Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Konkursrytter??

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Konkursrytter??

Indlæg af Tom_AT » 17 apr 2014 13:43

MichaelK skrev:
Som om?

Det her forum har alle dage været en hel del DVC/NBE´s hellige haller.
Ve den, der kritiserer, eller på anden måde forholder sig kritisk til de
nævnte firmaer.

Som en anden skrev, at andre må man gerne kritisere! -Useriøst!

Den manglende objektivitet bryder jo ud i lys lue, når man opretter
tråde som denne. Denne tråd er et skoleeksempel på den, til tider ret
så markante opdeling af tilhængere og modstandere.

Personligt synes jeg folk kan skrive lige, hvad de har lyst til. Her vægter
jeg ytringsfriheden højere, end nogle der ser splinten i deres broders øje,
men ikke bjælken i deres eget!

Men nu vil jeg gå ud og pudse glorien, og så må I have en god påske 8)
Helt enig Michael.

Og nu ser det ud til Ulrik også synger med i Koret. Vel vidende at Guje på intet tidspunkt har nævnt Søren ved navn, men blot DVC.

Hold kæft hvor er det at synke dybt for et ellers fornuftigt forum, at en debat ikke kan forgå på objektiv vis.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Konkursrytter??

Indlæg af Tom_AT » 17 apr 2014 13:48

levi skrev:
Hej Gunnar, - der er nok ikke nogen der er mere begejstret for konkursen end jeg er. - Der er flere grunde til jeg er så begejstret - og det vil jeg gerne her liste op i vilkårlig rækkefølge.

For det første - Så er der ikke noget bedre end at tabe sine aktier, sin arbejdsplads og sit livsværk.

For det andet - Så er der ikke noget bedre end at hæfte personligt på en kassekredit i selskabet pålydende - 600`000 kr.

For det tredje - Så er der ikke noget bedre end at man ikke får løn i 3 måneder, - og det er også helt fantastisk ikke at være dækket af lønmodtagernes garantifond fordi man var ansat som Adm. Direktør.

For det fjerde - Så er det fantastisk ikke at kunne betale børnepenge længere.

For det femte - SÅ er det fantastisk at leve på sin banks nåde - og ikke vide om man er købt eller solgt mht. sit hus.

For det sjette - Så er der ikke noget mere fantastisk end at vide der er nogen der har tabt penge eller varer på ens konkurs - det er virkelig en dejlig fornemmelse som gør jeg sover kanon godt om natten!

Så jo Gunnar - du har helt ret, - det er dejligt med en ren skjorte - der er desværre bare ikke Pt. meget menneske tilbage til at bære den fine rene skjorte!

Jeg ved ikke hvad du får ud af dit indlæg Gunnar, - men jeg kan se på de tidligere indlæg du har lavet her på SP at du tilsyneladende er et meget sympatisk menneske, - med hjertet på det rette sted.

Med de ord vil jeg ønske dig god påske Gunnar.
Søren, der er vist ingen her der kan sætte en finger på din person, og din lyst til at hjælpe og servicere folk, heller ikke jeg. Ej heller dit engagement i DVC.
Man kan mene hvad man vil og Guje's indlæg, men han ytrer sig på intet tidspunkt personligt. Han stiller sig bare undrende overfor DVC's genopstand. På samme måde som rigtigt mange andre gør når et firma genopstår med samme navn, tilsyneladende ejer osv.
Last edited by 1 on Tom_AT; edited 17 times in total

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Konkursrytter??

Indlæg af Oldgaard » 17 apr 2014 13:50

Tom_AT skrev:
Helt enig Michael.

Og nu ser det ud til Ulrik også synger med i Koret. Vel vidende at Guje på intet tidspunkt har nævnt Søren ved navn, men blot DVC.

Hold kæft hvor er det at synke dybt for et ellers fornuftigt forum, at en debat ikke kan forgå på objektiv vis.
Tom jeg ved godt at vi 2 aldrig er helt enige ;) ( godskelov, ellers ville livet blive for kedeligt :) ) men denne linje i 1. indlæg fra trådstarter ser jeg desværre som mere eller mindre direkte pegende mod Levi/Søren isør den sidste del.
Guje skrev:Dansk VVS Center er genopstået. Et nyt CVR nummer og en ren skjorte, så er vi klar igen.
Men uanset hvad så kan vi nok blive enige om at være uenige ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

levi

Konkursrytter??

Indlæg af levi » 17 apr 2014 14:08

PeterMA skrev:Konkursrytter er nok så meget sagt!! Når det er sagt så fremgår det ikke helt hvordan det nye firma er sammensat, hvem ejer hvad, og er levi "blot" daglig leder?

Det ville klæde dvcenter at komme med en udmelding på hvad der er sket, især når han sekv gik op i hvem der kørte ekoheat og hvem bagmændene var og deres forbinselse til vvs experten..

