Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af John Skov Jensen » 21 maj 2014 19:49

Jelling skrev:Årsagen til at jeg gerne vil se det på skrift fra en person og ikke fra deres hjemmeside som de afviger fra er følgende.
Har købt gennem en vvs-inst. firmaet gik konkurs, da man så ikke kunne inddrive fra dem, er regningen så sendt videre til privat person.
De skriver jo selv på deres hjemmeside at man skal købe gennem en vvs og ikke handler med private men vil så alligevel have pengene fra den private.
derfor kunne jeg godt bruge en skriftlig afvisning fra en person der har det på tryk som dokumentation
Det er der vel ikke noget forkert i, hvis du har fået din stoker skal du vel også betale for den.
Har du fået den?


Jelling
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20 maj 2014 15:11

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af Jelling » 21 maj 2014 20:15

yes Flyball , den har jeg jo så også betalt til vvs-inst. så har jo ingen gæld !

sologbrænde
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 347
Tilmeldt: 01 nov 2010 08:07
Mit fyr: BAXI BONUS 30
Areal: 230 + 80
Brændsel: TRÆ MM
Fremviser gerne i postnummer: 4653
Geografisk sted: 4653
Modtaget likes: 6 gange

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af sologbrænde » 21 maj 2014 20:20

så er en advokat nok en GOD ide !!!!!!

nemocharley

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af nemocharley » 21 maj 2014 20:24

sologbrænde skrev:så er en advokat nok en GOD ide !!!!!!
skulle lige til at skrive det.

pendec

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af pendec » 21 maj 2014 20:31

Jelling skrev:Har købt gennem en vvs-inst. firmaet gik konkurs, da man så ikke kunne inddrive fra dem, er regningen så sendt videre til privat person.
Er det i det hele taget lovligt? Må man godt drage købere hos et konkurs ramt firma, til ansvar for en regning som den konkurs ramte burde betale? det må da være den konkurs ramte vvs'r som skal inddrive penge hos dig.

Nå men det lyder surt, du står vel også uden service aftale på det køb nu, og hvad der ellers fulgte den model, så vil Baxi have penge, så skal de jo også levere hvad vvs'r ikke kan mere, og den har de jo nævnt på hjemmesiden at de ikke leverer selv, så skal Baxi betale anden vvs'r for at hjælpe dig, ellers er der noget galt med købet?


Jelling
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20 maj 2014 15:11

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af Jelling » 21 maj 2014 21:06

købet er der ikke noget galt med, har jo bare overført pengene til vvs da de ringede og fortalte de skulle have penge for stoker har også advokat på men baxi mener at det er personlig hæftelse og så er det jo privat køb og derfor kunne det være super hvis en herinde fra havde en afvisning fra baxi hvori der stod at de ikke handlede med private
ellers ender det jo med at jeg skal betale 2 gange for fyret

Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af WoodyHugo » 21 maj 2014 21:19

Jelling skrev:købet er der ikke noget galt med, har jo bare overført pengene til vvs da de ringede og fortalte de skulle have penge for stoker har også advokat på men baxi mener at det er personlig hæftelse og så er det jo privat køb og derfor kunne det være super hvis en herinde fra havde en afvisning fra baxi hvori der stod at de ikke handlede med private
ellers ender det jo med at jeg skal betale 2 gange for fyret
Du må så have en kvittering på fyret, at det er betalt eller hvad ? har du bare overført penge blankt til en konto ?

nemocharley

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af nemocharley » 21 maj 2014 21:21

du skal self. følge din advokats anvisninger - håber der er nogen som kan hjælpe dig herinde.

et konto udtog kan jo også virke som dokumentation

Jelling
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20 maj 2014 15:11

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af Jelling » 21 maj 2014 21:24

selvfølgelig har jeg da kvittering på overførsel til vvs. men det er baxi ligeglad med har fuld dokumentation men det hjælper ikke

nemocharley

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af nemocharley » 21 maj 2014 21:26

lad nu advokaten om at afgøre det


Besvar