Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forsikring af nedlagt landbrug

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Forsikring af nedlagt landbrug

Indlæg af EJB » 20 apr 2014 18:50

I skrivende stund er min forsikring i Codan steget til over 11.000 kr. i årspræmie.
Synes efterhånden man bare lige skal gå en tur på lokum, når man så kommer tilbage er forsikringen blevet dyrere.

Mit forsikrede er en beboelse på 155 kvm samt to længer der er i orden, en tredie,
er klar til nedrivning, men skal blive stående.
Ingen forsikring på skjulte rør og andre tillæg.

Er der nogen herinde der kan anbefale et billigere forsikringsselskab.

Forresten søgte jeg på bilforsikring, og fandt ud af at jeg hos Alka kunne få en forsikring til under det halve, af hvad jeg giver ved Codan, så skifte selskab, det er der vist ingen tvivl om.


nemocharley

Forsikring af nedlagt landbrug

Indlæg af nemocharley » 20 apr 2014 18:56

Overordnet kan det være en fordel at lede efter GF - forsikringselskaber - altså gensidige forsikringsselskaber - de skulle være en sjat billigere, og lettere at have med at gøre når uheldet er ude. Eller det er ihvertfald hvad jeg har ladet mig fortælle.

Lærerstandens Brandforsikring er rigtig god og billig. Men det er ikke alle der kan blive optaget i den - mest undervisere (deraf navnet).

Men prisernes himmelflugt er en realitet over det hele - desværre.

nemocharley

Forsikring af nedlagt landbrug

Indlæg af nemocharley » 20 apr 2014 18:58


pendec

Forsikring af nedlagt landbrug

Indlæg af pendec » 20 apr 2014 19:02

EJB skrev:Forresten søgte jeg på bilforsikring, og fandt ud af at jeg hos Alka kunne få en forsikring til under det halve, af hvad jeg giver ved Codan, så skifte selskab, det er der vist ingen tvivl om.
Alka er billig med bilen men de skal nok sikre sig af få resten hjem på husforsikringen eller indbo og dine andre forsikringer. Så de lokker.

Prøvede det selv på min c-max og kunne få den til 4800,- på samme vilkår som alm.brand på 6300,- idag men så ville de lige have 1500 mere for husforsikringen (6800 -> 5300 idag) og indbo skulle de også lige have 700ekstra for. det blev for de 3 alligevel ikke billigere for mig at skifte fra almbrand, så vær opmærksom når du skifter. Selv danskeforsikring har jeg prøvet og de kunne dog gå en 1000kr ned på de 3 forsikringer men loyalt set så kostede det også at gøre det.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Forsikring af nedlagt landbrug

Indlæg af EJB » 20 apr 2014 19:07

Kan se at Alka er medlem af gensidigforsikring.dk, men desværre forsikre Alka ikke nedlagte landbrug.
Ellers havde det været oplagt at skifte til dem, især når man tænker på deres pris for bilforsikring i forhold til Codan.

Kender godt problemet med skjulte stigninger. Blev i sin tid overtalt til at forlade Alm Brand til fordel for Codan. Efterfølgende var deres eneste initiativ prisstigninger.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Forsikring af nedlagt landbrug

Indlæg af Tom_AT » 20 apr 2014 19:22

Jeg kan kun anbefale LB/FDM/Bauta/Runa forsikring. Samme koncern.

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Forsikring af nedlagt landbrug

Indlæg af Flemmingth » 20 apr 2014 19:58

Jeg skiftede for et par år siden fra GF til TopDanmark, primært pga. lavere samlet præmie.
Vort nedlagte landbrug er forsikret som landbrug med tilhørende løsøreforsikring (indbo). Vor bilers kaskoforsikringer er knyttet til landbrugsforsikringen, hvilket nok er med til at de pænt matcher GF's præmier.
Jeg siger altid ja-tak når forsikringssælgere vil afgive tilbud, men når de hører at vi er landbrugsforsikret hos TopDanmark, opgiver de fleste at afgive tilbud, så TopDanmarks præmier er nok ikke helt himmelske.

NB: Vi har ikke andre interesser i TopDanmark end at vi er tilfredse kunder.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Forsikring af nedlagt landbrug

Indlæg af Bjarne B. » 20 apr 2014 20:15

En advokat fortalte mig engang, at hvis man har Top Danmark, så ved man, at man også er forsikret, den dag skaden sker! Jeg har næsten samme setup som Flemmingth, og jeg har aldrig været utilfreds i de 17 år, jeg har været kunde ved Top Danmark.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Forsikring af nedlagt landbrug

Indlæg af EJB » 20 apr 2014 20:25

Tak, jeg vil da undersøge TopDanmark.

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Forsikring af nedlagt landbrug

Indlæg af Knaldperlen » 20 apr 2014 20:36

Jeg har også landbrugsforsikret godset ved topdanmark. Her er der tale om små 300m2 stuehus samt ca 1500m2 stald, lade sant ridehus bygninger. Hvis vi lavede en 5 årig aftale kostede det ca 15000kr om året for bygningerne. Det er så incl fuld svampe/insekt/rørskade på hele molevitten.

Jeg har kun gode erfaringer med at få dækket skader - de er meget nemme at have med at gøre. Efter de to storme havde jeg en del skader - det blev udbedret uden problemer. Jeg havde et ordentligt stenslag på forruden i bilen (ruden skulle skiftes) - det viste sig dog at jeg havde takket nej til glasdækningen - surt når forruden kostede 14.000kr - topdanmark tegnede dog uden videre glasdækning med tilbagevirkende kraft og dækkede skaden uden videre.

Jeg var virkeligt imponeret!


Besvar