Undervognsbehandling - hvor tit?
Undervognsbehandling - hvor tit?
Det er egentlig et enkelt spørgsmål - hvor ofte skal man få lavet undervognsbehandling for at være sikret mod rust?
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5480
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 405 gange
- Blevet takket: 423 gange
Undervognsbehandling - hvor tit?
Det kan man vist ikke svare så simpelt på.
Men når der er noget der er slidt af, eller noget der skal reperares, ville være et godt bud.
Dinetrol giver ikke din bil et nyt lag når den skal efterbehandles. De siger at hvis laget bliver for tykt kan det falde af.
I stedet reparere de skader, og giver resten en gang blødgøringsvæske så den eksisterende behandlingen ikke tørre op og krakkelere.
Jeg havde haft begge mine biler til efterbehandling hos dinetrol. Der var flere stede hvor dinetrolen var skrabet af. De havde godt nok repareret skaderne, men ikke kommet ordenligt ind i kanterne. Jeg tvivler på at jeg igen vil betale 3000 kr for efterbehandling. For at de sprøjter lidt petroleum (eller hvad de nu bruger) på min eksisterende dinetrol.
(Jeg klagede, og de gav efterfølgende begge biler et nyt lag i bunden)
Men når der er noget der er slidt af, eller noget der skal reperares, ville være et godt bud.
Dinetrol giver ikke din bil et nyt lag når den skal efterbehandles. De siger at hvis laget bliver for tykt kan det falde af.
I stedet reparere de skader, og giver resten en gang blødgøringsvæske så den eksisterende behandlingen ikke tørre op og krakkelere.
Jeg havde haft begge mine biler til efterbehandling hos dinetrol. Der var flere stede hvor dinetrolen var skrabet af. De havde godt nok repareret skaderne, men ikke kommet ordenligt ind i kanterne. Jeg tvivler på at jeg igen vil betale 3000 kr for efterbehandling. For at de sprøjter lidt petroleum (eller hvad de nu bruger) på min eksisterende dinetrol.
(Jeg klagede, og de gav efterfølgende begge biler et nyt lag i bunden)
-
- Stoker IV
- 12
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: 13 apr 2012 22:17
- Mit fyr: Scotte 20 kw
- Areal: 280
- Brændsel: piller, Barlinek
- Fremviser gerne i postnummer: 7160
- Årligt forbrug: ca. 8 tons
- Geografisk sted: 7160
- Blevet takket: 1 gang
Undervognsbehandling - hvor tit?
Mine biler får en tur hos en proff som nye, og så vedligeholder jeg det selv. Det er ikke så svært hvis du har adgang til en kompressor og en lift...
Undervognsbehandling - hvor tit?
der er vist på det seneste også blevet introduceret spørgsmålet om det kan betale sig med en budget bil til 70k og hvis den ikke er 0kr værd efter 7-8år, så er den undervognsbehandling jo bare penge ud i luften, som kunne bruges bedre på den nye bil.
det er da tendensen med de billige biler som ikke kan sælges for meget efter nogle år.
Så det handler nok om hvilken type bil du gerne vil behandle og om du tiltænker at den holder mere end de 8-10år sådan rent værdi mæssigt.
det er da tendensen med de billige biler som ikke kan sælges for meget efter nogle år.
Så det handler nok om hvilken type bil du gerne vil behandle og om du tiltænker at den holder mere end de 8-10år sådan rent værdi mæssigt.
Undervognsbehandling - hvor tit?
hmm ja ok - det er måske ikke så lige til. Spørgsmålet kommer egentlig bare af, at jeg synes det lyder lidt voldsomt af Dinitrol når de påstår at hver andet år er det anbefalede mellemrum mellem undervognsbehandlinger
Bil nr 1 herhjemme får ca hver 3 år
Bil nr 2 får nok ikke mere.... - da vi ikke har den meget mere end et års tid (måske lidt mere)
Bil nr 1 herhjemme får ca hver 3 år
Bil nr 2 får nok ikke mere.... - da vi ikke har den meget mere end et års tid (måske lidt mere)
-
- Stoker II
- 14
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 21 nov 2009 09:56
- Mit fyr: viadrus u22 m. multi 22
- Areal: 150
- Brændsel: piller silva 8mm
- Fremviser gerne i postnummer: 4920
- Dagligt forbrug: ??