Men dejligt med flere spillere på vvs markedet:)
Det er skam ikke så indviklet endda - Konkursboet er blevet opkøbt af en Investor, - som så en mulighed for at tjene nogle gode hurtige penge.

Jeg har naturligvis været involveret i vurderingen af selskabet, - og været med til at afgive bud på Investorens vegne - da jeg om nogen kendte selskabets værdi.

Jeg er ansat i det nye selskab som daglig leder/sælger/konsulent - men har ingen ejerandele i det nye selskab - og som det ser ud nu så skal jeg vist vinde i lotto hvis jeg nogensinde skal kunne eje noget igen.

levi

Konkursrytter??

Indlæg af levi » 17 apr 2014 14:15

pendec skrev: Undskyld men fakta taler vist lidt for sig selv. Da konkursen ramte, så røg flere i luften og ville købe lager beholdning og dele den så brugere på forum kunne købe billigt. Nu blev der så lagt referencer ind til at dvcenter åbnede igen og alt det lagersnak om billige dele er blevet til luksus handel på nettet, så hvis den første butik ikke kunne få overskud, så er det måske en af grundene? Fakta er jo priserne er stadig ikke er konkursbo priser og så oveni skrives der om rabatter der kun eksisterer mellem detail handlere som nok ikke ses på online nethandel mange steder, så det er da at fordreje den oprindelige vision. Det er måske hvad nogen så mener er konkursrytteri når man vil have fiktive aktiver pris sat højt og trække det ud af virksomheden og så endnu engang lade den dreje nøglen pga. lavt salg.

Derfor spurgte jeg også om man skal ringe til online handlen for at få den rigtige pris, for det er da ikke en konkurspris man får på online siden.

Så konspirations teorien er vist rimeligt af bekræftet når priserne taler for sig selv på online siden?
Det du snakker om der var jo en løsning hvis brugerne eller Stokerpro købte konkursboet - det kom jo ikke til at ske ?

Men det er dog ingen hemmelighed at man kan gøre nogle kanon gode handler hos os i øjeblikket, - mange varer bliver faktisk solgt ud til kostpris så længe lager haves - og der er også flere herinde fra der allerede har kunne mærke store besparelser ift. før.

Det kræver dog man griber knoglen og ringer til os - eller sender os en mail med en liste over de ting man ønsker et bud på.

Hjemmesiden kom først op at køre i Fredags, - så der er ikke lavet prisreguleringer på de varer der ligger på shoppen - dog er der sendt nyhedsbrev ud til alle vores "online kunder" - om at der kan gøres nogle gode handler resten af April måned ved personlig/telefonisk kontakt. - Grunden til at tilbuddene indtil videre kun kører i April er fordi over 20 procent af lageret allerede er solgt, - og at vores tilbud kun gælder så længe lager haves.


levi

Konkursrytter??

Indlæg af levi » 17 apr 2014 14:26

pendec skrev:Nu fik jeg personligt den opfattelse af varelager fra konkurs bo skulle opkøbes og sælges videre til billige penge, men så kom der nok lidt konkursrytter over det, for nu sælges varerne på siden som var de dyre, og med rabatter som du ikke finder på andre sider. en alpha2 pumpe med 58% rabat? hos vvs-eksperten sælges den så 100kr dyrere, det er vist lidt at omgås sandheder. Så det der var den oprindelige salgskampagne er da blevet salgsgas ved åbningen og de priser som siden afspejler. Eller skal vi alle ringe for at spare en masse som nogen har skrevet?

Et invest firma går ikke ud og opkøber, uden at de tjener penge, så de er nok ikke med i dette for at få lager solgt men også får at tjene penge, så ligefrem at påstå det startes for at få det ned med nakken igen, er nok en overdrivelse men de oprindelige super tilbud findes da ikke mere.
(edit: jeg har kun erfaringen fra eget arbejdsgiver, hvor vi har været opkøbt af investeringsselskaber 4 gange, og det var nedskæringer og optimering og så salg igen) Kender ikke til typerne som trækker værdierne ud som lagervare og kan få det til at crashe igen.

men OP har nok overdrevet en smule :twisted:
Din opfattelse var korrekt nok - der var nogen der forsøgte at opkøbe lageret - og som nok også havde en intention om at sælge det som du beskriver - de bød bare ikke nok, - og fik derfor ikke lageret - ergo gik den løsning i vasken.

Pumpen du nævner prisen på er ift. den vejledende pris at man sparer 58 procent, - at det ikke fremgår af andre hjemmesider hvad den vejledende pris er - gør det jo ikke forkert at vi oplyser om hvad den er ?

Alle har ret til - hvis de har lyst - at oplyse om den vejledende pris på en vare.

pendec

Konkursrytter??

