Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Åbent brev til Liagro

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
levi

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af levi » 23 feb 2008 15:23

søren ø skrev:Så længe at folk betaler for det de får hos Karsten, er det vel også rimeligt de ytrer sig.
Ja da - helt enig, men nu er I jo nogle stykker der har et lidt anderledes forhold til jeres fyrpusher end "normale" kunder har, derfor min teori.


søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af søren ø » 23 feb 2008 16:47

Jeg ved ikke om jeg har et anderledes forhold til Karsten end til min kontakt i tømmerhandlen. Jeg bruger Karsten som reservedelsmand og orakel når jeg har spørgsmål til min styring. Det samme gør jeres kunder vel. Tro endelig ikke jeg er på gløg og æbleskiver med Karsten, pure business.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Hjortsvang
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04 sep 2007 19:23
Mit fyr: Benekov R15 - kornbue-versionen
Areal: 155
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7160
Dagligt forbrug: 15 kg TP - 30.august
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Hjortsvang » 23 feb 2008 20:00

Har lige meldt mig til Ulriks tråd ang. sodringe, bare lige så min sodring også ryger med i statistikken .... :roll:

Har tidlige delt mine erfaringer vedr. min R15 og Liagro med jer.

Synes at det er en skam at nogle herinde pludselig ser denne tråd som en tråd FOR/IMOD Liagro, eller at den er til for at skulle jage nogle bestemte personer.

Der findes desværre bare en del herinde, som har nogle trælse erfaringer med enten deres fyr eller servicen (eller manglen på samme) fra Liagro, og at vi/de bagefter deler den med hinanden herinde er da kun naturligt. Men jeg synes at det er utroligt rystende, at folk kan få ondt i bagdelen over det.

Jeg har personligt INTET imod Liagro, og elsker stadig mit fyr, selvom at det ofte skuffer mig.
Læser også mange af de "positive" tråde, og glæder mig over ALLE dem der trods alt har et fyr der virker, og er glad for det !

Erfaringerne er forskellige herinde - men sandheden BØR ALDRIG være ilde hørt,
så lad da folk få luft !!!

Der findes jo allerede en del tråde hvor folk klapper hinanden på skuldrene, eller beskriver de tekniske detaljer og sjove oplevelser med disse. (Mange om problemer, men tæl efter og bedøm selv omfanget)

Arbejdede jeg hos Liagro, ville jeg bruge en tråd som denne, som en oplagt mulighed for at lave en evaluering. Har man mulighed for at gøre folks oplevelse med Liagro bedre end i dag, vil det jo være meget dumt at ignorere en tråd som denne.

God weekend til alle!
Enige som uenige

Peter simonsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 07 sep 2007 19:49
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Peter simonsen » 02 mar 2008 11:57

Den Tavse Lytter skrev:Ulrik.....

Du mangler vidst at fortælle hvorfor Karsten/Liagro ikke ønsker at deltage i denne tråd.
Det har han jo givet dig og andre i teamet en fyldestgørende information om.

Det er bestemt ikke pga. ligegyldighed.....!!!
Hej Ulrik Hermansen,

Mon du er at finde i nogen som helst forretningsmæssig forbindelse med Karsten/Liagro? Det ligner jo ret spøjst de problemer vi har oplevet med dig og dit..Stoker..øhh havetraktor..firma ?? eller hvad du nu beskæftigere dig med i disse dage???

Ligegyldighed? ja sjovt, så det ord bare på en eller anden måde klinger fint i sammenhæng med dit navn!!

Hvis ikke Ulrik Hermansen kan eller vil svare på dette! Måske der er andre i forummet der ved noget om dette?

KH

Peter Simonsen

Brugeravatar
kaptajnen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 29 dec 2007 17:27
Mit fyr: RTB 10 V7 styring
Areal: 170m2
Årligt forbrug: ca 5½ ton
Geografisk sted: Herning kommune

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af kaptajnen » 02 mar 2008 12:17

Peter simonsen skrev: Hej Ulrik Hermansen,

Mon du er at finde i nogen som helst forretningsmæssig forbindelse med Karsten/Liagro? Det ligner jo ret spøjst de problemer vi har oplevet med dig og dit..Stoker..øhh havetraktor..firma ?? eller hvad du nu beskæftigere dig med i disse dage???

Ligegyldighed? ja sjovt, så det ord bare på en eller anden måde klinger fint i sammenhæng med dit navn!!

Hvis ikke Ulrik Hermansen kan eller vil svare på dette! Måske der er andre i forummet der ved noget om dette?

