Keramisk Eltænder holdt lidt over en måned

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
16
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 44 gange
Kontakt:

Keramisk Eltænder holdt lidt over en måned

Indlæg af H.S »

lamborg skrev:Jeg har fået 3 af HS men ingen holder mere end 1-2 mdr . De bliver varme men ikke varme nok. Så jeg er tilbage på de gammeldaws. (Undskyld HS du kører en kanon service :-)
Kan ikke helt forstå hvorfor man ikke lave en tænder med varmluft. Bortset fra prisen altså :-) men det duer på dem som har det og der er ild efter blot få sek.
Tak :D
Vi er gået ned på en 170 w da vores erfaring er at dem med mere ydelse ikke holder hvis de ikke er justeret helt korrekt
Denne kan dog ikke tænde en 30 kW de gange vi har prøvet

Den jeg selv har er en 150 W og den har overlevet 2 fyr og bliver snart flyttet over i det 3 :) :)
Den har på ca 2 1/2 år lavet omkring 2500 optændinger ( har skiftet lidt på styringen også så tallet er ikke helt stabil +- 100)
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

Joshva
Stoker V
Stoker V
11
Indlæg: 188
Tilmeldt: 27 sep 2012 18:40
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 170

Re: Keramisk Eltænder holdt lidt over en måned

Indlæg af Joshva »

Jeg købte oprindelig 2 keramiske eltænder. Den ene stod af efter en måned. Den fik jeg byttet. Den holdt ca 6 -10 måneder så gik den også i stykker. Igen fik jeg tilsendt en ny. Den "nye" jeg fik tilsendt holdt så indtil for små 3 uger siden hvor den stod af. Nu tog jeg så den reserve jeg købte oprindelig og som ikke havde været brugt overhovedet. Den holdte så i en lille uge.

Så drønende jeg over til VVS Grossisten og købte den oprindelig til Ekoheat 900. Den virker stadig så jeg er færdige med de keramiske

Joshva
Besvar