Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny mobiltelefon

Support og hjælp til mobiltelefoner
Android, iOS, Symbian, Windows mobiltelefoner
danni-nielsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 642
Tilmeldt: 20 dec 2006 18:45
Mit fyr: TwinHeat CPI 12
Areal: 350
Brændsel: Træpillersmuld
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Årligt forbrug: 9 tons
Geografisk sted: Mariagerfjord

Ny mobiltelefon

Indlæg af danni-nielsen » 29 jun 2014 09:43

Aaen skrev:Tror at det er en smagssag. Ingen tvivl om at apple nok er mere logisk bygget op mht menu-er. men hvor tit sidder i og bladrer rundt i dem? jeg har et ikon på min "start-side" med en facebook knap, en googlechrome-knap og en til sms-er, det er det! Jeg roder aldrig rundt i menu-erne.....

Der er ligesom en en tendens til at der bliver hypet over Iphones, lanceringer, køtilstande når en ny kommer iphone kommer i butikkerne og dem der helt ukritisk siger at iphone er den bedste, bare fordi det er en iphone!! Nok derfor at jeg aldrig kommer til at eje en iphone, ikke på grund af produktet, men men på grund af det massehysteri der til tider omgiver den.

Har selv haft det på samme måde, altid sagt at et halv spist æble vil jeg skutte have og windows styre, men nogle gange må man jo prøve noget nyt, tiderne ændre sig jo :wink:

Overvejer pt. en samsung galaxy note 3 er den noget værd eller ?
a-b-c-d-e-f-g-h-i-j-k-l-m-n-o-p-q-r-s-t-u-v-w-x-y-z-æ-ø-å
. ,
Så kan i selv sætte ind hvor der mangler :)


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Ny mobiltelefon

Indlæg af Bigfoot » 29 jun 2014 09:58

er menuerne simpelt opbygget på en iphone?????? ikke på min 5'er da. Jeg må have fået en demomodel af en art så da. Synes det er noget mærkeligt rod i de menuer.

bevares android kræver en mindre kædestrammereksamen, det giver jeg gerne med. Det er ikke de bedste menuer de der har fået stykket sammen. Selvom jeg mindes min sony xperia v, havde den nyeste version af android og faktisk var ret simpelt bygget op.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ny mobiltelefon

Indlæg af Tom_AT » 29 jun 2014 10:16

Måske fordi jeg altid har haft Android, Men jeg synes ikke menuerne er specielt ulogisk bygget op.

Og husk nu lige, rigtigt mange af dem der først har haft Android, så brokket sig over det og skiftet til Iphone, er dem der købte en rigtigt billig skrabet Android mobil. Når man så skifter til Iphone er det jo klart det hele virker vildt lækkert.

Men det gør det også hvis man skifter fra førnævnte billige skrabede Android mobil til en Android topmodel.

pendec

Ny mobiltelefon

Indlæg af pendec » 29 jun 2014 12:54

danni-nielsen skrev:Overvejer pt. en samsung galaxy note 3 er den noget værd eller ?
Har haft min siden udgivelsen, og den har fulgt min igennem tykt og tyndt.
Man skal kunne lide en større skærm, og nok have arbejder hænder (store) som flere jo mener er 5.7" for stort at bruge med 1 hånd.

Batteri holder lige den ene dag, jeg har dog ikke gjort særligt meget for at spare på batteri, så det må være standarden for nogle timers tale og surfing per dag.

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Ny mobiltelefon

Indlæg af leo-pol » 29 jun 2014 14:42

Jeg har altid haft div Nokia men de sidst 2år har jeg haft en iphone 4's og den virker sku bare.. Det er helt klart den eneste mobil der ikke har lavet problemer overhovedet.... De andre jeg har haft her gerne endt med at gå mig på nerverne inde for et år og så har jeg fundet noget nyt men ikke med denne her... Fruen har også haft div android mobiler men er også nu endt med en iPhone... Så jeg er ikke i tvivl om hvad jeg sikkert vælger næste gang. (Hvis der bliver en næste gang).... ;@)


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Ny mobiltelefon

Indlæg af Lintz » 29 jun 2014 14:47

Har HTC været på tale ???