Indlæg af pendec » 17 apr 2014 14:49

Landlyst skrev:Arh... Du forventer sgu,da vel ikke et nyt firma sælger til indkøbsprisen :-o for det er da den sikre måde at gå med på igen....
jeg forventer at det som oprindelig blev nævnt er at lageret blev opkøbt og at man kunne købe restlager varer til gode priser, det her er vist et eksempel på det stik modsatte eller så har jeg bare for lidt penge, hvis man skal tror spotpriserne udfra konkurs lager, som rygtes i andre forum til at sælges for småpenge, så invest får klart et overskud hvis det lager sælges til normal pris.

men ja, jeg kender ikke salgsprisen men igen, læser man andre konkursbo priser i forums, så tjener de nok på dette udfra online delen og de aktuelle priser.

Det kan vel også være den sikre måde at gå ned med flaget, hvis de fortsætter uændret og samme med priserne, for konkursen havde vel en årsag. det stod der jo også i den anden tråd at ingen var dum nok til at åbne butikken under samme navn igen med samme varer, for en konkurs er jo hvad den er.

edit: fik lige læst resten af indlægget ovenover, men gider ikke slette mit svar ovenover, nu er det jo skrevet men nok delvist fejlet :)
levi skrev:Alle har ret til - hvis de har lyst - at oplyse om den vejledende pris på en vare.
det er ikke korrekt, hvis dette angives som rabat, for (ups) markedsføringsloven siger at den samme vare må ikke være på udsalg i mere end 6 sammenhængende uger, så betegnes denne vares pris som normal pris, så det er altså forkert. Bare se hvordan IT butikkerne leger med priser og giver dem kunstige høje priser, så rabatten bliver stor i nogle uger.
se mere her under kapitel 1, §3.3 http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Lov ... rkedsfring

levi

Konkursrytter??

Indlæg af levi » 17 apr 2014 15:07

pendec skrev: jeg forventer at det som oprindelig blev nævnt er at lageret blev opkøbt og at man kunne købe restlager varer til gode priser, det her er vist et eksempel på det stik modsatte eller så har jeg bare for lidt penge, hvis man skal tror spotpriserne udfra konkurs lager, som rygtes i andre forum til at sælges for småpenge, så invest får klart et overskud hvis det lager sælges til normal pris.

men ja, jeg kender ikke salgsprisen men igen, læser man andre konkursbo priser i forums, så tjener de nok på dette udfra online delen og de aktuelle priser.

Det kan vel også være den sikre måde at gå ned med flaget, hvis de fortsætter uændret og samme med priserne, for konkursen havde vel en årsag. det stod der jo også i den anden tråd at ingen var dum nok til at åbne butikken under samme navn igen med samme varer, for en konkurs er jo hvad den er.

edit: fik lige læst resten af indlægget ovenover, men gider ikke slette mit svar ovenover, nu er det jo skrevet men nok delvist fejlet :)

det er ikke korrekt, hvis dette angives som rabat, for (ups) markedsføringsloven siger at den samme vare må ikke være på udsalg i mere end 6 sammenhængende uger, så betegnes denne vares pris som normal pris, så det er altså forkert. Bare se hvordan IT butikkerne leger med priser og giver dem kunstige høje priser, så rabatten bliver stor i nogle uger.
se mere her under kapitel 1, §3.3 http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Lov ... rkedsfring
Da hjemmesiden kun har været online siden i fredags = ca. 1 uge, - så kan jeg ikke se der brydes nogen regler på markedsføringsloven iht. det du selv skriver ?

pendec

Konkursrytter??

Indlæg af pendec » 17 apr 2014 15:12

levi skrev:
Da hjemmesiden kun har været online siden i fredags = ca. 1 uge, - så kan jeg ikke se der brydes nogen regler på markedsføringsloven iht. det du selv skriver ?
Jeg mener du kan se dvcenter.dk på http://archive.org/web/ tror du prisen ligger op af den tidligere annonceret sidst websiden var åben. men ok, du har da ret. Om 5 uger, så er det normal pris på siden uden 58% rabat. (og september 2013 var der sgu også 58% rabat!)

levi

Konkursrytter??

Indlæg af levi » 17 apr 2014 15:33

Tom_AT skrev:
Søren, der er vist ingen her der kan sætte en finger på din person, og din lyst til at hjælpe og servicere folk, heller ikke jeg. Ej heller dit engagement i DVC.
Man kan mene hvad man vil og Guje's indlæg, men han ytrer sig på intet tidspunkt personligt. Han stiller sig bare undrende overfor DVC's genopstand. På samme måde som rigtigt mange andre gør når et firma genopstår med samme navn, tilsyneladende ejer osv.
Tom - NU ved jeg ikke om du har været selvstændig selv - men jeg kan fortælle dig at når man er selvstændig så er det ligesom at være far til et barn mere - når nogen udtaler sig negativt om ens barn eller lign. - så kan jeg love dig for man tager det personligt.

Jeg har mistet mit "barn", - men jeg er glad for det har fået en ny familie, - og jeg er glad for jeg må være en del af dets opvækst.


Besvar