Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

RTB; Hvorfor så dyr ?

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Besvar
pendec

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af pendec » 15 jul 2014 19:31

Fer skrev:Dertil er det nok de færreste GDS typer (som der benytter fora som dette) der har en østriger model.
Det behøver det vel ikke være, det kunne jo bare være utilfredse kunder som andre, der skriver i forums om deres produkt. At de så måske ikke forsøger at rode så meget ved dette, er jo pga. kundekredsen finder produktet tilfredsstillende. Så vi er lidt tilbage til eksemplet du nævner , når man forsøger med andre GDS type løsninger, så kan det hurtigt gå galt. Og kunder forsøger så at GDS sig selv frem til noget bedre.

Ville man forbedre en østriger model på samme måde? eller ville man bare klage til producenten? vægtningen er vel dem som betaler for meget og ingen lyst har til at se på pillefyr, aldrig ville spørge om hjælp til alternativ, de ringer service, smider nogle kroner og det kører igen x antal uger/år.
Den med ikke-en-østriger vil så hellere prøve selv og ikke bruge tiden på service og opfinde løsninger fra nettet?


Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af Fer » 15 jul 2014 23:48

pendec skrev: Det behøver det vel ikke være, det kunne jo bare være utilfredse kunder som andre, der skriver i forums om deres produkt. At de så måske ikke forsøger at rode så meget ved dette, er jo pga. kundekredsen finder produktet tilfredsstillende. Så vi er lidt tilbage til eksemplet du nævner , når man forsøger med andre GDS type løsninger, så kan det hurtigt gå galt. Og kunder forsøger så at GDS sig selv frem til noget bedre.

Ville man forbedre en østriger model på samme måde? eller ville man bare klage til producenten? vægtningen er vel dem som betaler for meget og ingen lyst har til at se på pillefyr, aldrig ville spørge om hjælp til alternativ, de ringer service, smider nogle kroner og det kører igen x antal uger/år.
Den med ikke-en-østriger vil så hellere prøve selv og ikke bruge tiden på service og opfinde løsninger fra nettet?
Ja, du omformulerede vel egentligt bare min sætning til at fylde en del mere? ;)
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

pendec

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af pendec » 16 jul 2014 08:21

Fer skrev:
Ja, du omformulerede vel egentligt bare min sætning til at fylde en del mere? ;)
hmm, så misforstod du indlægget. Det gør jo kun østrig-model ejere dummere , og guds gave til de firma'r som sælger produktet hvis de bare betaler for service og aldrig ved om det egentlig er på grund af noget værre lort som bruges i de produkter, som får den til at lyde som noget bedre. Hvis de utilfredse kunder ikke ved de skal være utilfreds men betaler servicen for at komme ud af problemet, så er det vel kunden som snydes der?

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af Fer » 16 jul 2014 09:39

pendec skrev: hmm, så misforstod du indlægget. Det gør jo kun østrig-model ejere dummere , og guds gave til de firma'r som sælger produktet hvis de bare betaler for service og aldrig ved om det egentlig er på grund af noget værre lort som bruges i de produkter, som får den til at lyde som noget bedre. Hvis de utilfredse kunder ikke ved de skal være utilfreds men betaler servicen for at komme ud af problemet, så er det vel kunden som snydes der?
Så forstod jeg hvad du mente :)

Det kan man da have som holdning.. Men umiddelbart, så tror jeg nærmere at problemet er ikke eksisterende / bliver lavet hvis det er der. Som sagt har mit tændt i 7 år uden problemer. (Jeg har ikke kigget eller rørt ved tændblæseren de sidste 4 år, hvor jeg har ejet anlægget.)

Ud over at fjerne aske, har jeg kun haft små problemer, som granit skærve i pillerne. (Som satte sig fast i sneglen) et dårligt leje på røggassugeren. Alt i alt er det vel acceptabelt?

I sidste ende drejer det sig jo også om prioritering. Du kan kalde dem dumme eller naive, men kunne også være at de værdsatte deres fritid højere end at rode med pillefyr? Personligt syntes jeg det er meget sjovt (Bare ikke når det er koldt og familien fryser) Men da jeg er samme type som folk der er herinde, havde jeg også købt en scotte og ikke et biotech. Nu stod det bare i huset da jeg købte det.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

pendec

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af pendec » 16 jul 2014 09:53

@Fer
Ok, så kan tiden som andre siger, jo kun vise om danske produkter er blevet det bedre ellers salgsløsningen er det. Så vi ikke ser så meget på tændere eller tæthed på de løsninger, og bare lader servicen fixe det og skifte når nødvendigt. (sker nok ikke foreløbigt)

Det er da stadig også godt at høre et skriv, når noget går godt! Så dit input er vel nok et positivt modsvar :great:


Kigan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 512
Tilmeldt: 14 aug 2008 18:32
Mit fyr: BS+ 30kw
Areal: 114 / 110L VVB
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Årligt forbrug: ca. 3,5 Tons
Geografisk sted: Bornholm

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af Kigan » 22 jul 2014 15:35

Det bliver en dyr omgang for os på Bornholm da jeg ikke kan se at der nogle aut. montører her over.
Mvh
Kevin
Mit fyr http://stokercloud.dk/dev/kevinhansen.html
RTB Phoenix 30kw v16 114 m2

nemocharley

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af nemocharley » 22 jul 2014 23:26

Jamen der er da også andre pillefyr at vælge imellem :)

Brugeravatar
Rene Laursen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 02 dec 2014 13:40
Mit fyr: NIBE/VØLUND Pellux 100 30KW
Areal: 341 + 94 + 151
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 7-8,5 Tons
Geografisk sted: Slagelse

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af Rene Laursen » 07 dec 2014 20:58

Hej Jesper, nu har jeg fået kigget på nogle af de fyr vi talte om, og må indrømme at jeg er faldet lidt for RTB, og er begyndt at kigge på priser osv. og som du skriver, tænkte jeg, hvad er engros prisen på 20 og 30KW hvis man kan få købt igennem grossist??

hilsen René

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af triumph » 08 dec 2014 17:03

En 30 KW kedel koster 24.200. En 17 KW (20 KW brænder der er testet ved 17 kw, da virkningsgrad er lidt højere ved 17 KW, tror jeg nok) 20.300 kr.
Hertil skal købes magasin, der fåes 3 forskelige: 320 kg/ 4300 kr. 220 kg / 3700 kr. 120 kg/ 3100. Alle priser ex moms.

Bemærk at der nok er leveringstid på fyr (hvilket ikke gør det nemmere at forhandle rabat)

Standardudstyr:

LAN-forbindelse
StokerCloud Monitoring
Mobile Phone App
Update via internet
Vejrdata via internet
Røgtemperaturføler
Cirkulationspumpestyring
Timerfunktion til kedel og VVB
Email ved alarm
Kompressorrensning af kedel og brænder
Askeudtræk
Askekomprimering

Muligt ekstraudstyr:

SMS ved alarm
Varmtvandsprioritering
Flowmåler til kedlen
Returtemperaturføler
Udendørs temperaturføler
Afstandsmåler ti siloindhold
Vakuumtransportsystem
Iltstyring
Svinghængsel til brænder

Jeg ved ikke om det er muligt at fylde pillemagasin automatisk op fra silo. Der er jo til at få silomåler i

pendec

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af pendec » 08 dec 2014 17:16

triumph skrev:Jeg ved ikke om det er muligt at fylde pillemagasin automatisk op fra silo. Der er jo til at få silomåler i
Hvis ikke deres PELVAC løser det, så kan han altid hyre en person til at komme og fylde det op det bliver jo så bare semi-automatisk sådan.


Besvar