Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Køb af solceller

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
kraack
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 90
Tilmeldt: 08 sep 2007 10:00
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kw v10
Areal: 200 m2 + 300m2 hal
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7790
Dagligt forbrug: 20-28 KG
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: thyholm

Køb af solceller

Indlæg af kraack » 23 jun 2014 11:21

Hey
Er der nogen der er lidt inde i solcelle reglerne.
Hvordan er beskatnings reglerne i 2014


nemocharley

Køb af solceller

Indlæg af nemocharley » 23 jun 2014 12:05

Start her: http://www.energitjenesten.dk/solceller ... g-ore.html

ordningen er jo ikke attraktiv som tidligere, jeg har set at nogle er begyndt at sælge hybrid-anlæg i den forstand at der følger et mindre batterilager med, således at man bruger mere af sin egen strøm.

pendec

Køb af solceller

Indlæg af pendec » 23 jun 2014 15:24

Syntes godt nok de leger med ordene:

De samlede eludgifter med solcelleanlægget bliver således 2.450 kr/år. Skulle du i stedet have købt de 5.000 kWh som normalt, havde det kostet 10.000 kr. Altså en besparelse på 7.550 kr.

Hvordan er det lige man sparer? Det er , når man ingen penge bruger, og her skal der jo først købes solcelle anlæg og sættes op, så små 60-100.000 det er da klart en start udgift der vil noget? Jeg hører fra kanaler, at ejere af de anlæg går dårligere på levetiden end først anslået, så ydelsen falder hurtigere end forventet og at de ikke klarer deres 20-25år som mange håbede. Så udgifter, de kommer sgu nok i det lange løb med de anlæg, selvom starten måske giver lidt tilbage.

Vil nok ikke brænde mig på solcelle energi før det har været afprøvet 10 år mere, og man ved hvad holdbarhed og kvalitet betyder for de anlæg.

nemocharley

Køb af solceller

Indlæg af nemocharley » 23 jun 2014 16:05

det er jo forudsætningen i teksten at man køber et anlæg for at kunne tale om besparelser på elregningen.

og ja det er kun tiden der kan vise hvor slidstærke de forsk. anlæg er.
Senest rettet af nemocharley 23 jun 2014 16:10, rettet i alt 1 gang.

From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Køb af solceller

Indlæg af From » 23 jun 2014 16:09

pendec skrev: Vil nok ikke brænde mig på solcelle energi før det har været afprøvet 10 år mere, og man ved hvad holdbarhed og kvalitet betyder for de anlæg.
Solceller er ved at være en gammel teknologi, så jeg vil være mere nervøs ved forudsætningen om at man kan forbruge 30% af den producerede energi i samme time som den bliver produceret, end jeg ville være for panelernes levetid.


nemocharley

Køb af solceller

Indlæg af nemocharley » 23 jun 2014 19:18

det er du ikke ene om - går ud fra at det er derfor at nogen er begyndt at sælge hybrid-anlæg med batterier.

Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 1 gang

Køb af solceller

Indlæg af Rasmus Jensen » 24 jun 2014 10:56

Synes ikke mit anlæg har tabt mere ydelse en beregnet... De levere ganske udmærket. Der skal slf være sol for at det virker ordentligt. :-)
Men jeg har til gengæld set et utal af anlæg hvor paneler Type/antal ikke passer sammen med den inverter det køre på - også får folk en ringer ydelse end de havde regnet med.
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE


Besvar