Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilken støvsuger Ifht effekt til Virvelvind??!

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Michlar
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21 jul 2014 19:59
Mit fyr: Scotte 16kw m. BS1016 +Atmos DC25 fastb.
Areal: 230(130 i grundplan)
Brændsel: piller og diverse træ
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Dagligt forbrug: 25 - 35 kg.
Årligt forbrug: Gæt: 8-10 ton.
Geografisk sted: Morsø

Hvilken støvsuger Ifht effekt til Virvelvind??!

Indlæg af Michlar » 30 jul 2014 14:29

Hej,
Jeg overvejer seriøst at købe den Cyklon Virvelvind spand på 20L..........Men mht. støvsuger er jeg kommet i tvivl. Jeg kan jo se på en youtubevideo fra producenten, at de bare bruger en alm. lille kompakt støvsuger.........Vil det sige, at jeg bare skal ud og finde den billigste og mest hidsige med højeste Watt på??.......eller kan suget også blive for kraftigt....dvs...at der så kommer for meget fint aske støv med over i støvsugeren??!
Jeg har læst et sted om en der bare bruger en askesuger-spand med indbygget suger på kun 500 Watt sammenkoblet med Virvelvinden?! er det virkelig nok sugekraft ?!
På forhånd tak.
Michael L. Morsø
Jeg har både fastbrændsel(Atmos DC25) og Scotte 16kw med Blackstar BS1016 keddel og 500 L silo.
Jeg har en automatisk strengskifter(ved ikke hvad det rigtige navn er), der blokerer for akkum. tanken, når jeg tilslutter og tænder mit pillefyr. Installeret d. 10 dec. 2014 og er rigtig glad for det :-)


pendec

Hvilken støvsuger Ifht effekt til Virvelvind??!

Indlæg af pendec » 30 jul 2014 15:55

Jeg bruger en askesuger fra silvan, som har udskifteligt filter. Efter at have prøvet Haraldskrald og en anden fra nettet, som gik i stykker efter få ugers brug, så har silvan modellen holdt, og filter er fint efter 1 sæson. Den har 1000w effekt og kostede 395,- og kræver ingen ekstra støvsuger. Surt er jo at den anden løsning kan få meget små partikler op i din rigtige støvsuger og måske efter nogen tid brænde af, hvis dit filter ikke holder korrekt. Så det kan hurtigt blive dyrt.

Tænkte også oprindeligt på den hvirvel vind suger men kunne ikke få mig til at betale det ekstra når tidligere modeller gik itu så hurtigt.

nemocharley

Hvilken støvsuger Ifht effekt til Virvelvind??!

Indlæg af nemocharley » 30 jul 2014 16:14

Har den samme model som pendec - brugt den i 1 sæson og den ser ud til at holde udmærket.


Besvar