Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

RTB; Hvorfor så dyr ?

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af triumph » 12 jul 2014 15:38

Ulrik skrev:Har det ikke altid været sådan at grossist priser er væsentlig billigere, netop fordi den er beregnet på grossister der handler flere enheder og sælger dem videre?
Nu er grossistprisen, og salgsprisen på en scotte jo nærmest identisk.
Hvorfor så ikke på en RTB ?
Mit gæt er er at VVSér er trætte af og sætte scotter op, da de ikke kan tjene noget på fyret, at der tiltider er fejl der skal rettes. Og efter 14 dage ringer kunden, når sneglen er slidt til, og fyret går ud i lavlast, fordi der skal laves en ny afvejning.

NBE kan næsten sælge RTBén til samme pris som scotten. Men hvis vvsérn kan skrabe 11.000 ved at levere den. Så syntes han pludseligt at det er et fedt fyr at montere.
Også fordi at RTbén er testet inden levering = ikke 2-3 ture til kunden, og specielt fordi der er iltstyring, så kunden ikke ringer efter 14 dage når der skal laves en ny afvejning.

Det er jo dejligt at NBE har lavet et velfungerende fyr der kræver mindre tilsyn, og er dansk produceret.
Jeg syntes bare det er lidt strengt at VVSérn skal tjene 11.000 på leveringen.
Jeg syntes også at det er bemærkelsesværdigt at RTB koster det samme hos alle forhandlere, med en margen på 11 af de lange, så burde der være rum til konkurrence. Man kunne næsten fristes til at tro at der var fastsat en mindstepris fra forhandleren.


Brugeravatar
Allan M
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 169
Tilmeldt: 16 apr 2008 00:19
Mit fyr: Scotte 30 KW
Areal: 600 m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 12 ton
Geografisk sted: Vildbjerg
Modtaget likes: 7 gange

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af Allan M » 12 jul 2014 15:55

triumph skrev:
Nu er grossistprisen, og salgsprisen på en scotte jo nærmest identisk.
Hvorfor så ikke på en RTB ?
Mit gæt er er at VVSér er trætte af og sætte scotter op, da de ikke kan tjene noget på fyret, at der tiltider er fejl der skal rettes. Og efter 14 dage ringer kunden, når sneglen er slidt til, og fyret går ud i lavlast, fordi der skal laves en ny afvejning.

NBE kan næsten sælge RTBén til samme pris som scotten. Men hvis vvsérn kan skrabe 11.000 ved at levere den. Så syntes han pludseligt at det er et fedt fyr at montere.
Også fordi at RTbén er testet inden levering = ikke 2-3 ture til kunden, og specielt fordi der er iltstyring, så kunden ikke ringer efter 14 dage når der skal laves en ny afvejning.

Det er jo dejligt at NBE har lavet et velfungerende fyr der kræver mindre tilsyn, og er dansk produceret.
Jeg syntes bare det er lidt strengt at VVSérn skal tjene 11.000 på leveringen.
Jeg syntes også at det er bemærkelsesværdigt at RTB koster det samme hos alle forhandlere, med en margen på 11 af de lange, så burde der være rum til konkurrence. Man kunne næsten fristes til at tro at der var fastsat en mindstepris fra forhandleren.
Du har jo glemt at regne en silo med i prisen på RTB den kan jo ikke undværes

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af HR LUCCA » 12 jul 2014 20:09

triumph skrev:
Nu er grossistprisen, og salgsprisen på en scotte jo nærmest identisk.
Hvorfor så ikke på en RTB ?
Mit gæt er er at VVSér er trætte af og sætte scotter op, da de ikke kan tjene noget på fyret, at der tiltider er fejl der skal rettes. Og efter 14 dage ringer kunden, når sneglen er slidt til, og fyret går ud i lavlast, fordi der skal laves en ny afvejning.

NBE kan næsten sælge RTBén til samme pris som scotten. Men hvis vvsérn kan skrabe 11.000 ved at levere den. Så syntes han pludseligt at det er et fedt fyr at montere.
Også fordi at RTbén er testet inden levering = ikke 2-3 ture til kunden, og specielt fordi der er iltstyring, så kunden ikke ringer efter 14 dage når der skal laves en ny afvejning.

