Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af Ollii » 11 aug 2014 17:00

Det må godt nok være noget kraftig materiel hvis træstubbene ligefrem fyger dig om ørene?

det bedste for dig ville helt sikkert være o.g starte et samarbejde med naboen.

mvh. Ole .
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.


pendec

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af pendec » 11 aug 2014 17:00

@brandsen
den maskin, du linker til, er med sav og knuser til bundfald.

Her er der en masse kæder som kører rundt og kun 1mtr høj og knuser grene og på dem måde også kaster det rundt til højre og venstre. og ingen knuser i bunden for det bliver bare liggende. Den du linker til er rimelig smart og koster nok også en del mere.

Manden som kørte her, tog toppene over 3 gange, og da stubbene fløj højest (ramte taget) stod jeg og kikkede på manden udenfor, der stoppede han så lidt inden han så fortsatte. Gad vide om han må køre og knuse toppe, mens jeg står i farezonen udenfor, for der må jo være nogle sikkerheds afstande han skal overholde, mens jeg går og rydder op efter manden udenfor og checker hvad som rammes.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af Landlyst » 11 aug 2014 17:44

Det lyder som om det har fået en tur med en slagleklipper eller en rotorkæde?

Det er ikke gangbart at bruge sådan en på den måde... For det er jo farligt at færdes i nærheden....

Her hvor jeg kommer fra bruger de fleste efterhånden klippere fra SpearHead med 4 rundsavsklinger som laver et meget pænt arbejde.... Og så samler man det sammen hvis det er store grene eller knuser det....

Det andet synes jeg du skal snakke med naboen om/ maskinstationen om for det er ikke okay eller godt naboskab....

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af Brandsen » 11 aug 2014 17:54

Halløj i forum,

Ja, der findes mange typer, den lokale maskinstation har én med 3 mega rundsavsklinger,
der ligesom står oven på hinanden, tror den tager 4-5 meter i højden på én gang, men uanset
typen, skal hverken folk eller fæ være i nærheden, det går voldsomt for sig.

Som jeg forsøgte at sige, det kan sagtens være en simpel misforståelse, at bonden bare tror alle
træerne er dine. Havde selv en grundejerforening der asfalterede et godt stykke af min private vej,
så jeg tænkte 'de opfører sig sgu som om de ejer hele vejen', og ganske rigtigt, det troede de !
Nå, efter en venlig snak, gik det op for dem hvordan ejerforholdene var, og så blev dialogen meget
anderledes, og i øvrigt ganske fredelig.

Havde også et jagtselskab, der stillede sig op i skellet og bragede løs, hvad de sikkert var i deres fulde
ret til at gøre, men jeg tog en snak med dem, og sagde at 'sådan gør vi normalt ikke her i sognet', der
ringer eller SMS'er man i forvejen og meddeler der holdes jagt, sådan vi kan holde hestene på stald,
i de par timer de jager lige i nærheden. De var i øvrigt velkomne til at parkere på min jord, for så
kan vi jo nemt se hvornår de er i gang med jagten. Det har fungeret fint lige siden.

...og nej, det var ikke fordi jeg var bange for de ville skyde hestene, men opskræmt råvildt på
fuld skrue gennem hestefolden, får hestene til at flegne 8)
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

pendec

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af pendec » 11 aug 2014 20:33

Syntes lige jeg ville illustrere hvad som faldt ind på ejendommen og terrassen. Dem ville man nok ikke have igennem vinduerne ved en fejl, så ville jeg blive meget ked af det.
Billede

Og @Brandsen jeg kan desværre ikke finde maskinen på google, da jeg ikke kender navnet på sådanne en kædeknuser dims. Og ja, den er voldsom, jeg var også lige ved at spørge traktor fører hvad han selv mente om de stumper som fløj igennem luften. Han begyndte dog at køre igen, så bevægede jeg mig ind efter lidt tid, for det var selvfølgelig ikke fornuftigt at rydde op derude mens han kørte forbi, så måtte evt. skader findes efter.


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af Landlyst » 12 aug 2014 08:02

Jeg var eksplofandenrandemederet..... :evil: Det der er på inge måde i orden! Og slet ikke ude varsel.... Der kunne jo have kommet børn ud og ville kigge :shock:
Må vi se et billede af området? For det der er i min verden fuldstændigt hovedeløst... Den slags kan man bruge hvor der ikke er nogen/noget i nærheden....

nemocharley

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af nemocharley » 12 aug 2014 08:11

gad vide hvad AT ville sige til sådan noget?

og helt generelt så må man jo ikke have en adfærd som kan være til fare for ens medmennesker - hverken reel eller som trusler/krænkelser.

Er landmanden vidende om at beskæringen foregår på den her måde?

pendec

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af pendec » 12 aug 2014 08:21

Landlyst skrev:Må vi se et billede af området? For det der er i min verden fuldstændigt hovedeløst... Den slags kan man bruge hvor der ikke er nogen/noget i nærheden....
Området (fra googlemaps) ser cirka sådanne ud. Terrassen er den lille firkant på siden med græsplæne, så stubberne flyver langt i luften.
Billede
Nederst i billede kan man se noget af de 2 kilometer krat som han også må klippe til, som er gjort for nogen dage siden.

Tanken strejfede mig, at nederst på billede ligger en hovedvej, og tænk hvis en bil kørte forbi og fik sådanne en stub ind i ruden mens de kørte forbi kun 4-5 meter væk på den anden side af krat som han klippede, det er kortere end min terrasse var fra dem jeg fandt.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af Landlyst » 12 aug 2014 09:13

:shock: Wow Så er man sgu godt nok hovedeløs....

Din beskrivelse af det gør at jeg tror det er en kvasknuser som er beregnet til vandretbrug, som er vendt til lodret.... :shock:

Det er faktisk lige på kanten af at det burde politianmeldes, for det er jo sindsygt farligt det de laver....

Jeg var i hverfald gået direkte til landmanden og spurgt ham om han vidste hvordan de gjorde det? Og så havede jeg taget maskinstationsejeren med ned og stå foran den klipper.... :twisted: Og fortalt ham at det var sidste gang han gjorde det, ellers er der nogle med grønne hjelme som går under dæk navnet AT som kommer forbi..... icon_cheesygrin.gif De er godt nok ikke raske....
For det første er det jo pisse farligt.... For det andet sviner det af helvede til... for det tredje så ligner det noget der er løgn og smadre træerne....

skrot1

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af skrot1 » 12 aug 2014 09:40

Prøv dog at tale med din nabo istedet for, dialog er tit vejen frem:)


Besvar