Hvad må jeg gi for et bio 18 m defekt styring?

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
meier
Stoker IV
Stoker IV
11
Indlæg: 118
Tilmeldt: 27 nov 2012 23:53
Mit fyr: MGM Junior 2013 model
Areal: 128
Brændsel: 8mm Piller
Dagligt forbrug: 16kg
Geografisk sted: Frederikshavn
Har takket: 4 gange

Hvad må jeg gi for et bio 18 m defekt styring?

Indlæg af meier »

En af mine venner har et bio 18 md defekt styring.. det er 4-5 år gammelt ... Jeg er helt blank over for hvad jeg skal byde ??
Kan ikke rigtigt finde nogle brugte, og ej heller pris på styring/computer...eller info om det kan reppes


Nogen ide'er - jeg magter ikke en vinter mere kun med brændeovn - men har ikke uanede økonomiske ressourcer pt.

Mvh
Go Weekend ....
___________________________

Nu med grillbakke luftsolfanger:
viewtopic.php?f=121&t=22432

N P K
Stoker IV
Stoker IV
10
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23 feb 2014 08:07
Mit fyr: Scotte 16 kw bs1016
Areal: 230
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5863
Dagligt forbrug: Ca 30 kg
Årligt forbrug: 6200 kg
Geografisk sted: Rolfsted Fyn

Hvad må jeg gi for et bio 18 m defekt styring?

Indlæg af N P K »

Hej

Jeg er ikke sikker på at du overhovedet må sætte fyret op da det ikke overholder gældende krav

Men det må dog gerne bruges til reservedele
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Hvad må jeg gi for et bio 18 m defekt styring?

Indlæg af HR LUCCA »

Det kan ikke være mange kr værd , og slet ikke med defekt styring , er heller ikke sikker på det må sættes op igen .
Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
13
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 322 gange
Blevet takket: 42 gange

Hvad må jeg gi for et bio 18 m defekt styring?

Indlæg af Bri_Jac »

Hvis den er godkendt i Dk findes den på denne her lsite, hvis den er godkendt i fx tyskland er den ikke nødvendigvis på denne liste selvom den er godkendt.
Sørg for at få prøvningsattest af sælger, og ring så til din skorstensfejer, så ved du med sikkerhed om den kan opsætte, INDEN du køber kedelen og får den monteret...

http://www.biomasse.teknologisk.dk/kedl ... egning.asp
pendec

Hvad må jeg gi for et bio 18 m defekt styring?

Indlæg af pendec »

HR LUCCA skrev:Det kan ikke være mange kr værd , og slet ikke med defekt styring , er heller ikke sikker på det må sættes op igen .
i min tidligere salgs annonce af min bio18, så koster de andre dele (-styring) stadigvæk knaster, hvis man ser på vvs-eksperten og de dele som kan følge med.. blæser/følere/snegl/motor/røgvender osv.. dem alene er oppe i 5000+ (blæser+røgvender+snegl)

Så selvom produktet er noget gammel XXXX, så er delene for dem som bruger den, stadig af en værdi, hvis man mangler dem.

Jeg vurderede selv min egen i den klasse samlet omkring 6-8000 (udfra en annonce på dba til 8K)
men nok mest i 5-6K enden, som en 6år gammel ting.
meier skrev:En af mine venner har et bio 18 md defekt styring.. det er 4-5 år gammelt ... Jeg er helt blank over for hvad jeg skal byde ??
Kan ikke rigtigt finde nogle brugte, og ej heller pris på styring/computer...eller info om det kan reppes
søgte du her på forum, så burde min salgsannonce (som er lukket) være dukket op. Der var alle dele med værdi med pris på. Så kan du jo se hvad de var værd som enkelt dele.

Styring kan du stadig købe til de 3K , du kan også vælge en helt anden styring. Jeg mener V6 af scotte styring også kan bruges.
Spørgsmålet er jo om du vil sætte ny op, eller du vil bruge den du køber som reserve dele ;) så er der jo intet forkert i det.

meier
Stoker IV
Stoker IV
11
Indlæg: 118
Tilmeldt: 27 nov 2012 23:53
Mit fyr: MGM Junior 2013 model
Areal: 128
Brændsel: 8mm Piller
Dagligt forbrug: 16kg
Geografisk sted: Frederikshavn
Har takket: 4 gange

Hvad må jeg gi for et bio 18 m defekt styring?

Indlæg af meier »

Hmm - tak for indspark... Jeg tror jeg kan få det hele for omkring 2-3k .. men så skal jeg jo smide en styring oven i så spørgsmå om det kan betale sig...kan se man kunne købe det fra nyt i 2011 ..så det burde da være godkendt - men kan ikke se det på listen..det hedder pannex btw
Go Weekend ....
___________________________

Nu med grillbakke luftsolfanger:
viewtopic.php?f=121&t=22432
N P K
Stoker IV
Stoker IV
10
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23 feb 2014 08:07
Mit fyr: Scotte 16 kw bs1016
Areal: 230
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5863
Dagligt forbrug: Ca 30 kg
Årligt forbrug: 6200 kg
Geografisk sted: Rolfsted Fyn

Hvad må jeg gi for et bio 18 m defekt styring?

Indlæg af N P K »

meier skrev:Hmm - tak for indspark... Jeg tror jeg kan få det hele for omkring 2-3k .. men så skal jeg jo smide en styring oven i så spørgsmå om det kan betale sig...kan se man kunne købe det fra nyt i 2011 ..så det burde da være godkendt - men kan ikke se det på listen..det hedder pannex btw
At fyret er fra 2011 er ingen garanti for at det er godkendt
Tag evt en snak med din Skorstensfejer
pendec

Hvad må jeg gi for et bio 18 m defekt styring?

Indlæg af pendec »

meier skrev:Hmm - tak for indspark... Jeg tror jeg kan få det hele for omkring 2-3k .. men så skal jeg jo smide en styring oven i så spørgsmå om det kan betale sig...kan se man kunne købe det fra nyt i 2011 ..så det burde da være godkendt - men kan ikke se det på listen..det hedder pannex btw
bio18 er ikke godkendt til opsætning efter nye regler, da ydelse kun er 80% ift. de nye krav som er meget højere.

vvs-eksperten kørte super tilbud på bio18 sidste år lige op til sidste time, hvor man fik en god rabat hvis man købte den. Tror den kom ned i 14-15.000 for en 18Kw model.

Besvar