Lugt gener fra installation.

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Nellus
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21 jun 2014 16:18

Lugt gener fra installation.

Indlæg af Nellus »

Tak for hurtig respons!

hmm.. slangen fra vaskemaskinen går til vasken, ovenfor vandlåsen. (og vandlåsen skal jeg lige have tjekket, for der kunne jo også være noget ulækkert i)
Men:
jeg har vasket maskinen både med kogevask med brun sæbe og citronsyre, og det burde også have fået skyllet slangen igennem.

Så fik jeg min datter til uafhængigt af mig, at sige hvor kilden til lugten er. Og hun sagde også, at det kom fra hjørnet af rummet, altså under vores varmeskab, dér hvor samtlige rør går ned i gulvet. (Både udefra og til gulvvarme). Så jeg er ret sikker på, at det er dér, men jeg renser lige vandlåsen for at udelukke det. Ellers vil jeg prøve at sætte en prop i vasken og overløbshullerne i nat, og lukke vaskemaskinen, og så skulle dét også kunne udelukkes.

Men jeg vil utrolig gerne vide, om nogen herinde har fundet lugtkilder nede ved de dér slanger og rør ned i installationen...

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Lugt gener fra installation.

Indlæg af Landlyst »

4.vi har fjernvarme - kommer ind i hjørnet af bryggerset (og derfor er der ikke noget hulrum under gulvet, hvor der kan ligge en død rotte!)
Hvorfor er det lige det ikke kan være det? :shock: Men hvordan lugter det? Døde rotter lugter MEGET sødt, kvalmende...
newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Lugt gener fra installation.

Indlæg af newpas »

Og hvad med sikkerhedsventilens afløb? Der sidder en sikkerhedsventil på fjernvarmespiralen(formodentlig) og den ender gerne i et åbent afløbsrør i gulvet.
Nellus
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21 jun 2014 16:18

Lugt gener fra installation.

Indlæg af Nellus »

Altså jeg kan ikke rense afløbet fra vaskemaskinen, det er en tynd slange som fører til installationen under vasken. Og derunder er vandlåsen, som jeg netop har tjekket - den er helt tom og lugter overhovedet ikke.
Her til morgen lugter der selvfølgelig slet ikke (og jeg fik ikke gjort noget i går med at lukke huller, så det kommer og går åbenbart)
Men tilbage til mit oprindelige spm, er der nogen af jer, der fik lokaliseret lugtkilden til slangerne til gulvinstallationen?
Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 25 gange

Lugt gener fra installation.

Indlæg af DBS »

Er vandlåsen helt tom ?

Forhåbentlig var der vand i den ?

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Lugt gener fra installation.

Indlæg af Ollii »

newpas skrev:Og hvad med sikkerhedsventilens afløb? Der sidder en sikkerhedsventil på fjernvarmespiralen(formodentlig) og den ender gerne i et åbent afløbsrør i gulvet.
Kigget her?
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Lugt gener fra installation.

Indlæg af Landlyst »

Vandlås er tom og lugter ikke..... Det er selvmodsigende! En vandlås SKAL være fuld!

men hvad lugter det af????
Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 25 gange

Lugt gener fra installation.

Indlæg af DBS »

Hvis vandlåsen er tom, kan det være fordi den bliver suget tom, når f.eks. Der skylles ud i toilettet, dette kan løses med en vakuum ventil.

Årsagen til at det ikke lugter altid, kan være vindretningen, altså om der dannes træk igennem kloak systemet.
Nellus
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21 jun 2014 16:18

Lugt gener fra installation.

Indlæg af Nellus »

Hej og tak, nej, der var heldigvis vand i den. Med tom mente jeg bare at der ikke lå en død rotte, som jeg egentlig havde forventet...
Nej jeg har fuldstændig overset det med sikkerhedsventilens afløb. Det tjekker jeg straks ud. Åbent afløb i gulvet ville forklare det hele men jeg kan ikke se et åbent afløb.
Lugten er ikke sådan som jeg opfatter kloak. Og heller ikke RIGTIG rådden. Det er sådan surt - vådt - hmm jeg kan ikke rigtig finde noget der lugter sådan. Men det er forstærket af varme, så lugten bliver værre når der er varmt derude.
Interessant det med vindretningen, for det har stormet utrolig meget i disse dage hvor det har været slemt. Nu vil jeg lægge mærke til om det er når det ikke stormer, jeg ikke kan lugte det...
og mht lugt: Oprindelig havde vvs'erne glemt at sætte vandlåse i brusekabinerne i vores badeværelser, da vi flyttede ind - og det var en anden lugt, skal jeg lige hilse og sige. Prøv med abegrotte...!
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Lugt gener fra installation.

Indlæg af Landlyst »

Hvor længe har det stået på? Det lyder lidt som rottedød.... Men en død rotte lugter i tre uger....

Besvar