37

vedvarende rotation...hmm der skulle måske have stået gentagne rotationsbevægelser..... - hjalp det :)

det er svært at skrive om, det er meget lettere at vise når man står over for hinanden - hvor det giver umiddelbart mening.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Club Lintz....

Indlæg af Lintz » 22 aug 2014 08:42

nemocharley skrev:hjalp det :)
Næææh - :wink: :D

Men det lyder til at du ved hvad du snakker om, og det er det vigtigste :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


nemocharley

Club Lintz....

Indlæg af nemocharley » 22 aug 2014 08:43

Tak - ja her er jeg mere på hjemmebane :)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Club Lintz....

Indlæg af Lintz » 22 aug 2014 08:51

nemocharley skrev:Tak - ja her er jeg mere på hjemmebane :)
Men ok, nu er det så heller ikke mig der lider af en komisk overforvirring af skulderrotationsmusklerne.

Din bemærkning om "en forkortning af brystmuskulatur" tager jeg lige en snak med min kone om - på et tidspunkt ..... icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Club Lintz....

Indlæg af nemocharley » 22 aug 2014 08:52

husk at dukke dig - rul og undvig belærte min gamle boksetræner mig om kan jeg huske :)

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Club Lintz....

Indlæg af Landlyst » 22 aug 2014 09:06

nemocharley skrev:Glucosamin og god omega 3 olie (fed fisk, hørfrø-olie m.m) er en god idé at tage. Mad som er anti-inflammatorisk - sæsonens frugt og grøntsager især er også en rigtig god idé. Lyst brød og sukker har den modsatte effekt.

Den scanning du fik taget Landlyst - kan du fortælle mig præcist hvad den viste, og helt præcist hvad din læge sagde? Og kan du beskrive smertemønstret, og din mobilitetsgrænse - altså hvornår (hvad skal du gøre for at smerten aktiveres) , hvor (hvilken muskelgruppe/led-område og hvordan (graden af smerte) gør det ondt.

Min umiddelbare mistanke var nemlig at du har fået "rat-skulder", en kronisk overforstrækning under vedvarende rotation af både eksterne og interne rotationsmuskler i skulderleddet og skulderbladsdelen. Dette kombineret med en forkortning af din brystmuskulatur. Denne type skade er ret smertefuld men funktionelt betinget og kræver kun i ekstreme tilfælde operation. Hvis din smerter er af strukturel karakter (fordi der er en medfødt abnormalitet i f.eks dine brysthvirvler - ja så er operation oftest den bedste vej at gå - forudsat at der er et genoptræningsforløb, fulgt af øvelser man skal lave resten af livet.

Jeg kan måske hjælpe dig eller i det mindste henvise til en god manuel terapeut.



Problemet med kirurger (uagtet at de er fantastisk gode til deres arbejde), er at de ser kroppen gennem et sæt briller, ligesom din praktiserende læge ofte vælger en systemisk løsning (piller) på mange problemer, og det er altså ikke altid den rigtige vej at gå. Og nogle gange skal begge tilgangsvinkler bruges for at patienten kan blive rask.

Tænk lidt over det. Send en PB hvis du har lyst.
Det er ikke ratskulder... Men over vandret med armene skulder... Det er slimsækken som bliver irreteret, sammen holdt med at min knoglebygning er lidt for "lukket" til de bevægelser...
Det som ødelægger det er alle de ting jeg laver ud over at styre og krane... Det vil sige lukke sider op, tage stolper af, sætte stopler på, lukke sider, smide stropper over, sætte støtteben ned, sætte gafler på kranen, tage i dørhåndtaget, tage fjernbetjening ud og ind, lukke ind til fjernbetjening.... Det er alle bevægelser som forgår vandret(90 grader på kroppen) eller over... Og det gør jeg dælme mange gange om dage, hver dag...

Og så når jeg så kraner så står jeg helt stille med armene ned foran maven og bruger kun fingerne.... Det er jo så heller ikke lige helt godt oven i...

Det de har set og vist mig på ultralyd er hvor der ligger væske som ikke skulle være der ved slimsækken.... Fysen, kiggede på min ryg og sagde; Ja de muskler der skal styrre skulderen i højre side er jo nærmest ikke eksisterende.... :shock: Så lavede hun lige nogle forsøg, hvor hun ikke kunne holde min venstre arm kunne jeg slet ikke flytte hende med højre... Og nu er hun altså ikke lige frem ret stor, faktisk ret lille... :shock:

Nu har jeg så bare ondt i det hele tiden igen, og det bliver værre af at få armene op og det med at sove er slet ikke godt.. Æder alt det smertestillende jeg må men det tager kun lige toppen... Armen kommer ikke optil vandret før at det gør ondt og det med at nå om bag til røven er heller ikke godt... Tager jeg så en ½liter flaske i hånden så kommer jeg slet ikke så højt op...

Ja da jeg blev opereret i den anden sagde han jo at det var som nyt efter 3 måneder, det er så slet ikke det som de efterfølgende har sagt og de vil helst ikke der ind hvis det kan undgås....

Nu siger du din hjemmebane, Hvad pokker er det egentligt lige du er? :shock:

nemocharley

Club Lintz....

Indlæg af nemocharley » 22 aug 2014 09:40

gav fysioterapeuten dig behandling, som hjalp eller var det kun testning?


Besvar