KH

Peter Simonsen
Ulrik Hermansen er ikke herinde mere...
Mvh Peter

RTB 10 m/iltstyring, 6.6m2 Batec solfangere, 1200L olietank m/2 radiatorer som solvarme vekslere

Hellere spørge dumt end at dumme sig ved at lade være!


KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af KimW » 02 mar 2008 16:16

[/quote]Ulrik Hermansen er ikke herinde mere...[/quote]

Nå, er han da forsvundet? meldt sig ud? eller måske opstået under andet brugernavn?

Brugeravatar
kaptajnen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 29 dec 2007 17:27
Mit fyr: RTB 10 V7 styring
Areal: 170m2
Årligt forbrug: ca 5½ ton
Geografisk sted: Herning kommune

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af kaptajnen » 02 mar 2008 16:21

KimW skrev: Nå, er han da forsvundet? meldt sig ud? eller måske opstået under andet brugernavn?
Nej han ønskede at få slettet sin profil. Derfor er hans profil nu inaktiv.

Se viewtopic.php?t=2737
Mvh Peter

RTB 10 m/iltstyring, 6.6m2 Batec solfangere, 1200L olietank m/2 radiatorer som solvarme vekslere

Hellere spørge dumt end at dumme sig ved at lade være!

Peter simonsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 07 sep 2007 19:49
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Peter simonsen » 02 mar 2008 19:43

kaptajnen skrev:Ulrik Hermansen er ikke herinde mere...
Okay..! Nå- ja det var dog mærkeligt..! eller! Måske ikke så mærkeligt endda!

Super tak for svaret :)

KH

Peter

JOP
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 26 jan 2007 03:12
Mit fyr: Hjemmeflik med pavitronic 2320
Areal: 142
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5T
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af JOP » 03 mar 2008 00:10

Sodring hver 7 dag.... :roll:

Øhh - altså jeg har haft stokerfyr siden 1994 lidt forskelligt selvbyg og bygget en 30styks. der kører rundt i DK.
Jeg har aldrig oplevet eller turdet love nogen at de ikke skulle kigge til min. hver 2 dag. Ellers er det altså kolde stuer.

Jeg kender ikke jeres fyr i detaljer men er i nu ikke lidt for optimistiske ?
Til et stokerfyr hører der altså bare mere vedligehold til.
Hvis det er 0 vedligehold i vil have så må i skaffe jer et oliefyr.

Hvad angår producentens bidrag til debaten -ja så er der ihvertfald en der viser man kan: Jannich i et konkurrerende forum.
Jeg kan ikke se hvorfor Liagro ikke skulle kunne svare for sig her.
Fx. Søren O. fra VVS-eksperten, Aså's Per Krarup kan -såh hvorfor ikke Karsten ?

liagro
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25 feb 2007 12:04
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 160
Brændsel: Diverse piller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af liagro » 03 mar 2008 06:47

Hej
For at der ikke skal opstå myte dannelse følger herved kopi af mail sendt til Ulrik:
Hej Ulrik
Jeg har set indlægget og valgt ikke at svarer, hvis jeg skulle svarer på dette ville jeg også skulle kommenterer nedenstående og meget mere af samme skuffe, jeg kan desuden ikke genkende flunks hysteri vore telefoner er åbne 12 timer dagligt, mailen virker hele døgnet, vi yder service over hele landet hjemme hos folk, vore mail og telefon er offentligt kendt og alle der henvender sig her får hjælp.

Min Baxi blev startet op ca. 4. oktober 2001. I løbet af den sidste uge er trykket på anlægget faldet og jeg har fyldt vand på, først i dag den 27. oktober ser jeg at asken i bunden af forbrændingskammeret er vådt!
Fyret er slukket og når jeg får det renset, må jeg så tage stilling til hvad jeg gør. Er der nogen der har en god ide? Noget I kan anbefale?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Mvh. Ole
BAXI har aldrig svaret og kunderne har selv måtte betale. Sagen hurtig glemt

Morale læn dig tilbage og gør ingenting så er alting snart glemt.

Hejsa

Ifølge aftale med Ruth fra Smedegården, offentliggøres hermed testresultaterne af Dansk Stoker.
Testresultaterne er udarbejdet af TÜV.
Stoker klubben bringer en ulovlig test og godkender den derved indirekte( 303-5 skal udføres af godkendt institut og lav last må max være 30% af højlast Morale skriv selv dine testresultater der er alligevel ingen der spørger indtil om det er korrekt.
Hej,

Jeg kan ikke lige finde KL stokeren her ?
http://www.biomasse.teknologisk.dk/kedl ... =fabrikant KL slipper af med at frem vise polsk lokums papir og 92% bliver accepteret selvom der i KL manualens tabeller ved omregning af forbrug/ydelse bliver nytte virkning 80% (alene røggastabet på KL 25 kombi er over 12%, der skal frem vises test rapport på hver enkelt model og ikke blot et papir på at et Polsk bureau ved at der er noget der heder Kl og at 303-5 findes.) Morale vis en utydelig fotokopi med tallet 92 og alle tror at du har en verdens klasse stoker selvom lidt matamatik afslører virknings grad på 80 - 82%

KL Ejer med 18 mdr gammel stoker uvirksom i 4 uger og må selv skifte styringen, slut kommen tager i tråd god service da den nye styring var gratis.