Det er jo dejligt at NBE har lavet et velfungerende fyr der kræver mindre tilsyn, og er dansk produceret.
Jeg syntes bare det er lidt strengt at VVSérn skal tjene 11.000 på leveringen.
Jeg syntes også at det er bemærkelsesværdigt at RTB koster det samme hos alle forhandlere, med en margen på 11 af de lange, så burde der være rum til konkurrence. Man kunne næsten fristes til at tro at der var fastsat en mindstepris fra forhandleren.
Nu kan det godt være de tjener 11000 på fyret , men så kan det være de sætter lidt til ved monteringer , jeg er sikker på der er forskel i prisen med montering :wink:

nemocharley

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af nemocharley » 12 jul 2014 20:37

men hvorfor er det 11k over hele linjen? Det virker da mærkeligt - eller har jeg misforstået noget?

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af MichaelK » 12 jul 2014 21:31

nemocharley skrev:men hvorfor er det 11k over hele linjen? Det virker da mærkeligt - eller har jeg misforstået noget?
De har nogenlunde samme indkøbspris, nogenlunde samme timeløn, det er ca. de samme materialer, der skal
bruges. Så er der en lille smule forskel på de enkelte fyrrum, men oftest ikke så meget. Hvor stor en prisforskel
kan der så oparbejdes, når man samler alle disse faktorer under et? Ikke megen, vil jeg mene :roll:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


nemocharley

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af nemocharley » 12 jul 2014 21:35

Jo men alligevel - jeg fik tre bud på mit installationsarbejde med en variation på næsten 6k. Jeg havde så solvarme med, men det hele var meget let tilgængeligt og ryddet + fyret var sat ind (men ikke til).

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af MichaelK » 12 jul 2014 22:03

Jo jo, der bliver jo altid lidt forskel. De har jo sjældent helt de samme udgifter, og så
er der jo hele spørgsmålet om, hvor meget de ønsker at tjene på arbejdet? Det er nok
her man finder den tungtvejende årsag til prisforskellene?

I min branche optræder også forholdsvis store prisforskelle. Vi gav tilbud på en kort
vandledning 1-2 km., tror jeg den er (jeg har ikke set opgaven endnu), plus nogle
arbejder omkring vandværket. Vores pris var 1,1 million (vi vandt opgaven), mens den
dyreste skulle have 1,85 million for det samme arbejde. Se det er en prisforskel, der
vanskeligt kan forklares.

Det skal dog siges, at vi ofte ser inviterede bydere, der byder højt, fordi de ikke ønsker
entreprisen. At de byder alligevel, skyldes nok ønsket om at vise interesse, så man
bliver indbudt til tilbudsgivning en anden gang. Det er i hvert fald den forklaring mester
har givet mig.

Men altså, der vil altid være en prisforskel. I tilfældet med RTB, kan man da ikke afvise
at der findes prisaftaler. NBE kunne jo sagtens nægte at sælge til købere, der presser
prisen på videresalget. Det er set før, i andre sammenhænge. Men uden beviser, så.....

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af Zarge » 13 jul 2014 11:23

De priser der reklameres med er vel ikke inkl montering, eller har jeg misforstået noget?

nemocharley

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af nemocharley » 13 jul 2014 11:24

Zarge skrev:De priser der reklameres med er vel ikke inkl montering, eller har jeg misforstået noget?
det troede jeg de var men nu kommer jeg da i tvivl

pendec

RTB; Hvorfor så dyr ?

Indlæg af pendec » 13 jul 2014 11:34

Zarge skrev:De priser der reklameres med er vel ikke inkl montering, eller har jeg misforstået noget?
De 3 tilbud jeg har modtaget, var ca. 70k alle 3. Jeg ville da glædes over at have fået bare 1 tilbud for rtb+220k silo til de 37k som prisen er annonceret og inkl. installation ;)

Så må jeg da kunne bekræfte , den ikke inkl. installation lige pt, eller så tog de alle røven på mig. (og jo, jeg skulle lige have en 400kr trykbeholder sat op. til 30k?)


Besvar