Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af Oldgaard » 21 maj 2014 21:36

Jelling skrev:selvfølgelig har jeg da kvittering på overførsel til vvs. men det er baxi ligeglad med har fuld dokumentation men det hjælper ikke

Så har du dit på det tørre, lad bare dem bruge krudt på det, det kommer de ingen vegne med
Men det er godt nok 1. gang jeg har hørt om sådan en fremgangsmåde :shock: for mig at læse så kører baxi efter devisen gdsgd ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


pendec

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af pendec » 21 maj 2014 21:47

Jelling skrev:selvfølgelig har jeg da kvittering på overførsel til vvs. men det er baxi ligeglad med har fuld dokumentation men det hjælper ikke
Hvis advokaten bliver for dyr, så kan du altid bruge ekstrabladet eller kontant og sende baxi igennem trædemøllen og blive svinet rigtig godt og grundigt til mens du ignorer deres ønske om at opkræve betaling af dig. Så får du da lidt underholdning på deres bekostning, ingen ønsker at være til grin. Det lyder som de prøver at gøre grin med dig, hvis du er dum nok til at falde for deres krav.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af Brandsen » 21 maj 2014 22:07

Halløj i forum,

Da jeg i sin tid gik i skole, var læresætningen :
Får du leveret en fuldgod vare, så skal den betales med frigørende virkning

Fuldgod betyder bare at varen skal være i fin funktionsduelig stand uden fejl og mangler,
så ingen problem her.

Frigørende virkning kan være et mere tricky begreb. Det betyder at sælgeren skal have
accepteret din betaling som 'hel og fuld betaling' for den leverede vare, og her har vi problemet.

De gængse eksempler dengang var f.eks :
Ved hushandler blev der næsten altid udstedt private pantebreve, og hvis ejeren af pantebrevet
solgte det videre, så ville den nye ejer skrive til debitor, at for fremtiden skal rente og afdrag
betales på følgende konto. Hvis man så af vanvare kom til at betale den tidligere ejer,
og kunne bevise det nok så meget, ja så havde man ikke betalt med 'frigørende virkning'
og kom til at betale én gang til.

Samme sag med firmaer det sælger deres fakturaer til et factoring selskab, her nytter det ikke
du kan bevise du har indbetalt til firmaet du at købt varen af, du skal betale factoring selskabet
for at opnå frigørende virkning.

Samme sag hvis der på den modtagne faktura står at skal indbetale på konto xxx i bank yyy,
men din VVS gav dig i farten lige et andet konto nummer han hellere ville have pengene
indbetalt på, og du bevisligt har indbetalt til den konto, ja så har det altså ikke frigørende virkning,
og du kommer til at betale en gang til.

Håber denne snørklede forklaring trods alt giver mening, nemlig at jeg synes dit problem lyder til at være,
at Baxi ikke opfatter din betaling som havende frigørende virkning. Altså at du har betalt på et forkert sted,
eller på en forkert måde, og at det 100% er dit problem.

Lorte sag !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

pendec

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af pendec » 22 maj 2014 07:45

Brandsen skrev:Samme sag med firmaer det sælger deres fakturaer til et factoring selskab, her nytter det ikke
du kan bevise du har indbetalt til firmaet du at købt varen af, du skal betale factoring selskabet
for at opnå frigørende virkning.
i dette eksempel taler vi så ikke mere konkurs ramte selskaber, for dato'n på indbetaling og salget må afgøre om den konkurs ramte, så har planlagt bedrageri. og så er det lige pludselig ikke en sag hvem skylder hvad men om den konkursramte burde spjælde den for dette men ja, kunden kan ende med at betale dobbelt, hvis bedrageri sagen ikke løses.

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af Jobak » 22 maj 2014 21:20

Ja den der er 100% sikker, Baxi kan kigge i vejviseren efter de penge. Med mindre de da har pant i fyret..
De er sgu da for dumme.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.


nemocharley

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af nemocharley » 22 maj 2014 21:38

ser iøvrigt lige at der er en brugt baxi 4.0 til salg, hvis du står og mangler akut - jeg er dog i tvivl om godkendelsen i henhold til de nye regler

Jelling
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20 maj 2014 15:11

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af Jelling » 22 maj 2014 22:12

har faktisk været i retten og dommeren mente vi skulle indgå en handel, hvilket jeg afslog da jeg jo bevistlig har overført pengene til vvs inst.
men baxi har efterfølgende stilet fakturaen til mig da de ikke kunne indkræve pengene fra vvs inst. så de omskriver fakturaen direkte til mig privat og stævner. sagen går nu videre til landsretten. " men var der en herinde der nu lå inde med et brev fra dem at de ikke handlede med private var det jo en meget god bevisbyrde for mig og evt. vidne."


Besvar