Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

A-2 fejl

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Bubbii
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 22 feb 2011 22:30
Mit fyr: Baxi 1,5 350L m. Iltstyring
Areal: 238
Brændsel: Træpiller og for tiden m. olivenolie
Dagligt forbrug: 20-25
Årligt forbrug: Første år 8150 kg
Geografisk sted: Sønderjylland

A-2 fejl

Indlæg af Bubbii » 14 aug 2014 21:28

Så gik blæseren til min multiheat 1,5 sig en tur, (holdt kun 3,5 år) Jeg fik A-2 fejl pga. Strømmen til cirkulationspumpen var gået. Den sandfyldte 1,6 ah sikring på powerprintet var gået sig en tur, og blev ved med at springe. Fandt så ud af, efter at powerprintet var målt igennem uden at finde fejl, at sikringen ikke sprang før stikket til blæseren blev sat i. Så det var så blæseren den var galt med, desværre var det ikke bare kondensatoren. En ny blæser måtte til, men grossisten kunne ikke få en ny fra Baxi før sidst i September, det er godt nok lang tid at vente når man ikke har mulighed for at få varmt vand på andre måder end når fyret kører, så der var lange udsigter til varmt bad. Jeg ringede lidt rundt uden at kunne finde en, men prøv at ringe til Fyrteknik fik jeg at vide, her fik jeg fat i Jan som heldigvis havde en blæser liggende og de skulle til Sønderjylland dagen efter så de kunne bare smide den af hos mig - blæseren blev som aftalt leveret dagen efter, uden at tage noget for levering - må sige det er lang tid siden jeg har oplevet en så god service :great: Jeg synes derimod det er utroligt at et firma som Baxi ikke har en blæser liggende på lager, men først kan levere sidst i september, med alle de Multiheat der er solgt - godt det ikke var vinter - Tak til Fyrteknik for super service
Mvh. Ronni

-Hvis du altid går i andres fodspor, kommer du aldrig foran


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

A-2 fejl

Indlæg af Brandsen » 15 aug 2014 10:14

Halløj i forum,

Tak for beskrivelsen af årsagen til din A-2 fejl, rart at kende de forskellige fejlmuligheder.

Det er også altid godt at vide hvor man kan få god service !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Besvar