Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
-
Alex fs
- Stoker XII
- Indlæg: 654
- Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
- Mit fyr: MGM comfort 15
- Areal: 164
- Brændsel: Træpiller + brændrn
- Geografisk sted: Hjørring
- Givet likes: 4 gange
- Modtaget likes: 24 gange
Indlæg
af Alex fs » 28 jul 2014 22:13
Ollii skrev:
Tillykke med et rigtig pænt resultat.
Taaak, og hvis jeg må, så er den bestemt ikke mindre sjov når man klemmer slangen til wastegaten. 2,2 bar.. Det en speciel følelse at hører og mærke nrn diesel ved 4500 rpm, der lige rykker tryk uret ud af skalaen :-)
Til syn justerer jeg dog omdrejningerne godt ned, hvis nogle skal rykke krumtappen bliver det mig..
Landmand og Jølrøv' af guds nåde
-
Tom_AT
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 47 gange
Indlæg
af Tom_AT » 28 jul 2014 22:30
Lintz skrev:
Du skriver " bruge tid på gearskifte" jeg har squ flere gange startet i 1. Og sprunget til 3. Og derefter til 4. Og stadig været den hurtigst op til lovlig hastighed. Så der hvor benzinen bruger sine heste bruger jeg mit moment.
Men okay - jeg har jo nok ikke været oppe mod en Ecoboost.
Der er ingen grund til at være smart.. Men du kan jo prøve at kigge på de kurver jeg har smidt op, og så sammenligne dem med almindelige dieselbiler. Der er ikke den store forskel, ud over at effektkurven er længere på en turbo-benzin. Det kan ud jo så selv regne ud hvad betyder.
-
Ollii
- Stoker XIV
- Indlæg: 909
- Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
- Mit fyr: Jordvarme
- Areal: 250
- Brændsel: El
- Årligt forbrug: 25-30000
- Geografisk sted: sdrj
- Givet likes: 1 gang
- Modtaget likes: 3 gange
Indlæg
af Ollii » 29 jul 2014 09:28
Tom_AT skrev:
Der er ingen grund til at være smart.. Men du kan jo prøve at kigge på de kurver jeg har smidt op, og så sammenligne dem med almindelige dieselbiler. Der er ikke den store forskel, ud over at effektkurven er længere på en turbo-benzin. Det kan ud jo så selv regne ud hvad betyder.
Jeg giver op nu. Tom har jo dokumenteret sin påstand. Resten af argumenterne er vist bare individuelle følelser af trækkraft.
Ps. Hvad laver bigfoot?
Pps. Blev du klogere nemo?
Mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
M.v.h. Olli.
-
nemocharley
Indlæg
af nemocharley » 29 jul 2014 11:15
ja jeg blev skam en del klogere
Jeg vil have en diesel, der render langt på literen. Det bliver en mikro eller mini, som har et par år eller mere på bagen.
renault micra i diesel kendte jeg ikke, en toyota iq er også en mulighed. Eller skal jeg en klasse op hvor der er mange muligheder - der skal træk på poloen hvis det bliver en mikro, mens jeg nok vil se efter en med træk hvis det bliver en mini.
-
abn
- Stoker XII
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
- Mit fyr: Atmos 32
- Areal: 180m2 + 25m2
- Brændsel: bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 9575
- Årligt forbrug: 30 m3
- Geografisk sted: 9575 terndrup
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 1 gang
Indlæg
af abn » 29 jul 2014 13:35
Der kan også fåes træk til up/mii/citigo og til aygo-trillingerne. Godkendt og det hele, men ikke originalt
Mvh Anders
-
nemocharley
Indlæg
af nemocharley » 29 jul 2014 14:01
men de nye er ikke i diesel - og jeg vil hellere have træk på den tungeste/stærkeste af mine biler
-
Tom_AT
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 47 gange
Indlæg
af Tom_AT » 29 jul 2014 16:32
nemocharley skrev:men de nye er ikke i diesel - og jeg vil hellere have træk på den tungeste/stærkeste af mine biler
Måske jeg har misset noget her i tråden.
Men hvorfor er det lige det skal være sådan en lillebitte bil? Ikke mindst når det at køre med trailer har en vis prioritet.
-
nemocharley
Indlæg
af nemocharley » 29 jul 2014 16:41
jeg har en anden bil som kan få træk på - så bil nr 2 skal være billig i drift og heller ikke stikke helt af i indkøbspris.
-
nemocharley
Indlæg
af nemocharley » 29 jul 2014 16:42
om det er en mini eller mikro er ikke så vigtigt -
-
Tom_AT
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 47 gange
Indlæg
af Tom_AT » 29 jul 2014 16:45
Jeg tænker bare en bil i Swift, Fiesta, 208 eller hvad de nu hedder størrelse er langt mere brugbare. Man får jo langt mere bil, og afgift og forsikring koster ca det samme.