Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

RTB; Hvorfor så dyr ?

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af triumph » 13 jul 2014 19:08

nej prisen på ca. 35.000 er uden installation, men nu kan vvsér sige at han kan levere fyret installeret for 40-45.000, og så stadig tjene 16-21.000 (- 3000 kr til stumper). Det er vel meget godt for for 1½ dags arbejde.
Og da man ikke kan købe fyret uden installation, sååååå.......


nemocharley

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af nemocharley » 13 jul 2014 19:13

hmmm

pendec

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af pendec » 13 jul 2014 19:14

triumph skrev:Og da man ikke kan købe fyret uden installation, sååååå.......
Det kan man så godt, for den paragraf omkring krav til installation af rtb godkendt installatør er fjernet og reglen om 6mdr's garanti indført men 2 år hvis aut. installation + service vedligeholdes.

Så jo, det er skam muligt, du skal bare købe hos dem som har opdateret regler.

Alt andet burde også været ulovlig markedsføring, da udgift til installation er ukendt, når man trykker "KØB NU" på diverse websider, og det er en regel som ikke kan udviges i købelov, at pris er aftalt når man trykker køb nu, og at man har fortrydelses rettens og forbrugerlovene er overholdt, som er 6mdr's garanti + 18månders reklamations ret. Og disse regler er så igen lige opdateret i hele EU, så RTB har hele 30 dages returret når man trykker køb nu ved fjernsalg ;)

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af MichaelK » 13 jul 2014 19:16

Ha, I vil have "Østriger-komfort", til halvdelen af prisen. Glem det.......

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

nemocharley

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af nemocharley » 13 jul 2014 19:22

MichaelK skrev:Ha, I vil have "Østriger-komfort", til halvdelen af prisen. Glem det.......
nej det koster nok det, som det nu engang koster....

selvom nogen mærker er kommet lidt tættere på efterhånden :)


pendec

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af pendec » 13 jul 2014 19:50

MichaelK skrev:Ha, I vil have "Østriger-komfort", til halvdelen af prisen. Glem det.......
I Hamborg kan jeg hente en BioWin100 eksklusiv til ca. 65000,- så fordi vi halverer lidt ved at holde til produktet og ikke installatør krav og mærkelige ekstra services, så har det vel intet med komfort at gøre. målet er vel at få det billigere og til en fin pris.

Kunne jeg have fået min RTB 11K billigere for et par måneder siden, have jeg måske nok ikke droppet den plan, da de 60K var målet med installation.

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af Lau » 13 jul 2014 20:47

Så dyr som sådan en RTB er blevet, så kan jeg næsten ikke se den sælge fantastisk..

Jeg mener, er det ikke stadig den NBE brænder vi kender, det er blot standard med tilføjet kompressor for at holde den ren.. Jeg ser ikke det frække..

nemocharley

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af nemocharley » 13 jul 2014 20:56

Lau skrev:Så dyr som sådan en RTB er blevet, så kan jeg næsten ikke se den sælge fantastisk..

Jeg mener, er det ikke stadig den NBE brænder vi kender, det er blot standard med tilføjet kompressor for at holde den ren.. Jeg ser ikke det frække..
åh åhh :P

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af triumph » 13 jul 2014 21:04

pendec skrev: Det kan man så godt, for den paragraf omkring krav til installation af rtb godkendt installatør er fjernet og reglen om 6mdr's garanti indført men 2 år hvis aut. installation + service vedligeholdes.

Så jo, det er skam muligt, du skal bare købe hos dem som har opdateret regler.

Alt andet burde også været ulovlig markedsføring, da udgift til installation er ukendt, når man trykker "KØB NU" på diverse websider, og det er en regel som ikke kan udviges i købelov, at pris er aftalt når man trykker køb nu, og at man har fortrydelses rettens og forbrugerlovene er overholdt, som er 6mdr's garanti + 18månders reklamations ret. Og disse regler er så igen lige opdateret i hele EU, så RTB har hele 30 dages returret når man trykker køb nu ved fjernsalg ;)
Men hvorfor skulle man selv købe den til 35.000 + installering, hvis vvs kan levere den opsat til 40.000

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af triumph » 13 jul 2014 21:08

Lau skrev:Så dyr som sådan en RTB er blevet, så kan jeg næsten ikke se den sælge fantastisk..

Jeg mener, er det ikke stadig den NBE brænder vi kender, det er blot standard med tilføjet kompressor for at holde den ren.. Jeg ser ikke det frække..
Jeg kan sagtens se det frække i en 100% tæt kedel, med iltstyring, og selvrens. Så er det bare plug and play (måske..)
Ingen afvejning eller justering. En kedel som alle kan finde ud af, og som er testet fra fabrikken (det var ihvertfald tanken)


Besvar