Hej Opane.

Inde bag styringen (Kontrolpanelet) sidder der en hvid boks - i denne er relæerne til snegl og blæser - sneglen ER styret af et relæ, så hvis din Kl ikke siger "klik" når du manuelt forsøger at starte sneglen - ja så er fejlen fundet. Relæ kaput.

Du skal have en ny styring - HUSK at afmontere både boks og kontrolpanel, Kl styringen er blevet opdateret siden du købte din KL - og du kan derfor ikke nøjes med blot at skifte boksen.

Medbring kvitt. og den defekte styring, så bytter vi med et smil :0)

Mvh Levi
Morale lad vær med at have udkørende service, efter 4 uger er kunderne glade bare du skaffer dem reservedele

I benekovs manualer er foreskrevet pille kvalitet år 2007 bød på mange piller med svingende kvalitet, vi kunne have sagt at alle problemer skyldes fejl indstallationer og dårlig pille kvalitet, vi tog kampen op og udviklede værktøj således at det nu er overkommeligt at fyre med pille af alle kvaliteter dette værktøj sælger vi til halv produktions pris og har inter afsat til udviklings omkostninger takken på pille klubben:
kg
Nu er der sq gået Anders And i det


Jeg modtog værktøjet i dag og skulle selvfølgelig straks afprøve det.
Det ser fint nok ud og vil også virke, men man skal dog presse den ned mens man drejer. Ellers smutter den bare op igen.
Bålet skal slukkes og der skal skrabes lidt piller væk inden man kan komme til.

Det "Sjove" er at værktøjet ikke kan bruges når der er autotænder monteret.
Det rør der er monteret inde i kedlen sidder i vejen. Og det er desværre konstrueret sådan at det IKKE kan pilles af uden først at afmontere tallerkenen.
Så er vi jo lige vidt.

Det værste er at dette problem NEMT kunne undgås. Enten ved at lave knækkene på autotænderrøret andre steder så det kunne afmonteres uden at fjerne tallerken, eller ved lave sodringværktøjet sådan at det kunne gå under autotænder røret.
Men nej, sådan skulle det ikke være.
Dumpekarakter herfra!

Morale læn dig tilbage og sig at alting er andres skyld, så bliver du ikke mobbet i andegården.

Jeg skiftede for ca. 2 år siden mit brændefyr ud med et Multi 22.
Det fortrød jeg noget så bitterligt, der var ikke andet end vrøvl og ballade med fyret. Det gik ustandseligt ud, og ville det tænde op igen? NEJ.
Var der hjælp og hente? NEJ.
Jeg kom heldigvis i forbindelse med Jan Pihl, Fyrteknik som havde det første BIO 18, og sådan et måtte jeg bare eje. Der er sket en sådan udvikling af fyret, at det i dag, bare det får piller fyldt på og renset hærden ca. hver 14. dag, kører som en drøm, og behøver minimal pasning. Opstart efter rensning, intet problem, el-tænderen virker efter ca. 3 min. Super styring, nem at forstå og nem at indstille. Jeg har her i vintermånederne brugt ca. 25-30 kilo piller til at varme et 230 kv.m. hus + værksted op.
Hvis man skulle få lyst til at fyre med brænde, kan det fint lade sig gøre i BIO 18.

Med venlig hilsen
ArneHo
Morale få en lalleglad tumpe til at sætte sit navn under noget du selv har skrevet, så er der ingen der spørger til at din nyttevirkning er ca 75 % og hvorfor du ikke vil offentliggører den.


Med venlig hilsen / Kind regards

Karsten L. Jørgensen
__________________________________________________________________________
Liagro A/S – Benekov Danmark A/S · Cypresvej 24B · 7400 Herning · Denmark
Telefon: +45 9713 7370 · Telefax: +45 9713 7350 · Mobil: +45 2711 7370 · e-mail: post@liagro.dk

http://www.Liagro.dkhttp://www.Benekov.dk
Karsten
Tekniker/Sælger i Herning afdeling.
MGM Boilers aps DK 8860
http://www.MGM-pillefyr.dk


Besvar