Konen har faktisk været glad for sin HTC Sensation XL og der har aldrig været problemer med den.
Hun har nu overtaget min HTC One X som har større skærm og som jeg købte brugt men aldrig brugte.

Tøsen har en HTC Desire som også fungerer upåklageligt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ny mobiltelefon

Indlæg af Tom_AT » 29 jun 2014 15:31

Den "nye" HTC One er i øvrigt en super lækker mobil, lavet i et stykke fræst aluminium. Og så er HTC mobilerne generelt noget mere solide end det plastic skrammel fra Samsung.

pendec

Ny mobiltelefon

Indlæg af pendec » 29 jun 2014 15:52

danni-nielsen skrev:Hvad skal man vælge og hvor får man mest for pengene?
Jeg tror lidt at selve brugen og formålet mangler en mere uddybende beskrivelse.
Er du kontor bruger?
er du Udvikler?
er du nørd?
Er du Apple produkt fan?
Skal du læse emails fra arbejdet på din telefon?
Vil en VPN blive aktuel at bruge?
Skal du forbinde tablet/pc igennem din telefon's Hotspot funktion?
Vil du gerne dele billeder,film,spil via Sdkort eller kun over nætværket via DLNA?
Skal dine data opbevares i skyen(cloud) eller vil du bruge sdkort til sådanne funktioner?
Kommer du til at ønske at dit OS på telefonen skulle være hurtigere og mere responsiv?
Kan du lide Opensource modeller, hvor du kan lege med apps/operativ system og ændringer for at optimere?
Bruger du telefonen meget til surf? til telefoni? bluetooth? netværk?
Bruger du den til spil?
Er du ofte i nærheden af en PC/Imac, når du skal kopiere/lægge lyd/film ind? (Itunes krav)
Vil du gerne skifte telefon oftere på grund af udvidelser producenten laver? (1-2 år per skift)
Går du med tanker om dyr eller billig telefon?
Bruger du apps til noget eller er det bare en telefon du vil have?
Skal den have knapper?
Skal du kunne skifte farver (covers, mods osv)
Tilbehør? er du noget du bruger meget af? (batteri,hard cover)


Nå, der er så mange muligheder, og vi er jo til sidst alle forskellige, og Operativ systemet er jo individuelt tilpasset typer, og nogle ønsker mere ud af deres smartphone og andre vil bare have det basale, andre roder, og nogle får deres batteri hurtigt drænet når de roder. Så du ender oftest med at vælge dit eget personlige valg, selvom vi alle kommer med vores oplevelser.
Præcis som en bil,tv eller AV anlæg vælges, råd er gode men ens egen smag er jo den som stemmer og er det som er afgørende.

Nå, jeg kedede mig men sådanne spørgsmål er altid uden særlig værdi , for det ender ofte med noget helt 3. folk vælger ;(

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Ny mobiltelefon

Indlæg af Ulrik » 30 jun 2014 10:16

Min sidste telefon var en Samsung S2 og nuværende en Sony Z1 Compact.
Begge med fejl der får lortet til at crashe. Købte den nuværende pga godt kamera, men lige netop den funktion crasher med jævne mellemrum således at tlf skal genstartes før den virker.
Skulle jeg vælge igen, blev det en iphone 6 til september/oktober!
MvH Ulrik©

Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Ny mobiltelefon

Indlæg af DBS » 30 jun 2014 10:37

Ved Android, skal man passe på ikke at skær dem over en kam, jeg har en HTC One, og en Samsung Xcover, og Samsungen, må jeg sige, mangen til skod skal man lede længe efter, hvor i mod HTC en spiller max, så man skal være opmærksom på hvor "gammel" telefon man sammenligner med.


Besvar