- Årligt forbrug: ??
- Har takket: 1 gang
Re: Undervognsbehandling - hvor tit?
prøv at kigge på
pavacentermaribo.dk
der arbejder jeg og denne side er der rigtigt meget info på.
men afhængig af dit kørselsbehov hvert andet eller tredie år.
vh kasper
pavacentermaribo.dk
der arbejder jeg og denne side er der rigtigt meget info på.
men afhængig af dit kørselsbehov hvert andet eller tredie år.
vh kasper
Kasper Sørensen
Viadrus U22 med Multi 22
Viadrus U22 med Multi 22
Re: Undervognsbehandling - hvor tit?
Kig lige på datoen for indlægget som du svarer på.kasae86 skrev:prøv at kigge på
pavacentermaribo.dk
der arbejder jeg og denne side er der rigtigt meget info på.
men afhængig af dit kørselsbehov hvert andet eller tredie år.
vh kasper
Venlig hilsen
Re: Undervognsbehandling - hvor tit?
haha, tror sgu lidt det var en lokal reklame det dercalle skrev:Kig lige på datoen for indlægget som du svarer på.
Venlig hilsen
-
- Stoker IV
- 9
- Indlæg: 119
- Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
- Mit fyr: MGM15 Comfort
- Areal: 300+
- Brændsel: Piller
- Geografisk sted: Donslund
- Har takket: 25 gange
- Blevet takket: 10 gange
Re: Undervognsbehandling - hvor tit?
Jeg antager at du med "budget"-bil mener mikrobilene såsom Aygo/C1/107 og den slags. Nu er der jo en grund til at de ikke koster mere, og det er bl.a. korrosionsbeskyttelse eller mangel på samme.pendec skrev:der er vist på det seneste også blevet introduceret spørgsmålet om det kan betale sig med en budget bil til 70k og hvis den ikke er 0kr værd efter 7-8år, så er den undervognsbehandling jo bare penge ud i luften, som kunne bruges bedre på den nye bil.
det er da tendensen med de billige biler som ikke kan sælges for meget efter nogle år.
Så det handler nok om hvilken type bil du gerne vil behandle og om du tiltænker at den holder mere end de 8-10år sådan rent værdi mæssigt.
Når sådan en sp... - æhh lille bil kommer ud i det danske vejrlig, så betyder det ganske meget hvorvidt den kører "rå" ud eller om den har fået et lag dinitrol/whatever.
Efter 6-8 år skilles fårene fra bukkene og førstnævnte kan sagtens se ret bedagede ud og står ikke til at redde. Derimod kan en beskyttet bil have mange kilometer for sig hvis metallet stadig er sund, for det er typisk set ikke mekanikken der slides op først.
Jeg har set mange biler, som fik undervognsbehandling fra starten og de har holdt forbløffende godt, mens automobilignoranterne hurtigt og givetvis intetvidende skræller værdien af bilen i rasende hast.
Personligt har jeg et for nært forhold til mine surt tjente penge til at ville betale for en nagelneu bil, så jeg må shoppe brugt. Jeg vil dog gerne betale markant mere for en velholdt brugt bil end for en "forbrugsbil", - men sådan ser vi forskelligt på mammon.
- MichaelK
- Stoker XVIII
- 16
- Indlæg: 4674
- Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Har takket: 334 gange
- Blevet takket: 333 gange
Re: Undervognsbehandling - hvor tit?
Ja, jeg går også efter "tidligere undervognsbehandlet", når jeg køber bil.
Og skulle miraklet ske, at jeg engang får råd til en helt sprit ny bil, så er
det så sikkert som Amen i kirken, at den vil blive undervognsbehandlet.
Mvh.
Og skulle miraklet ske, at jeg engang får råd til en helt sprit ny bil, så er
det så sikkert som Amen i kirken, at den vil blive undervognsbehandlet.
Mvh.
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain