Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Røgkøler fundet !!

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
Boesgaard 54
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 68
Tilmeldt: 31 dec 2012 10:15
Mit fyr: Atmos DC32
Areal: 232
Brændsel: Blandet træ
Fremviser gerne i postnummer: 4952
Årligt forbrug: 10-14 rum træ
Geografisk sted: Keldernæs Lolland

Røgkøler fundet !!

Indlæg af Boesgaard 54 » 12 maj 2014 08:04

Til jer der gerne vil udnytte eller sænke røggas temperaturen på brændekedel el. brændeovn.

Pris: 1415,- kr inkl. moms + forsendelse til DK

Se dette link:

https://kotly.com.pl/produkt-turbodym-w ... .html?l=en


Weight 24.3 kg
Water capacity 17.5 l
Exhaust gas pipe diameter 200 mm
Width 316 mm
Height 560 mm
Size of the connectors:1"


Turbodym is designed to be mounted at the exhaust of the fireplace. It recover some of the energy heat contained in the flue gas leaving the combustion chamber of the fireplace insert.

It is a very economical source of heat, it does not require use of an additional amount of fuel, but uses temperature of the exhaust. Hot exhaust gases flow through Turbodym heating water exchanger shell.

Turbodym is compatible with the radiators and underfloor heating powered by solid fuel boilers, gas, oil, heat pumps and solar panels.

Turbodym is made of 4 mm thick steel. This material is suitable for use in central heating systems, provides high reliability of the device, thermal resistance and long life.
Mvh. Jørgen Boesgaard
jboesgaard@godmail.dk


Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Røgkøler fundet !!

Indlæg af Hjemme teori » 12 maj 2014 13:07

Overfladen virker alt for lille til at give ret meget , når vi snakker efterkøling af røggasser. Jeg kan heller ikke af tegningerne se og der er flow i tvær rørene, eller om det bare er selvcirkulation, for det sænker jo igen ydelsen. Jeg kunne heller ikke finde noget om tryk eller ikke trykekspansion. Rensning, er der vist heller ikke tænkt på, ser ud til bare at skulle forgå, via renselemme som skal indsætte før og efter.

Men prisen er god!
Mvh. Sophus

Besvar