Gal igen igen

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Rene`Strøm
Stoker VI
Stoker VI
13
Indlæg: 210
Tilmeldt: 29 nov 2010 08:14
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 f 360l
Areal: 365
Brændsel: piller fra genfa
Fremviser gerne i postnummer: 7840
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Stårup 7840 Højslev
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Gal igen igen

Indlæg af Rene`Strøm »

Hej alle
Nu er den hel gal med min baxi multiheat 2.5 , er efterhånden kommet ud til fyret flere gange , hvor den er gået hel i sort på displayet , så står den på fuld blæs og hyler i alarm som en vild :shock: , men når jeg så har haft strøm fra et par minutter , køre den igen i et par dage måske uger , så det må være noget med printen , men så kommer mit spørgsmål , er det power print eller stoker print den er gal med ?????? , og ja har blæst og gjort rent flere gange og smurt alle kontakter med kontaktrens :)

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Gal igen igen

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Sort display med blæser kørende for fuld drøn, er præcis symptomet på defect Power print.

Jeg havde samme problem tidligere i år på min Baxi 2.5 fra 2005, og købte et ny Power print,
og fik det gamle reppet. Det var en defekt kondensator, som bruger @T-mek fixede for mig.

Men, nu bor jeg i 4300 området, så det er vist lidt langt lige at kikke forbi mig, og evt låne
mit reserve Power print.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
Rene`Strøm
Stoker VI
Stoker VI
13
Indlæg: 210
Tilmeldt: 29 nov 2010 08:14
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 f 360l
Areal: 365
Brændsel: piller fra genfa
Fremviser gerne i postnummer: 7840
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Stårup 7840 Højslev
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Gal igen igen

Indlæg af Rene`Strøm »

Hej Brandsen
Er det så noget der er til selv at udskifte ? uden den helt store elektrikker uddannelse
Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
10
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 86 gange

Gal igen igen

Indlæg af T-mek »

Rene`Strøm skrev:Hej Brandsen
Er det så noget der er til selv at udskifte ? uden den helt store elektrikker uddannelse
Hej

Som Brandsen skriver lugter det lidt af fejl i strømforsyning, jeg har set 5 eller 6 forskellige fejl på Power print som har kunne få fyret til at gøre som du beskriver, den mest klassiske er den med kondensatoren + diodebro.

Jeg vil jo sige at det rigtige er at fejlsøge på print, det har jeg en lille snedig opstilling til, men når det er en periodisk fejl kan der godt gå lidt tid med det, især hvis det er en ny og spændende fejl man ikke lige har set før.

Du kan også bare tage chancen og udskifte diodebro + kondensator, jeg har dem på lager hvis du er interesseret.
(i øvrigt i bedre kvalitet end dem er i printet fra nyt)

Med en OK loddekolbe kan du godt udskifte dem selv, man skal dog passe på ikke at ødelægge printet når komponenter tages ud, en stump tinsugetråd kan fint bruges.
(og selvom det siger sig selv, så skal både diodebro og kondensator vendes rigtigt)
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Gal igen igen

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

@Rene, prøv at aftale med @T-mek, om du ikke kunne sende det defekte Power print til rep hos ham.

Hvis du eller nogen af dine kumpaner kommer fordi 4300-området, kan du låne mit reserve print imens,
det skal koste gratis.

Nye Power print koster ca 1.300,- så det kan jo godt betale sig at få udskiftet kondensator, der jo også koster næsten gratis.
@T-mek fik en pizza og en rødvin for at reppe mit print, så afhængig af hvad der er galt med dit, så sendt til T-mek under
alle omstændigheder, selv hvis det ikke kan reppes, så kan det dog bruges som reservedele, til andre print som T-mek får ind.,
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Besvar