Ingen diesel til nye mikrobiler

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Ingen diesel til nye mikrobiler

Indlæg af Tom_AT »

Hov hov..
Nu er det ikke fordi en moderne diesel direkte larmer, men overdrivelse fremmer forståelsen ;)
Min pointe er bare at det er tydeligt at høre hvor meget den trods alt larmer i forhold til en moderne turbo-benzin.

Renevinum
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 602
Tilmeldt: 18 jan 2012 20:34
Mit fyr: Benekov mgm15 fra 2007
Areal: 214m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Geografisk sted: 6780 Skærbæk, sønderjylland
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Ingen diesel til nye mikrobiler

Indlæg af Renevinum »

Vores gamle Lupo 3L kører også fantastisk, hun ruller ca. 150km hverdag, plus 3-4000km hver sommerferie. Har aldrig fortrudt dette køb.
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Ingen diesel til nye mikrobiler

Indlæg af HR LUCCA »

Der er også en Dasia Sandero den fås for lidt over 100000 kr og er med en Renault motor , den er lidt større end en twingo :wink: , det er faktisk en en forklædt Renault icon_cheesygrin.gif
nemocharley

Ingen diesel til nye mikrobiler

Indlæg af nemocharley »

triumph skrev:Gennereelt ja, fabrikanterne syntes at de er for dyre, og ikke gode til korte ture
Men man kan få corsa i diesel
Jo når jeg kommer op i miniklassen så kan jeg godt finde diesel - ford fiesta, vw polo, clio, kia, note, yaris osv. Men selv her sagde toyota manden til mig at diesel så småt vil blive udfaset, hvilket jeg er lidt i tvivl om, da jeg lige har set at vw twin up måske kommer på gaden med en hybrid diesel/el motor, som render 90km på literen (dværg-bilen koster så også kun en milliard :evil: )
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Ingen diesel til nye mikrobiler

Indlæg af Lintz »

nemocharley skrev:
dværg-bilen koster så også kun en milliard :evil:

DET var sørme mange penge icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Ingen diesel til nye mikrobiler

Indlæg af nemocharley »

ja jeg sagde også til forhandleren at det var et par nøk uden for min prisklasse icon_cheesygrin.gif

- nej seriøst den bliver dyr, ifald den kommer til DK. Der var ikke noget som var sikkert, da den stadig var på prototype niveau.
pejle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Blevet takket: 2 gange

Ingen diesel til nye mikrobiler

Indlæg af pejle »

Har kørt diesel i en del år(>10) og de første 10 km så knitre den. Jeg har nu en relativ ny diesel som skulle gå 24km/l og når den gør det ja så er det just ikke nogen pæn lyd den producere. På den anden side så er lyden fra de små udpinte 1.n hvor n <= 5 turbobenzin motorer ikke noget der lyder for godt.

Nå men det var jo ikke lyden men larmen - det er stadig min opfattelse at en diesel larmer mere end end en benzin motor både i kold og varm tilstand.

At diesel er på vej ud er da hvis noget salgs-gas - så skal alternativet da være brint / el og ikke benzin :-)
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Ingen diesel til nye mikrobiler

Indlæg af Tom_AT »

pejle skrev:Har kørt diesel i en del år(>10) og de første 10 km så knitre den. Jeg har nu en relativ ny diesel som skulle gå 24km/l og når den gør det ja så er det just ikke nogen pæn lyd den producere. På den anden side så er lyden fra de små udpinte 1.n hvor n <= 5 turbobenzin motorer ikke noget der lyder for godt.

Nå men det var jo ikke lyden men larmen - det er stadig min opfattelse at en diesel larmer mere end end en benzin motor både i kold og varm tilstand.

At diesel er på vej ud er da hvis noget salgs-gas - så skal alternativet da være brint / el og ikke benzin :-)
Mener du seriøst at de nye små 1.0 og 1.2 turbo-benzinere er udpinte og støjer. Noget tyder på du endnu ikke har prøvet en sådan.
De trækker langt bedre end end 1.6 - 1.8 benzin sugemotor, og går samtidigt med lavere omdrejninger. Så det må vist være fordi man ikke helt vil slippe fortiden. Jeg har kun kørt Ford 1.0 Ecoboost og VW 1.4 TSI og selvfølgelig 1.6 Ecoboost som vi har i vores Focus. Men er overbevist om at andre producenter at små turbo-benzinmotorer også laver fine små motorer med lavt støjniveau.

Nu er det ikke fordi jeg er Ford fanatiker (måske lidt :D )
Men jeg synes den nye trend med små turbo-benzinmotorer er rigtigt spændende. Og Ecoboost og TSI motorerne gør det jo super godt, med masser af bundtræk og meget lidt motorstøj.
pejle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Blevet takket: 2 gange

Ingen diesel til nye mikrobiler

Indlæg af pejle »

Ja Tom jeg mener at de lyder som en sæk møtrikker der rasler rundt i olie i bunden af en blik kasse, nogle gange med mere eller mindre olie. Det mener jeg så også min diesel gør de første 10km (dog nok ikke helt til sammenligning med de biler vi taler om her). Det er jo ikke når den får noget at leve af, men når man kører den som man skal for at den går bare lidt efter de km/l den skal - jeg har desværre ikke rigtig prøvet noget i nyere tid der ikke skraldede. Husk nu at jeg siger at en diesel larmer mere end en benzin, og at det bare ikke er kønt for den ene eller den anden.

Jeg har da ikke prøvet alverdens små biler - det var blot en vildfarelse jeg havde på et tidspunkt (troede selv på at jeg skulle have en). Jeg har prøvet lidt af hvert, som UP, Polo, 107, Aygo, svigerfars i20. Iøvrigt helt enig med hensyn til ydelse - det er da fantastisk så meget man kan få ud af de små motorer.

p.s. jeg er et levn - savner en V8 eller R6 - skal blot have fundet det rigtige bånd :-)
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Ingen diesel til nye mikrobiler

Indlæg af Tom_AT »

pejle skrev:Ja Tom jeg mener at de lyder som en sæk møtrikker der rasler rundt i olie i bunden af en blik kasse, nogle gange med mere eller mindre olie. Det mener jeg så også min diesel gør de første 10km (dog nok ikke helt til sammenligning med de biler vi taler om her). Det er jo ikke når den får noget at leve af, men når man kører den som man skal for at den går bare lidt efter de km/l den skal - jeg har desværre ikke rigtig prøvet noget i nyere tid der ikke skraldede. Husk nu at jeg siger at en diesel larmer mere end en benzin, og at det bare ikke er kønt for den ene eller den anden.

Jeg har da ikke prøvet alverdens små biler - det var blot en vildfarelse jeg havde på et tidspunkt (troede selv på at jeg skulle have en). Jeg har prøvet lidt af hvert, som UP, Polo, 107, Aygo, svigerfars i20. Iøvrigt helt enig med hensyn til ydelse - det er da fantastisk så meget man kan få ud af de små motorer.

p.s. jeg er et levn - savner en V8 eller R6 - skal blot have fundet det rigtige bånd :-)
Vi er slet ikke uenige.. Jeg ville da også elske at have en V8 i bilen på ikke under 6 liter. Men ak ja, det lader sig ikke sådan lige gøre :)

Men de biler du nævner er jo alle med 3- eller 4 cylindrede sugemotorer. Det jeg vil frem til er at med turbo på er det en helt anden oplevelse. Bla fordi de så kører med en langt højere gearing :)

Besvar