Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Info på ny Biomax

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Info på ny Biomax

Indlæg af H.S » 19 aug 2014 21:25

Vi må da håbe den også kan køre 230 v 50 Hz og ikke kun de 60 Hz som står i pdf
stophiertease02HL.gif flower.gif 8.gif
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190


nemocharley

Info på ny Biomax

Indlæg af nemocharley » 19 aug 2014 21:47

ja de trykfejl kan sgu godt være lidt farlige :)

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Info på ny Biomax

Indlæg af HR LUCCA » 19 aug 2014 22:01

Når man kikker i manualen og ser på billederne af faldrøret er svejsningerne ikke særlig kønne , så har jeg set et par videoer på You tube hvor der vises hvordan brænderen skilles og samles , det ser lidt besværligt ud , men nu ved jeg ikke hvor tit den skal renses , det bliver spændene og se hvordan det kommer til og virke i længden :great:

nemocharley

Info på ny Biomax

Indlæg af nemocharley » 19 aug 2014 22:18

enig :)

man må i det mindste tage hatten af for at de kan fastholde et vist udviklingsarbejde uden at prisen går over 20k.

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

Info på ny Biomax

Indlæg af bioservice » 20 aug 2014 18:14

Jeg har prøvet at lade min køre uden rens eller andet end at fjerne aske i askeskuffen.... det kørte i 7 uger uden stop, herefter en rens af brænderhoved, og bundplade, så var der gang i den igen....

den er ikke nem at rense de første par gange, men når man lige har fået det i fingrene, så er det ikke særlig bøvlet... vil mene med lidt fornuftig rengøring hver d 1. så burde der ikke komme driftstop....

Hvis jeg skulle købe en 10ér med den viden jeg har nu, så valgte jeg en solo kedel, den er noget nemmere at komme til, hullet ind til bagenden af brænderen på den sammenbyggede, er meget lille, så at komme til at samle den er besværlig, når der skal rengøres.... men det er selvfølgelig bare en vanesag, men det er nemmere på en solo kedel..

Jeg har kørt med min hen over sommeren, og selv med meget lille forbrug er der hverken slagger eller problemer med at se ild, den kan holde en meget lav temp. og selvom jeg har pillet alle stænger ud af røgrørene, så er der kun 15 grader højere temp i røgrør end der er i kedel... det er ved lavlast...
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.


Oha2104
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 58
Tilmeldt: 24 jan 2014 20:09
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 125
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7130
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 4,5
Geografisk sted: Juelsminde
Modtaget likes: 5 gange

Info på ny Biomax

Indlæg af Oha2104 » 20 aug 2014 19:15

Jeg har nu haft Biomax 10 siden marts og det køre okay .. Det hjalp med den nye sw og at de fik rettet de små fejl der var på den men jeg har nu stadig lidt problemer med at holde den igang ved konstant drift der går den ud engang i mellem men bruger jeg sommerdrift med boost så køre den fint .. Martin du skriver lavt forbrug hvor meget er det .. Hvad str. Piller og er det ved sommerdrift
Vh Ole

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

Info på ny Biomax

Indlæg af bioservice » 20 aug 2014 19:24

jeg har solfangere koblet på anlægget, så når solen skinner, så går fyret på 20 % og derefter på pausestop, når temp falder, så starter den igen...

Jeg har også fået opdateringen, og det hjalp en del på genstarterne...

Det er ikke nemt at se bålet på den her model, men jeg har fundet ud af at få et spejl ind, så jeg kan se bagsiden af herden, derefter er det "bare" at regulere luften så bålet står i den rette højde i både lav og højdrift.... når det er ordnet, deles luften op i de mellemliggende procenter... når fyret så kører, og evt. laver lidt bulder i en given procentsats, så sæt luftprocenten op med 2-3 pct. så holder det op... resultatet af det er en fin aske der er musegrå, lidt hen imod det kaffebrune, og ingen slagger...

så skal bundpladerensen stilles så der ikke kommer uforbrændte piller med i askeskuffen, det slukker bålet i lavdrift....

jeg har 8 mm egepiller i bigbags fra energi7..
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Info på ny Biomax

Indlæg af HR LUCCA » 20 aug 2014 19:32

bioservice skrev:Jeg har prøvet at lade min køre uden rens eller andet end at fjerne aske i askeskuffen.... det kørte i 7 uger uden stop, herefter en rens af brænderhoved, og bundplade, så var der gang i den igen....

den er ikke nem at rense de første par gange, men når man lige har fået det i fingrene, så er det ikke særlig bøvlet... vil mene med lidt fornuftig rengøring hver d 1. så burde der ikke komme driftstop....

Hvis jeg skulle købe en 10ér med den viden jeg har nu, så valgte jeg en solo kedel, den er noget nemmere at komme til, hullet ind til bagenden af brænderen på den sammenbyggede, er meget lille, så at komme til at samle den er besværlig, når der skal rengøres.... men det er selvfølgelig bare en vanesag, men det er nemmere på en solo kedel..

Jeg har kørt med min hen over sommeren, og selv med meget lille forbrug er der hverken slagger eller problemer med at se ild, den kan holde en meget lav temp. og selvom jeg har pillet alle stænger ud af røgrørene, så er der kun 15 grader højere temp i røgrør end der er i kedel... det er ved lavlast...

Det er mærkeligt man ikke har lavet så man slipper for og ligge med armene inde i kedlen når den skal skilles , på et scotte er det bare en slange og et stik , og så 2 vingemøtrikker så står man med hele brænderen i hænderne , den kunne de godt have kikket over skulderen :)
Senest rettet af HR LUCCA 20 aug 2014 19:45, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

Info på ny Biomax

Indlæg af bioservice » 20 aug 2014 19:43

jeg havde også gerne set at det var en enhed, der kunne tages ud og ligges op på et bord, så man kunne servicere det.... men sådan er det desværre ikke lavet...

Syntes dog bundpladerensen, rensespiraler og prisen er en god kompensation ... ;-) men jo en enhed havde været at foretrække ..
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Info på ny Biomax

Indlæg af HR LUCCA » 20 aug 2014 19:49

bioservice skrev:jeg havde også gerne set at det var en enhed, der kunne tages ud og ligges op på et bord, så man kunne servicere det.... men sådan er det desværre ikke lavet...

Syntes dog bundpladerensen, rensespiraler og prisen er en god kompensation ... ;-) men jo en enhed havde været at foretrække ..
Løsningen er vel bare et større hul i kedlen , så det hele kan komme ud gennem hullet :great:


Besvar